Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8081 til 8100 af 176851
-
Hjælp til kemi-OPGAVE!
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i en kemi opgave. 3) Der fremstilles 250 mL opløsning af 3,35g NaHSO3(Natriumhydrogensulfit)og 6,80 g Na2SO3(Natriumsulfit) Beregn pH i opløsningen - Der tilsættes så 10 mL 4 M HCl til denne opløsning. Beregn pH efter tilsætning. ____________________________________ Mit um... -
Organisk kemi
ForumindlægJeg sidder fast i to spørgsmål i Kemi. er der en som vil hjælpe :) det er navngivning af blandt andet alkoholer jeg har vedhæftet opgaven i et word dokument. -
Kemi c mundtlig - Hvad er det klogest at bruge de 20 minutter forberedelsestid på?
ForumindlægGod middag. Jeg skal på tirsdag op i kemi c eksamen og har nogenlunde styr på det essentielle stof af de udleverede spørgsmål. Til en sådan mundtlig kemi eksamen har man 20 minutters forberedelsestid, hvor man arbejder og terper det spørgsmål, man har trukket, igennem. Nu er mit spørgs... -
Kemi-opgave
ForumindlægHej jeg har en opgave for, hvor jeg skal have disse punkter med i min opgave. (Vedhæftet) - Jeg har tegnet min titrrerkurve, med pH op af y-aksen og antal tilsat NaOH i mL ud af x-aksen Jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal gøre disse ting, hvordan jeg gør de forskellige ting. Jeg håber nogle ka... -
kemi (syntese)
Forumindlæghej vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med aldolkondensation. Jeg skal skrive rapport om syntese af chalcone, og skal forklare selve reaktionsmekanismen.hvor acetophenon og benzaldehyd går sammen og bliver til chalcone/benzalacetophenon. men har lidt svært ved det uover at der bliver fra... -
Organisk kemi
ForumindlægHej Jeg har store problemer med disse 3 1/2 opgave. Er der nogen, at der kan hjælpe? Vedhæftet -
mundtlig eksamen, definition /besvarelse (god???)
Forumindlæggør rede for hvad det vil sige at en funktion er differentiabel, og vis hvordan man anvender tretrinsreglen. den måde jeg har tænkt mig at gør det på er at. Definition af differentiabel funktion: at en funktion kaldes differentiabel, hvis grafen for funktionen har en tangent i alle funktionen x-... -
arbejdsbetinget stress syndrom (rapport til eksamen)
ForumindlægHello! nu er det jo sådan at jeg har valgt at skrive en rapport med overskriften ''Arbejdsbetinget stress syndrom''. så er det her jeg stiller mine spørgsmål: 1) skal lave en forside, men kan bare ikke finde et billede der beskriver STRESS.. nogen ideer? 2) har en masse tabeller,... -
SØGER HJÆLP TIL KEMI
ForumindlægHej SP Jeg er ved at læse om organisk kemi. Og der er noget jeg ikke rigtig forstår. Lad os sige, at vi har en graf, hvor en kurve viser kogepunkterne for uforgrenede alkaner fra CH4 til C14H30 og en anden kurve viser kogepunkterne for de tilsvarende alkoholer med en hydroxygruppe placeret i ca... -
bestemme a,b,c konstanter i en funktion
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave som jeg vedhæfter et billede af. Jeg skal bestemme a,b,c konstanter i en funktion, og har fået en graf, men jeg ved ikke hvordan man udregner det, og vil sætte meget pris på hvis en kunne forklare det trin for trin. Så er der også en opgave hvor jeg skal bruge intergra... -
hej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling
Forumindlæghej, til muntlige eksammen skal jeg kort fortale om x2-fordeling kan nogle hjælpe?? -
Hjælp til fysisk skriftlig opgave del 1
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har en opgave som driller mig rigtig meget lige nu. Jeg vil bare gerne spørge om der er nogen herinde på Studieportalen.dk som kan hjælpe mig med at finde densiteten for rapsolie, det vil nemlig være en rigtig stor for hjælp for mig. Her er et billede af opgaven. På forh... -
Tysk EKSAMEN! 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til min tysk eksamen i morgen (d. 21/6) kl 12. Så hvis jeg kan nå at få et par hurtige svar inden da, ville det være meget nyttigt! Mit tysk er meget dårligt så kunne godt bruge lidt hjælp til forståelse af teksten. Har fået en tekst af Ingeborg Drewitz. Den hedder: Nacht. ... -
Organisk kemi
ForumindlægHvad skal man vise/ forklare, hvis man skal fortælle om struktur under organisk kemi? -
STX eksamen d. 6. juni, Skybrud
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan man løser opgave 2 i denne http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_FYS_A.ashx Mit problem er at jeg godt ved at det man skal ... -
FSA dansk skriftlig fremstilling terminsprøve!
ForumindlægHey. Har terminsprøve på torsdag i dansk skriftlig fremstilling. Her, som bekendt, får man udleveret et FSA-hæfte, hvor man kan vælge forskellige opgaver. Mit første spørgsmål er så: Hvilke kan man ofteste forvente som opgave, altså novelle, artikler essays osv? Kan man få højere karakter, hvis ... -
Gymnasielæreres tavshedspligt i forbindelse med skriftlige opgaver
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et spørgsmål vedrørende tavshedspligt i forbindelse med stile i gymnasiet - og for at gøre det kort: Har en gymnasielærer ret til at dele en elevs skriftlige arbejder med kollegaer eller andre elever (såfremt elevens navn ikke fremgår af opgaven)? Den konkrete sag: En... -
Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???
ForumindlægHej! Har lige haft en skriftlig eksamen i Engelsk på B niveau idag, dog til et af grammatik spørgsmålene fik vi et spørgsmål omkring "modalverber" (på engelsk i hvert fald). Nu ved jeg selvfølgelig godt hvad det er efter at søge på det EFTER eksamenen, men det vidste jeg ikke til eksam... -
Har jeg regnet rigtigt? Mat A opgaver
ForumindlægJeg har været til eksamen i dag og vil høre om der er nogen der kan se om det jeg har lavet, er korrekt. Har brugt maple til at løse opgaverne Mvh Isabella -
matB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=a...
