Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8481 til 8500 af 176851
-
Sodavand - Kemi !
ForumindlægHej, håber der er nogle der kan svare på dette: 1) Hvorfor er det vigtigt at titrere på en afgasset sodavand hvis man ønsker at bestemme citronsyreindholdet? 2) Hvorfor vælger vi at titrere på en farveløs sodavand i stedet for f.eks. en rød Hindbærbrus? -
Kemi opgave
ForumindlægHej, er der nogle som kan forklare mig hvad renhedsgraden af et stof siger om ens resultater? :) Jeg skulle afveje 1,1153 g men afvejede 1,2 og så får jeg en rernhedsgraf på 100,42%. Hvad fortæller dette tal? -
Fysik/kemi
ForumindlægHvilke af disse er vedvarende? Eksempler på energikilder: (vedvarende og ikke-vedvarende. Brint, vind, olie, kul, KERNEKRAFT, vand, bølger, sol, biomasse, affald, jordvarme, geotermisk, osv) -
Organisk kemi
ForumindlægHej. Har lidt problemer med hele navngivningen af de forskellige stoffer i organisk kemi. Fx: CH3(CH2)2COCH3 og CH3C(CH3)2COCH3 Jeg skal tegne struktur formlerne og give dem systematisk navne, men kan ikke rigtig se hvor forgreningerne er og hvad parenteserne betyder. Hvis nogle har nog... -
bio og kemi
ForumindlægEr der en der kan give lidt inspiration til, hvordan man kombinerer emnet allergi med kemi ???? Hvis man skriver om aller-generne er der jo ikke så meget kemi - måske biokemi ? håber du kan hjælpe ? -
grundlæggende kemi
Forumindlægjeg søger nogen som kan hjælpe med eksamslæsning enten online eller i odense/fredericia, der tales om almen kemi og organsk kemi. plzzzz -
Koncentration (kemi)
ForumindlægAngiv størrelsen af chlorionkoncentrationen i: 0,10 M natriumchloridopløsning Hvordan gør jeg det? hvad er det for en enhed der er tale om? Tror jeg har set mig blind i et eller andet. -
Kemi spørgsmål
ForumindlægHey jeg sidder med at spørgsmål som jeg ikke kan finde ud. Spørgsmålet er vedhæftet som billede. Ville blive taknemmelig hvis der var en hjælpsom sjæl :D -
SWOT ANALYSE HJÆÆÆÆÆÆLP meget vigtig,. jeg skal bruge den til eksame
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig en en swot analyse til revisor branchen.. jeg er gået i helt stå med at finde deres stærke og svageheder?? jerg skal bruge det til min eksamen på forhånd tak -
MANGLER!! Problemformulering til AT-eksamen, om global opvarmning!
ForumindlægJeg skal skrive AT-eksamen om global opvarmning, i Samfundsfag A og Naturgeografi B, men jeg har virkelig store problemer med at finde en problemformulering. Vi har nemlig fået emnet der hedder "Fremtiden - visioner og forudsigelser", og her skal jeg så ind og undersøge nogle visioner, ... -
hjælp til kemi beregninger
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan man beregner følgende ud er helt lost 1. hvad er [H3O+] i en oplsøning med ph= 5,2 2. 130 ml 0,25 mol/L natriumhydroxid-opløsning og 110 ml 0,074 mol/L bariumhydroxid-opløsning sammenblandes - beregn [OH-] i blandningen - Beregn ph i blandingen PÅ FO... -
HJÆLP SØGES TIL KEMI
ForumindlægHej SP I fotografiske film findes lysfølsomt sølv(I)bromid, AgBr, der er et fast stof. Ikke-belyst sølv(I)bromid fjernes ved at tilsætte natriumthiosulfat, Na2S2O3. Thiosulfat danner et kompleks med sølv(I)ionen Ag+(aq) + 2S2O3^2-(aq) <--> Ag(S2O3)2^3-(aq) , K=1,0*10^13M^-2 Beregn [Ag+] i... -
Hjælp, kemi eksperter!
ForumindlægHar siddet med de 2 opgaver i timevis. Hjælp! I en vandig opløsning på 1,00 M mælkesyre er 2,94 % af syren omdannet til laktat. Beregn styrkekonstanten Ks for syren..? I en fortyndet opløsning af butansyre er pH = 3,40 Styrkekonstanten Ks = 1,7 * 10-5 M Udregn den aktuelle koncentration af ... -
Organisk kemi
ForumindlægHej Har svært ved opg. c, som er vedhæftet nedenfor. Håber nogen kan hjælpe. Tak. -
Differentialligning eksamen 2009 opgave 16
Forumindlæghej, Jeg sidder med opgave 16 fra sidste års eksamenssæt, og kan har problemer med opgave 16 som lyder: "Et vandbad opvarmes fra 20°C til 100°C. Den indre temperatur (målt i °C) i et bestemt objekt, der befinder sig i vandbadet under opvarmningen, er en funktion f af tiden t (m... -
Dansk A STX 3.g rettelse af kronik
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg er meget usikker på min dansk opgave som jeg fik skrevet til eksamen i sidste uge. Derfor vil jeg meget gerne have en af jer til lige at give et kig på den, og en ca. karakter. Giv meget gerne besked med en mail, så sender jeg opgaven :-) -
Kemi i Maple
ForumindlægHej alle sammen =)... jeg er blevet ret glad for at bruge maple, det kan mange forskellige ting. men lige PT er vi igang med syre baser i kemi B, det er ikke fordi det er svært eller noget. men jeg ville høre om der er nogle herinde der ved hvordan man laver en titreing kurve i maple, det er h... -
Isis Kemi C, facitliste !!!!
ForumindlægJeg har brug for en facitliste til Isis Kemi C bogen !!!!!! -
Oversættelse fra fransk eksamen niveau B 3.g 2006
ForumindlægHejEr der nogen der lige vil kigge på min eksamensoversættelse?Myriam qui est née au Maroc est venue en France en 2005 pour faire ses études de médicine. Elle vient d’une vielle famille fortunée et elle n’a pas de problèmes financiers. Quand elle a besoin d’argent elle téléphone tout simplement à... -
Phytagoras: a²+b²=c²
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til den mundtlige prøve i matematik. Der er nogle forskellige emner vi skal igennem til eksamen, og jeg er ved at lave noget med phytagoras. Jeg har valgt emnet: Titanic Spørgsmål 1: Der kommer en retvinklet trekant der, hvor titanic er ved at synke (hvor n...
