Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 7341 til 7360 af 40403
-
Tyske sætninger
ForumindlægHej, jeg er lige i tvivl om nogle tyske sætninger, jeg har skrevet. Så det ville være rart, hvis der var nogen derude, som ville rette dem igennem: 1. Da studiere ich Naturwissenschaftliche Fächer auf mein zweites Jahr. 2. ..., dass ich für die Ausbildung interessiere mich. 3. ..., wo ic... -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
Tysk ordstilling
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en tysk stil, og jeg er blevet meget i tvivl om ordstillingen i en del sætninger. Jeg er i tvivl om, hvornår udsagnsordert skal stå sidst i sætningen. Jeg har hørt, at der findes nogle 'alarmord', som dass, weil, zu, hvor hvis disse intræder i en sætning, skal uds... -
Tysk og Historie??
ForumindlægHej, Jeg skal som mange andre også snart i gang med SRP.. jeg har valgt at skrive i tysk og historie. Er der nogen som har nogen spændende emner, som man kan skrive i udover Nazisme, som jeg har haft om. Håber der sidder nogen derude med masser af ideer:D:D - Anja -
Den på tysk - i intetkøn
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl mht. den på tysk. Den på dansk kan henføre til subjekt af både han- og hunkøn. Men hvad så, hvis subjekt er i intetkøn? Hvilket personligt stedord skal man så bruge? Eks. " Petra hat ein Pferd. Sie liebt X." Og nu spørger jeg helt dumt - hænger det sammen med det ... -
oversættelse af sætning
Forumindlæghej alle jeg har lidt svært ved at oversætte den her sætning. "hun gik på gymnasiet" håber i kan hjælpe -
spansk oversæt
Forumindlægnogen der kan oversætte dette til spansk ? -
Tysk C-niveau
Forumindlægdet er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ??? -
Resume på tysk af filmen krabat
ForumindlægHej Har du en boganmeldelse af den tyske film krabat ? -
Tysk grammatik - Hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en tysk aflevering, men har aldrig været helt skarp til grammatik. Så jeg ville høre om der er en derude, som har løst til at rette dette. Opgave 1 Wikipedia ist eine grosse online-Enzyklopädie, die ich oft verwende, wenn ich eine Aufgabe der Schule schreiben muss. I... -
Hjælp med en sætning.. Tysk
ForumindlægGodag :) Meinen vater hat shon ein moped zu mich gekaufen Eller hedder det: Meinen vater hat shon ein moped zu mich gekauft. Hvilken en af sætningerne er rigtige? Og hvorfor? Burde jeg skrive fx für mich i stedet for zu mich? Tak -
Tysk stil
ForumindlægHej er der nogen der vil gøre mig den tjenste at rette de værste fejl i min tyske stil. Eller måske bare give mig en kommentar på hvad de hyppige fejl er - så ville jeg blive glad :) Wolf hat den Text „Deutsches Miserere“ 1978 geschrieben. In dem Gedicht erzählt er über Ost -und West... -
Tyske sætninger - det haster!!!
ForumindlægHej SP Jeg har nogle spørgsmål vedr. nogle tyske sætninger, jeg har skrevet (om de er korrekte): 1) Außerdem ist es dem Leser klar, dass er seinen Vater bewundert wegen seiner Fertigkeiten und seiner begabten Natur. Spørgsmål: Skal verbet 'bewundert' stå sidst i sætningen, eller er ... -
Tysk - modalverb
ForumindlægTysk modalverbum (wollen!) Ich weiss nicht, wass ich will. Weiss du, wass du willst? Wir wissen nicht, wass wir wollen. Weiss ihr, wass ihr wollt. Sie wollen wissen, wass wir wollen. - Man kann, wass man will. Ich will meine Ruhe haben. Sie will ihre Ruhe haben. Er wollte zum Theater. Nun hat er ... -
Tysk grammatik
ForumindlægHej Allesammen En flink sjæl, som er god til tysk, der vil rette min lektier for gramatiske fejl ? Eller i det mindste hjælpe mig på vej: Der Junge hatte nicht im dem Schule war, aber auf dem Friedhof – mit den Nussknacker in den Ranzen gepackt. Er wollt der Nussknacker liegt in dem S... -
rettelse af tysk aflevering
ForumindlægHejsa :) På mandag skal jeg aflevere en tysk opgave angående tysk grammatik, ville lige spørge om der nogle rare mennesker der vil rette den for mig. -Har lagt det en som en dokument -
help to oversættelse
Forumindlæg1. børnene bliver ikke anset for økonomiske byrder. 2. Amish lader dem ( børnene)ikke får deres vilje 3. børnene kan ikke selv vælge noget. Er der nogle ved hvorfor Amish dukker er uden ansigter? - jeg ved godt det er imod deres religion men hvorfor? -
Mindre oversættelse
Forumindlægthe Kepler conjecture is a conjecture about sphere packing in three-dimensional Euclidean space. It says that no arrangement of equal spheres filling space has a greater average density than that of the cubic close packing (face-centered cubic) and hexagonal close packing arrangements. The densit... -
tysk grammatik
ForumindlægJeg har siddet og arbejdet flere timer på denne her opgave, og jeg må indrømme at jeg ikke er den bedste til tysk grammatik. Jeg siddet og rettet den efter med en grammatik bog, men jeg er ikke helt sikker på at det er rigtigt. Jeg håber, at der er nogen der vil give en hjælpende hånd med en... -
Engelske oversættelser
ForumindlægI et eksamensæt bliver man bedt om at oversætte "De stod og kiggede på bilen" og "De sad og ventede på bussen" til engelsk. Mine forslag 1) De stod og kiggede på bilen They stood and looked at the car 2) De sad og ventede på bussen They sat and waited for the bus Hmm, ...
