Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7121 til 7140 af 25374
-
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Kildekrtitik
ForumindlægHej med jer!Jeg skal til at skrive 2.års opgave og har selvfølgelig læst en del bøger forinden... Det er nok os meget godt, men ligemeget hvor mange bøger jeg læser synes jeg ikke rigtig jeg får noget relevant ud af det... Det er som om jeg ved nok om emnet og det bare er det sidste der mangler f... -
Studieretningsopgave - Fresa y Chocolate
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at skrive studieretningsopgave i spansk og historie - og have tænkt mig at skrive noget om novellen fresa y chocolate som spansk del og så som historie del noget om den politiske situation på cuba (homuseksuelles rettigheder og sådan) Er det en god idé at kombinere de to f... -
Jordskælvet i Lissabon 1755
ForumindlægHej mennesker. Jeg går i 3g og har valgt emnet Jordskælvet i Lissabon i 1755, som mit AT projekt. Nu er der bare det problem at jeg ikke kan finde noget "godt" materiale. Min vejleder i Historie har givet mig et link til Wikipedia. Woohoo... Jeg har ikke lavet nogen problemformul... -
Prøven, folkeskole.
ForumindlægHej alle sammen, vores historielærer fortalte forleden efter vi fik vores pensum/historiekompendie, at hun via sit kursus vedr. den mundtlige prøve i historie i folkeskolen, at hun fandt ud af, det mange elever fejlede i, var at de glemte at relatere til pensummet, eller benytte sig af de tekster... -
AT LUFTBALLON
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at skrive om luftballon/luftskibe i fagene fysik og historie. Vil lige hører om der er noget der har nogle guldkorn? Og om nogen har en ide til hvad jeg skal hive fat på historiemæssigt? Mit fysik regner jeg med skal indeholde noget lignende: tyngdekraft, opdriftskra... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
SSO tysklands udenrigspolitik 1930 og optakt til anden verdenskrig
ForumindlægHej Jeg har sammen med min vejleder fundet frem til mit emne som er Tysklands udenrigspolitik i 1930'erne og deres optakt til anden verdens krig. Er der nogen her inde som kan komme med gode råd til min problemformulering eller bøger og sider hvor der stor fakta omkring mit emne. Jeg skriv... -
Emnevalg til SRP
ForumindlægSkal vælge emne og fag på mandag 16/12, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge eller hvilke emner der vil være gode at skrive om. Mine studieretningsfag er biologi A og kemi B, hvilket betyder jeg skal vælge en af dem, og koble det sammen med et valgfrit fag. Har desuden dansk, historie og matemati... -
Mircea Eliade(1907-1986)
ForumindlægJeg er ved at læse omkring religionshistorikkeren Mircea Eliade, og hans teorier : Religion udtrykker sande forestillinger om det hellige. Vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig til at forstå denne sætning; Det hellige er et element i bevidstheden struktur og ikke et stadium i de... -
sjov interview håber I gider at svar på nogle af (?)ene
ForumindlægJeg har lavet/fået et par spørgesmål som vi ville interview jer om, da jegi har politiet og samfundet som overemne i mit projekt. Jeg har valgt at interview jer der er på nettet ,da det er nememre end at gå ud i københavn og interviewe folk. I skal helst svar på dem alle sammen , men i kan også n... -
At gøre op med - engelsk ord for det? :s
ForumindlægNogen der ved hvordan man siger; At en historie gør op med forskellige samfundslag Hvis man overhovedet kan sige det.. -
Dansk STX Studentereksamen 25-05-10
ForumindlægHvor'n gik det folkens? Hvilken opgave valgte i? -
vold
Forumindlægdet vil være så skønt hvis i gad og hjælpe mig :) 1. hvad er grunden til at unge udøver vold? 2. hvordan kan unge forsvare sig selv mod vold? 3. hvor tit er pædagogerne udsat for vold af unge? 4. hvad syntes du om at 40.000 unge kvinder bliver udsat for vold om året? 5. hvordan vil du stoppe vol... -
projekt AKUT
ForumindlægHej er igang med projekt og ville spg om end som kunne hjælpe mig med at finde alle dem her spg jeg ville være taknemligt over dem som ville hjælpe mig PLISSSSSSSSSS HJÆLP MIG ................ EN Har unge flere problemer nu, end de havde før i tiden? Hvilke problemer havde unge for fx 50 år siden... -
Min lærer bryder loven?
ForumindlægHej alle Jeg skriver på erhvervsret fordi der er størst chance for at finde en der ved noget om loven og lovbrud Min spansklærer anerkender mig for snyd.. Hun kan intet bevise, og har haft mig til flere prøver i den seneste måned.. Hun har nu toppet den ved at få IT-manden til at hacke sig ... -
Sammenhæng mellem ...
ForumindlægHejsa. Nogen som kan give mig lidt inspiration til at forklare teoretisk, hvorfor der forekommer en sammenhæng mellem alder og partivalg eller offentlig/privat ansættelse og partivalg eller uddannelse og partivalg?? Håber I vil give mig nogle ideer, da jeg faktisk er helt blank lige nu ...
