Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8521 til 8540 af 33009
-
Ret en engelsk stil om håndbold
ForumindlægHåber der er nogle nogle der vil rette den for mig:) My assignment is about handball, because I think that it's a good sport. I like to play handball in my spare time, because it's a funny sport. Two times a week I practice handball, Tuesday and Thursday. I started practicing handball ab... -
rette stil
Forumindlæghej er i gang med at skriv en stil om: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not. er der nogen der gider og rette min stil og om det giver mening til min besvarelse håber jeg for svar -
Jordskælvet i Lissabon 1755
ForumindlægHej mennesker. Jeg går i 3g og har valgt emnet Jordskælvet i Lissabon i 1755, som mit AT projekt. Nu er der bare det problem at jeg ikke kan finde noget "godt" materiale. Min vejleder i Historie har givet mig et link til Wikipedia. Woohoo... Jeg har ikke lavet nogen problemformul... -
Studieretningsopgave - Fresa y Chocolate
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at skrive studieretningsopgave i spansk og historie - og have tænkt mig at skrive noget om novellen fresa y chocolate som spansk del og så som historie del noget om den politiske situation på cuba (homuseksuelles rettigheder og sådan) Er det en god idé at kombinere de to f... -
Prøven, folkeskole.
ForumindlægHej alle sammen, vores historielærer fortalte forleden efter vi fik vores pensum/historiekompendie, at hun via sit kursus vedr. den mundtlige prøve i historie i folkeskolen, at hun fandt ud af, det mange elever fejlede i, var at de glemte at relatere til pensummet, eller benytte sig af de tekster... -
Mule Killers
ForumindlægHej :) Jeg har lig læst novellen Mule killers som er skrevet af Lydia Peelle som jeg skal skrive en stil om. Problemet er at jeg ikke rigtigt kan få sammenhæng i de forskellig forløb som fortælleren fortæller om..Synes den er forvirrende. er der nogen der kan referere den kort i hovedtræk ?... -
Rettelse af kort kort stil.
ForumindlægEr der nogen der har tid til at kigge min stil igennem og rette den for fejl, både gramma og vendinger. På forhånd tusind tak. Me and EnglishThe mainreason that I this year take English at C-level is that I have to complete my HF. To accomplish that I have to end up with English at B-leve... -
Ekstra fag udenfor selve stx?
ForumindlægHej! Jeg går p.t. i 2.g på stx. Jeg overvejer meget kraftigt næste år at vælge et ekstra A-niveau fag - nærmere bestemt matematik. I flere af de uddannelser jeg overvejer er det et krav, og derfor er det selvfølgelig en fordel at tage det. Men problemet er, at det ikke er muligt for mig at få ... -
AT LUFTBALLON
ForumindlægHej folkens jeg har valgt at skrive om luftballon/luftskibe i fagene fysik og historie. Vil lige hører om der er noget der har nogle guldkorn? Og om nogen har en ide til hvad jeg skal hive fat på historiemæssigt? Mit fysik regner jeg med skal indeholde noget lignende: tyngdekraft, opdriftskra... -
Mircea Eliade(1907-1986)
ForumindlægJeg er ved at læse omkring religionshistorikkeren Mircea Eliade, og hans teorier : Religion udtrykker sande forestillinger om det hellige. Vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig til at forstå denne sætning; Det hellige er et element i bevidstheden struktur og ikke et stadium i de... -
SRP, hjælp vedr. emne!
Forumindlæghej allesammen jeg skal snart til at skrive SRP, men har virkelig brug for hjælp til inspiration til emne. min studieretning er bioteknologi A (biologi og kemi), Mat A, Fysik B jeg vil rigtig gerne skrive i fagende bioteknologi og historie, men kan ikke finde emner hertil. håber der er ... -
Emnevalg til SRP
ForumindlægSkal vælge emne og fag på mandag 16/12, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge eller hvilke emner der vil være gode at skrive om. Mine studieretningsfag er biologi A og kemi B, hvilket betyder jeg skal vælge en af dem, og koble det sammen med et valgfrit fag. Har desuden dansk, historie og matemati... -
Rettelse af kort engelsk tekst søges... HURTIGT
ForumindlægAll over the world, junk food firms have had great success the last five years, one of the reasons is that people today don’t have the same food traditions as we had earlier. People simply don’t have the time to prepare a good and healthy dinner, in our busy times. Of course is advertising also a... -
Oversættelse
ForumindlægHåbede nogle ville kigge min oversættelse igennem for fejl?For fem hundred år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der blev brugt s... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal op i engelsk på fredag, og vil så høre om der er nogen som ligger inde med noter til nogle af de tekster vi opgiver:Det er:Animal Farm kap. 2 + 10The Boys from Brazil kap. 6,7,9Stone (Edward Bond)The Ballot and the Bullet (Malcolm X)Chaos or Community (Martin Luther King)The Vilgilante (... -
Summary
ForumindlægHej . Vil gerne have rettet denne lille tekst :) In some countries, weddings for teenagers are not unusual. A girl called Tabatha was only twelve years old when she got married. She lives in a shed with seven other people in two small rooms. She lives in Horse Creek, Clay County, 600 km from Was... -
Hr. Mim - manden i midten
ForumindlægJeg har fået denne lille "dansk til engelsk" -oversættelse for, som jeg har lavet, og som jeg håber I vil rette for mig, hvis der skulle være nogle fejl, eller udtryk I synes passer bedre ind. __________________ Hr. Mim - manden i midten Hr. Mims sociale status er baseret på penge. ... -
Platon
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med noter til hulelignelsen af platon? har allerede læst dem igennem som er her på siden, men de virker ikke så gennemarbejdede. på forhånd mange tak. -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;)
