Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8321 til 8340 af 127115
-
2 korte dårlige digte
Forumindlæghej.er der nogle som er i besidelse af 2 korte og ret enkle digte. -
Meine kleine Schwester
ForumindlægHej!Er der nogle der har nogle noter til sangen "Meine kleine Schwester" af Spektacoolär? Har VIRKELIG brug for hjælp! -
DET HASTER, SKA' AFLEVERE 17/5-09
ForumindlægHej alle. Vi har projektuge i denne uge. Vores overemne er trusler, og underemnet er terror. Mit spørgsmål er: Hvilket produkt kunne jeg lave til mit projekt? Vi skal fremlægge det på fredag, så det haster d; -
EksamensAngst !
ForumindlægHvad gør jeg ? Nogle som kender det af erfaring og har gode råd? Jeg har aldrig haft det før, men så her idag skete det så.. -
Har ikke fået SU endnu.. :(
ForumindlægHej Så vidt jeg er orinteret skulle jeg få min su udbetalt i dag, men har ikke fået den endnu..? Når jeg er inde på su.dk --> Su-oversigt, så står bare at jeg er forældreafhængig? Under skat har jeg ikke angivet noget..? aner ikke hvad et hoved kort er osv.. -
HURTIG gennemgang af samf. rapport.
ForumindlægJeg ville høre om der var en der ville læse min samf. rapport om medier og politik igennem for mig. Ønsker lidt konstruktiv kritik. Vil gerne sende over mail da den er på ca 1700 ord. Skal aflevere den i morgen, fredag. -
Indhyldningskurve
ForumindlægHej Et lille spørgsmål til fysikeren: Hvad betyder ordet "indhyldningskurve" og hvad har det med resonansfrekvens at gøre? Jeg håber, at der nogle der kan forklare mig det. På forhånd tak og fortsat god aften! /Sonu -
beregning af den samlede energi
ForumindlægEn fissionsproces anvendes i et fusionskraftværk, som leverer den gennemsnitlige effekt 1000 MW. a) Beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og sluttilstanden. Efør = 4685,557MeV Eefter = 4667,968 MeV b) Beregn den frigjorte energi i en proces. Angiv resultatet i J. E = 2,8178*10-12J c... -
Eksamenssættet august 2009 Dansk STX A
ForumindlægHej, Er der nogen der har skrevet en stil fra det eksamensæt hvor man kunne vælge imellem: Lykke-Per, Nattestemninger, Dansk sprogpolitik, og Virkelighed og subjektet Hvis i har, vil jeg hører om i gad at sende det til mig? Hvis i skriver herinde at i godt kan sende det til mig, sender jeg min ... -
Stedfunktion
ForumindlægHej! I en opgave står der: Søren kører en tur på sin cykel, så stedfunktionen bliver s(t)= 2t+4. Samtidig kører Peter på sin knallert med stedfunktionen s(t)=3t2. For dem bege regner vi tiden t i sekunder fra et begyndelsespunkt og stedet s i meter fra s-aksens nulpunkt. _____Peter______Søren___... -
Start 8:15 slut 13:05 hvor mange timer og min..
ForumindlægStart 8:15 slut 13:05 hvor mange timer og min.. Er der ikke 4 timer og 50 minutter? -
HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHåber på en sød sjæl kan hjælpe ;)) Udregn f'(x) for følgende funktioner idet a er en konstant: g. f(x)= 2ax^2a h. f(x)= ax^2 (a + 1) Tak på forh&am... -
Syre/base
ForumindlægHej. Jeg har en Syre/base opg. for til på tirsdag..Ville blive MEGET glad hvis der var en der gad at hjælpe..Her er spørgsmålene:1: Kan en base neutralisere en syre?2: Hvilke kemisk kendetegn er der på en base. Hvilke er der på en syre?3: Nævn eksempler på syrer og baser som vi bruger i daglidagen. -
Procent&grader
ForumindlægVed en avis-indsamling samlede 5. - 6.klasserne disse beløb: 5a: 960 kr. 5b: 1650 kr. 5c: 1230 kr. 6a: 1860 kr. 6b: 640 kr. 6c: 2840 kr. Hvilke klasser lå over gennemsnittet ? Svar = 5b , 6a , 6c. Tegn et cirkel-diagram, der viser de 6 klassers resultat. Det jeg ikke har styr på er cirkel-dia... -
AT i Engelsk A og religion C "Life of Pi"
ForumindlægHej til alle på Studieportalen. Overemnet for AT i år 2019 er "Havet". Jeg har valgt opgave B - den traditionelle uden en innovativ løsning. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis om filmen "Life of Pi" af Yann Martel, men jeg sidder en smule fast. Min problemformuleri... -
Vi fjerner hydrogen
ForumindlægNogen som kan give mig svar på følgende spørgsmål(Dette er spørgsmål som jeg selv har gerne ville have svar på, derfor ingen test eller noget) 1. Hvorfor kommer vi Magnesium strimmel i saltsyre? 2. Hvorfor siger det "blaf" når man antænder den dannede luftart? Hvilken luftart har vi f... -
Jura på SDU vs KU - studiejobs
ForumindlægHey allesammen, har lige et par spørgsmål ang. jurastudiet på SDU.. Er der nogen ulemper ved at læse jura på SDU? nu mener jeg i forhold til det at få job bagefter. Er der nok af muligheder for studiejobs i odense til at få skabt sig et ordentligt CV til hvis man vil arbejde hen imod at opnå a... -
Minimum for ellipse med maksimum i centrum?
ForumindlægHej. Hvordan beregner man minimum for en niveaukurve/kriteriefunktion, hvis maksimum er i centrum? Det er det sidste punkt jeg vil finde inden jeg forlader polygonområdet. Hvis det var det første ville jeg indsætte ligningen for den rette linje y = ax + b i min kriteriefunktion, reducere, og så ... -
Tage året om igen??? - Haster
ForumindlægHej igen, Jeg er virkelig nede over mit snit, og er virkelig bange for at jeg ikke kommer ind på nogen uddannelser, så jeg går rundt og overvejer om jeg skal tage 3.g om? Jeg vil rigtig gerne have en god uddannelse. Mit snit er som sagt kun på 3,4. Hvis jeg ikke tager til min sid... -
Dansk mundtlig Eksamen (Reklamer Klima)
ForumindlægHej - Angående stof til mundtlig eksamen. Jeg står og mangler en reklame med statoils Bio95 (1G). (Statoil Bio 95.mov - http://www.youtube.com/watch?v=BpdoHdzNTRo&NR=1) Ja, som i kan se har jeg fundet den, MEN!! der mangler lyd på de sidste sekunder og kvaliteten er ikke ligefrem i top. Så er...
