Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 7821 til 7840 af 47924
-
Fysik Opgave Driller - Kan Nogen Hjælpe Mig?
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til en fysik opgave - kan desværre(!) ikke finde ud af den eller noget - det er til en aflevering. Kan nogen hjælpe mig??? Opgave 69 Et forsøg går ud på at måle, hvordan aktiviteten af Ba-137 afhænger af tiden. Med en Geiger-Müller-tæller har man målt værdierne i denne tab... -
at ikke gå op til eksamen
ForumindlægJeg vil ikke til fransk eksamen, fordi min lærer har fortalt mig at jeg ikke ville få et karakter? Hvis jeg ikke går til eksamen, hvad ville der ske? -
Studienet til Mundtligt eksamen
ForumindlægHejsa Er der nogle der ved om det er tilladt at bruge studienet til mundtligt eksamen, hvis man bruger det i exam mode? Eller vil det blive anset som snyd? -
HJÆLP TIL EKSAMEN - TRIGONOMETRI
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til matematik b eksamen som jeg desværre ikke ved hvordan jeg skal gribe an: Spørgsmål 1:Du skal omtale definitionen af de trigonometriske størrelser og brugen af dem i en retvinklet trekant. Endvidere skal du vise sinusrelationen. Spørgsmål 2:Du skal ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til mundtlig eksamen og er ved at forberede de sidste opgaver. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg griber et af spørgsmålene an. "Definér eksponentiel udvikling og forklar hvad der kendetegner vækstformen" Jeg kommer ind på forskriften, hvad b er, hvad a er og hvordan f... -
Eksamen - blodtyper
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at lave alle mine dispotisioner til min Biologi C eksamen. Jeg kan simplethen ikke finde ud af: Kan man kun nedarve den blodtype som ens forældre har.? Jeg har kigget lidt rundt og opfatter det lidt som dde siger 2 forskllige ting: "A og B vil altid dominere 0, s... -
FSA fysik - Ny Prisma 9 - dispositioner
ForumindlægFSA fysik - Ny Prisma 9 - dispositioner, FORSØG! - Citér 08. juni 2008 af CalciumHydrogenCarbonat Hej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække,... -
Kan fysik forklare bigbangs opståen
ForumindlægJeg sad og læste Big Bang artiklen inde på Wikipedia.en forleden yderst interessant men jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad der var før "The big bang", hvis alt er opstået på et eller andet tidspunkt, hvordan kom det oprindelige big bang "alt-samlet-i-et"-objekt så... -
KEMI EKSAMEN
ForumindlægJeg skal snart op i kemi eksamen og der er et spørgsmål der siger at man skal give eksempler fra hverdagen på oxidation af både organiske og uorganiske stoffer. Jeg har skrevet at oxidation af primær og sekundær alkoholer kan vise oxidation af et organisk stof og jeg har skrevet at oxidation af ... -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal i træningseksamen (basically eksamen men ikke officielt) i dansk, og har trukket fordybelsesområdet 'trykte reklamer'. De opgivet materialer i dette område er 'Cult "Shake it baby" ', 'Kildevæld/røde kors', og 'Oddset "at parkere bussen&qu... -
Fysik/kemi skriftlig prøve (udtræknings fag)?
ForumindlægHej! Min klasse og jeg har trukket skriftlig fysik/kemi til udtrækningsfag. Vi skal op i en 30 minutters lang "sæt kryds prøve". Hvad tror i der kan komme i prøven? Hvad skal jeg læse op på? Vi har bogen Ny prisma Fysik og Kemi 9, den tænker jeg at læse i gennem men har I andre foresl... -
Psykologi eksamen - Råd?
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket Psykologi C som et af de fag, jeg skal til eksamen i. Eksamensformen er sådan, at vi har 48 minutters forberedelse og at vi så har 24 minutter til selve eksamen inkl. votering. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, så jeg vil høre herinde, om i kan give et par g... -
geografi notater og eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til geoC. eksamen og mangler notater, så hvis nogle af jer derude har, så må i meget gerne sende dem til min mail. Det er fra bogen "alle tiders geografi", men er det fra bogen "alverdens geografi" er det også fint nok. Jeg har det personligt sådan at j... -
AT eksamen
ForumindlægHey allesammen! Jeg skal op i AT eksamen på tirsdag i fagene Historie og retorik med emnet Stasi i DDr. Jeg skal lave en retorisk analyse af filmen "de andres liv". Ville bare høre om nogen af jer har styr på hvilke metoder man bruger i retorik og specielt i sammenhæng med analyse? På f... -
Dansk skr eksamen
ForumindlægHey alle. Er der en der skulle have lyst til at se min eksame afl igennem og komme med et seriøst bud på hvad den kan komme til at give ? -
Kan man gå eksamen om?
ForumindlægHej Er der nogen der ved om man på hf kan gå eksamen om, hvis man ikke er tilfreds med sin karakter uden at skulle tage hele faget om? -
Mundtlig dansk eksame i folkeskolen
ForumindlægHvad er relevant at have med i den mundtlige dansk eksame? -
Lille fysik opg. om potentiel energi??
ForumindlægHejsa (: Jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af, som jeg tænkte i måske kunne hjælpe med hvis er kloge ;p ? - Hvor meget stiger temperaturen i en person som falder ud fra rundetårn og rammer jorden? Jeg har så fundet højden på rundetårn og tager bare udgangspunkt i min egen vægt. Dvs. Rundet... -
Old eksamen
ForumindlægHey Jeg skal op til old her om et par dage, så jeg ville bare spørge der er nogle af jer der allerede har været oppe om hvordan det er osv samt hvordan i forbereder til eksamen :) På forhånd tak ! -
Eksamens sæt
ForumindlægHej SP Jeg har løst hele sættet, men de her to opgaver (10-11) forstår jeg ikke, er der nogen der kan hjælpe med løsninger eller lignende? På forhånd tak!
