Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8801 til 8820 af 14598
-
bud
ForumindlægPensum i folkeskolen, gymnasier og universiteter:BS Christiansens bog – "Et Liv På Kanten". Kun den. I alle fag. Det er den eneste publikation, der overhovedet skal findes i dette land. Bare titlen siger alt: "Et Liv På Kanten" – sådan skal det gøres! Det er det jægersoldater ... -
lille rettelse
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg skal lave en karakteristik over hovedpersonen i en lille historie og hendens liv på ca. 150 ord. Håber at der er nogen der vil rette den, og fortælle mig om det det er en rigtig måde at gøre det på... PÅ forhånd tak!!! ---------- Miriam is a woman, who tries to cheer peo... -
hjælp til rettelse
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med denne oversættelse og kigge igennem for fejl? Dansk: Efter faderens død skal familien bære sorg i 8 år, og derfor lever Bernada og hendes døtre et meget isoleret liv, uden forbindelse med livet i landsbyen. Døtrene lever som nonner i et kloster og føler sig som fange... -
Symboler i fyrtøjet-please hjælp
ForumindlægHej, jeg skal snart op i dansk mundtlig. Jeg har valgt teksten fyrtøjet, og jeg skal finde symboler i teksten. Synes det er rigtig svært, men jeg fandt noget på nettet. Håber der er nogen der gider forklare mig det eller skrive andre symboler der er i fyrtøjet. Det er specielt det med hunden... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej alle :) Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, jeg har en aflvering som jeg ikke har nået at lave, og har 4 andre opgaver. Jeg ville høre om der var nogen som var ville oversætte denne her tekst for mig??? Det ville være en kæmpe hjælp. Stoffer er et stort problem, ikke kun i Danmark me... -
Please hjælp, er helt lost! ;-(
ForumindlægJeg sidder her med denne skide tekst og er nået til det punkt, hvor jeg simpelthen er gået i baglås, er så fanden frustreret! :-S Det drejer sig om salmen I Østen Stiger Solen Op: I østen stiger solen op, den spreder guld på sky, går over hav og bjergetop, går over land og by. Den kommer fra den ... -
Ta et kig her folkens:D
ForumindlægHey der !! Har prøvet at ovesætte disse sætninger fra dansk til engelsk men ved ikke hvor rigigt det er blevet.Er der nogle derue dr kan hjælpe med at rette?? På forhånd tak :) Dansk: Eskimoerne i Grønland lever tæt på naturen. Bøger er dyre. Flyt bøgerne væk fra stolen! Livet er indvik... -
Åsagskæden i buddhisme
ForumindlægHåber der er nogen, som vil hjælpe da jeg er lost i buddhismen ?? Årsagskæden: Den yderste billedkreds i livshjulet viser "opståen i afhængighed" også kaldet "pratitya-samutpada", dvs. altings indbyrdes forbundethed i tolv led – også kaldet årsagskæden. 1. Blind mand: u... -
et par linjer!
ForumindlægJeg skal skrive et indlæg, hvor jeg tager stilling til nogle af timm vladimirs synspunkter.. Har jeg taget stilling til sysnspunkter, i min tekst,, Kast dig ud i verden Timm Vladimir har et synspunkt på, at verden er stor og dejlig at leve i, at det er dejligt at være fri, og rejse rundt og oplev... -
hjælp til synopsis
ForumindlægHej er ved at skrive en synopsis om filmen ikke uden min datter, men er gået lidt i stå og vil gerne have noget hjælp. hvad mangler jeg i de tre niveauer som har noget med samfundsfag og dansk at gøre. Ved godt at jeg mangler perspektivering og konklussion, forslag dertil må også gerne komme. Sy... -
Oversættelse
ForumindlægPosefolket er mennesker, som i en årrække har levet et helt normalt liv med job og familie, men som er kommet i krise pa grund af forandringer i deres liv. Det kan vrere en skilsmisse eller en nærtståendes død. Noget gar i stykker for dem,og de isolerer sig fuldstrendig fra omverdenen. De taler s... -
VIGTIGT - Hypotetisk deduktiv?
ForumindlægHej derude! Nu nærmer min AT eksamen sig, men jeg er meget i tvivl om min metode. Jeg har arbejdet i dansk/samfundsfag, og jeg har en problemformulering, og underspørgsmål der lyder således: Problemformulering I hvor høj grad kan Danmarks indsats i Afghanistan ses som værende en kamp for det g... -
Er der nogen der ville rette på min stil :)
ForumindlægHej, er dernogen der ville rette på min stil. Jeg er nemlig elendig til Engelsk :) How brands influence our lives? Branded products can affect our lives in different ways it can affect us financially or can lead to bullying especially in schools. There are different people, someone goes into bran... -
Essay indledning
ForumindlægVi er ved at lære at skrive et Essay og har her i weekenden fået for at skulle skrive indledningen til et Essay med emnet: "hvad er det smukke ved Danmark?" Jeg forstår ikke rigtig hvordan man skal skrive det, men jeg prøver lige at skrive det ind, og hvis i så har en kommentar eller v... -
Argumentér imod...
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har fået til opgave at mod argumentere denne tekst med en socialistisk synsvinkel. Teksten er fra liberal alliance og derfor med en liberalistisk synsvinkel på samfundet. Håber i kan hjælpe mig lidt i gang :) "Der var engang, hvor den enkelte dansker havde retten t... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
Digt analyse
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge til mundlig dansk examen hvor jeg skal analysere et digt af Otto Gelsted, det hedder De mørke fugle fløj og ser sådanne ud : De mørke Fugle fløj ved Gry med Motorstøj i Eskadriller over Byens Tage. da så vi og forstod - det gik til Hjertets Rod - at vi fik Trældoms ... -
Ja tak til mere indvandring
ForumindlægI Danmark benytter mange politikere, journalister og sågar forskere fejlagtigt ordet ”multi-kulturel” om det danske samfund. Det er korrekt at vi i antal har set en hastig forandring i befolkningssammensætningen men i stedet for MULTI-kultur har vi opbygget et indadvendt DUO-kulturelt samfund hvo... -
matopg. om funktioner
Forumindlæghejsajeg har nogen delopg. her som jeg ikke kan komme igang med, jeg har brug for et lille "skub" i form af nogen hints;) så hvis der er nogen derude der har nogen hints, ville det glæde mig meget!første opgave:En funktion f er bestemt ved f(x)=x^3-3x^2Med Mt betegnes den punktmængde, d... -
Isolering
ForumindlægEr igang med Mat-IT på HTX - laver B'eren - men jeg sidder desværre fast i en af opgaverne..Jeg kan godt finde ud af selve opgaven, men ka ikk få isoleret r i den her ligning:8*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi)*2*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi*r) = 0Undskyld den rodede skrivning, men det er svæ...
