Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7941 til 7960 af 11183
-
Finde arealet af en trekant
ForumindlægHej med jer. Jeg er imidlertidig gået i stå med en opgave, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør galt. Jeg skal finde arealet af en ligebenet trekant som har siderne 240, 240 og 180. Jeg starter først med at lave en højde ud fra grundlinjen så trekanten er delt i to. Derefter ... -
Forberedelse til skr. eksamen maj 2010 Matematik A
ForumindlægHej SP-ere!! Dem der skal op til matematikeksamen A maj 2010 - hvordan forbereder I jer? Jeg skal op ligesom jer 25-05 2010 9:00, men jeg er lidt "clueless" på hvordan jeg skal forberede mig. Skal jeg bare læse op på alle 3 år eller er der nogen som har en formodning om hvad vi kan ... -
Hvor lang tid tager en eksamen i dansk/engelsk mundtlig?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i engelsk mundtlig på tirsdag (folkeskolens afgangseksamen) og jeg er ikke helt sikker på hvor lang tid jeg skal snakke om mit forberedte emne og om mit ikke-forberedte emne... Det gælder også i dansk... Tak, qwak -
goodness-of-fit
ForumindlægHej derude, er der nogen der kan fortælle mig hvad goodness-of-fit er for noget, og hvad der er specielt ved det i forhold til chi-i-anden-test (hører under emnet, statistik) ? Jeg forstår det simpelhen ikke. På forhånd tak. -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Hvordan foregår dansk eksamen
ForumindlægHej. I dag trak jeg "arv og miljø", og jeg har valgt teksten "den grimme ælling", men hvad nu? Skal jeg så analyser teksten, please hjælp! Min lærer har ikke forklaret os, hvad vi så skal efter vi har valgt en tekst. -
Min Ven Thomas spørgsmål
ForumindlægKan i svare på dem her pleaseee Hvem har startet “den offentlige hemmelighed”? Hvorfor er Claus for en gang skyld glad for Lisbeths store “flab”? Har Thomas ret, når han siger, at Claus er fuld af fordomme? Hvorfor? Hvordan opfører Mini sig under diskussionen? Hvor... -
Følge kurser på uni
ForumindlægHej, Nu har jeg læst mange steder, at der opfordres til, at man følger diverse kurser selv om man ikke har fagene, og rektor på Københavns Universitet anbefaler også, at man krydser sit studie med andre studier. Hvordan kan dette lade sig gøre? Hvordan finder jeg andre forelæsninger? Er der plads... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
koordinat
Forumindlægnår jeg har et trekant som er tegnet i et koordinatsystem og skal regne areal ud, hvordan ? -
Samfundsøkonomiske mål
ForumindlægHej Hvorfor er udligning af sociale forskelle et samfundsøkonomisk mål? Ville det bidrage positivt til samfundsøkonomien hvis alle har lige adgang til samfundets goder? Hvordan skal det forståes i sammenhæng med samfundsøkonomien Tak -
FYSIK
Forumindlæghej jeg har fysik A som studieretningsfag, og skal til eksamen i det til sommer. problemet er at jeg har en rigtig dårlig lærer som ikke rigtig kan lære fra sig, dette siger jeg på grundlag af at klassens gennemsnit i fysik er 4 mens den i de fleste andre fag ligger højere.. jeg vil gerne høre om... -
Søger råd fra HTX elever!
ForumindlægHej Jeg søger råd fra elever, der med lav gennemsnit er kommet ind på HTX? Kan I evt. fortælle mig hvilket gnm. snit I kom ind i? Ville måske dæmpe min nervøsitet en smule.... Jeg er bange for at mit gennemsnit er for lavt, selvom mine lærer erklærer mig egnet. Mit nuværende snit er 7, måske stig... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle sammen har problemer med nogle opgaver, som jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej med... Radioaktive kerner til tidspunkt N0 = 4,3*1018 og k = 0,038 s-1 Formel: N(t) = N0 * (e-k)t a) Hvormange radioaktive kerner er der tilbage efter 60 sekunder. Får den til 4,39822*1017 MEN MIT PROBLEM:... -
Kronik - Knud Sønderby "Midt i en jazztid", 1931
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal i min danske stil lave en kronik af en uddrag fra Knud Sønderbys "Midt i en jazztid". Jeg er dog kommet i problemer. Jeg skal diskutere med indragelse af konkrete eksempler, hvordan litteratur skildrer den generation, der er unge i dag. Hvordan gør jeg dette? -
Lineær programmering
ForumindlægEr der en der kan svare mig på hvordan jeg løser denne opgave, altså delen med at løse de to ligninger med to ubekendte? -
3 eksamener 3 dage i træk?
ForumindlægHej Studi Jeg skal til 3 mundtlige eksamener 3 dage i træk, og har således ikke mulighed for at læse op på de 2 af dem, da jeg kun har få dage før den første af de 3 eksamener starter. Er der nogen, der kender til reglerne mht. hvor mange eksamener, man må have i træk (har ikke kunnet finde noget... -
Polynomier!
ForumindlægHej. Skal snart til mdt matematik. Jeg vil gerne vide hvordan man bestemmer differentialkvotienten til et andengradspolynomium. -
folkeskolens afsluttende prøver - mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk i morgen og er lidt i tvivl om selve prøven... Hvor lang tid har man til at forberede sig efter man har trukket en tekst? hvor lang tid skal man snakke? P.s jeg går i folkeskole og vi har prøveform A
