Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7861 til 7880 af 11183
-
Ideologi
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-) -
"Doppler"- Erland Loe
ForumindlægHej... er der en venlig sjæl som eventuelt skulle ligge inde med et værkanalyse af bogen "Doppler" af Erland Loe? -
Trigonometriske funktioner?
ForumindlægHalløjsa derude Ved nogen noget om trigonometriske funktioner? Jeg er interesseret i det hele, blot ikke delen med at definere radianerne og enhedscirklen. Jeg ved, at funktionerne er bølger, at tangensfunktionen er asymptote til 2. aksen, men ellers ved jeg faktisk ikke så meget. Hvorfor vil ... -
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
vis udtryk er positivt
ForumindlægVis at: 1/cosh(x) + ln((cosh(x))/(1+cosh(x)) er positivt for alle positive tal. Problemet er jo selvfølgelig om logaritmen kan nå at blive negativ nok til at afparere det positive led fra 1/cosh(x). Har I nogen regneregler eller tricks, der kunne være gode at bruge? Jeg føler meget, a... -
Hjælp - Vi har ret til Idæret!
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går på en privatskole i Vejle, som overordnet set er meget god. Men når det kommer til idræt er den ikke. Vi har meget lange dage på skolen ALLE DAGE; 08:00 - 14:30 og 08:00 - 13:50. Det vil sige at vi faktisk har hele 32 lektioner om ugen, faktisk MEGET mere end de ... -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Medicinstuderende hvor gamle var I da I blev optaget - sommer el. vinterstart?
ForumindlægHej spørgsmål til medicinstuderende. Hvor gamle var I da I blev optaget på sommer eller vinterstart? -
Jura
ForumindlægHej! Jeg beklager hvis jeg stiller spørgsmålet under en forkert kategori, men jeg kunne umiddelbart ikke finde en kategori der passede bedre. Sagen er den, at jeg starter på Jura på KU om et par uger. Jeg kommer direkte fra gymnasiet og er derfor grøn når det gælder læseteknikker på uni. Er d... -
Klage over eksame
ForumindlægHej folkens, Jeg har idag været oppe i Matematik B Mundtlig eksamen. Jeg trak dette spørgsmål: 7. Vækstmodeller. Gør rede for, hvad der karakteriserer vækstmodellerne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Du skal bl.a. komme ind på regneforskrifter for de tre typer. Jeg synes selv... -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
GSK! MATEMATIK!!
ForumindlægHej mennesker . :) Jeg har et spørgsmål . En jeg kender dumpede matematik A på gsk, er der mulighed for hun kan tage faget om på gsk igen? ? svar venligst takker -
Bøger til 1 semester HA-almen til salg
ForumindlægJeg sælger bøger fra 1 semester på HA almen (ASB). De er købt sidste år og så vidt jeg har kunne se er det stadig de samme udgaver som dem der skal bruges i år!! -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g'er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
Eksamen 2006
ForumindlægNogle der har lavet denne opgave og har den liggende eller facitliste til den`? Det er eksamen på b niveau i 2006 -
Perspektivering til den grimme ælling, nattergalen eller grantræet
ForumindlægEr der nogen, som kender et par H.C. Andersen eventyr, som kan perspektiveres til enten den grimme ælling, grantræet eller nattergalen? -
sinus og cosinus
Forumindlæghvordan kan man forklare for værdierne af sinus og cosinus for vinklerne 60?, 90? og 120?. -
mundtlig eksamen i erhvervsøkonomi
ForumindlægHej med jer. jeg har erhvervsøkonomi c som selvstudie. jeg har bogen "erhvervsøkonomi i et videnssamfund" jeg aner ikke hvordan eksamen skal foregå, hvad der forventes, hvad jeg skal kunne, hvor lang forberedelses tid jeg har, osv. er der nogen der kan hjælpe mig lidt? evt. give mit et ... -
Dødsstraf i USA - hvorfor?
ForumindlægHvorfor har de stadig dødsstraf ovre i USA? :-) -
HASTER!
ForumindlægHej (-: Jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen, og jeg kan alt det som jeg skal snakke om i 5 minutter udenad osv. Men jeg er sådan lidt nervøs for det der spørgsmåls-trækning, jeg har skimtede alt det som vi har haft om i år osv, men jeg har bare sådan på fornemmeren at jeg får et eller andet l...
