Dansk

SWOT ANALYSE HJÆÆÆÆÆÆLP meget vigtig,. jeg skal bruge den til eksame

13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der en der kan hjælpe mig en en swot analyse til revisor branchen.. jeg er gået i helt stå med at finde deres stærke og svageheder??

jerg skal bruge det til min eksamen 

på forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af JM93 (Slettet)

Måske denne SWOT analyse på Deloitte kan hjælpe... 

http://gerenciamentodeti.com.br/wp-content/uploads/deloitte.pdf 

SWOT laves som regel over en enkelt virksomhed, ikke hele branchen. Styrker og svagheder er virksomhedens egne - interne - forhold, mens muligheder og trusler er eksterne forhold :) 


Svar #2
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

Kan du hjælpe mig med nogle forslag.. jeg er helt forvirret :( 


Svar #3
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

hvis vi kan komunikere mere sammen. og du vil uddybe mere. og hjæpe mig.. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Er de 22 indlæg, du i alt har oprettet på din profil, egentlig alle lavet i dag? :) Taget i betragtning, at de 3 nyeste indlæg på portalen, er lavet af dig :)


Svar #5
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

hvilke 22 indlæg. du må meget gerne hjælpe mig med mit spørgsmål :) 

mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juni 2014 af JM93 (Slettet)

Som sagt bliver du nødt til at fokusere på ét revisionsfirma, for at lave en SWOT analyse. 

Analysen bruges ofte i sammenhæng med strategiudvikling, til at lave en hurtigt undersøgelse af virksomhedens interne og eksterne miljø, for at sætte virksomhedens interne ressourcer i relation omgivelserne. 

Altså: hvad kan virksomheden selv påvirke (interne miljø) og hvad må virksomheden rette sig ind efter (eksterne miljø). 

Men kig nederst på side 3 i linket - http://gerenciamentodeti.com.br/wp-content/uploads/deloitte.pdf - der er lavet en SWOT analyse. 


Svar #7
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

Okay hvis jeg forkusere på Deolitte revisions firma.. 

kan du uddybe mere.. Nu er jeg kommet mere med i det. tror jeg har fårstået det forkert før.. Så en swot analyse det skal være mod en revisorsfirma, ikke branche? 


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. juni 2014 af JM93 (Slettet)

Ja, det skal være mod et firma, ikke branchen. 

Dette link giver et godt overblik over selve modellen og indholdet i den. 

For Deloitte kan styrker f.eks. være, at de har god økonomi, et godt rygte og klare mål.
Svagheder kan være, at de har organiseret sig uhensigtsmæssigt, at de ikke har en strategi, at de mangler kvalificerede medarbejdere eller...? 

Muligheder - nok den vigtigste - er, at der er lovgivning på området, hvor de udbyder deres produkt (visse virksomheder SKAL lade sig revidere). 
Trusler kan være ændringer i lovgivningen, så visse virksomhedstyper (mindre virksomheder) kan fravælge revision, eller at trenden for at uddanne sig til revisor er nedadgående. 

Som du her kan se, kan én ting godt både være en mulighed og en trussel. 


Svar #9
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

det lyder rigtig godt.. har du flere ideer til deres styrker, og svagheder? 

kan du uddybbe det mere med deres svagheder, at de har organiseret sig uhensigtsmæssigt, og at de ikke har strategi

og kan du uddybe mere hvad du mener med lovgivningen ? 

Tak for du vil hjælpe mig.. det har hjupet en del

:)


Svar #10
13. juni 2014 af kurdokurdo (Slettet)

Ville du gerne lave en swot-analyse for mig :))) 

det vil være rigtig godt 


Brugbart svar (0)

Svar #11
14. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Du burde virkelig overveje at tage en ikke-teoretisk uddannelse.


Skriv et svar til: SWOT ANALYSE HJÆÆÆÆÆÆLP meget vigtig,. jeg skal bruge den til eksame

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.