Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8861 til 8880 af 14598
-
fortolkning af et digt hjælp ...
ForumindlægHej folkens... jeg skal fortolke et digt som hedder Samosvej men har svært ved at fortolke det... håber at nogle der kan hjælpe mig ? samosvej der flyttede et ungt par ind på samosvej i en villa de lejede første salen havde en skrå vægge og en bekvem altan senere kom der børen til to piger... -
Oversættelse hjælp
Forumindlægkan nogen oversætte følgende , vil være en stor hjælp: Inden for Temaet „Frauen – gestern und heute“ har vi læst en række tekster, som behandler forskellige aspekter af kvindens rolle i samfundet og familien. Teksten „Marthas kleine Reise“ handler om en kvinde, som har slået sin mand ihjel. He... -
Hvad synes i om mit essay?
ForumindlægHej! Jeg har lige haft terminsprøver og har afleveret denne essay. Vil virkelig gerne høre jeres mening om den! Hvad synes i om den? Meget gerne noget kritik. Og hvilken karakter synes i den fortjener? Tak! c: - Ved godt at der er nogle små fejl i den, men dem så jeg først efter jeg havde afleve... -
Eksamensnervøsitet, et godt råd!
ForumindlægJeg kan se, at nu hvor eksamen nærmer sig, udtrykker mange bekymring for, hvorledes de skal håndtere deres eksamensnervøistet. Hvis du er så nervøs, at det reelt giver dig problemer med eksamenspræstationen, bør du læse denne kloge bog: Opstilling i folkebiblioteker: 37.125 Latour, Anne Eksame... -
AT - Idræt B, Samfundsfag C
ForumindlægHej derude. Jeg har valgt til AT eksamen at beskæftige mig med idræt og samfundsfag, hvor jeg har overvejet følgende emner: Doping - Kampen om den perfekte krop Doping - Er doping midlet til det gode liv? (Armstrong f.eks.) Fedme Ekstremsport - Hvad driver ekstremsportsudøvere til at fi... -
Christian Winther "Sonet"
ForumindlægEr der nogen, der har en analysering og fortolkning af teksten, som gerne vil sende den til mig? Det skal bruges som en opgave, eller er der nogen, der gider at analysere teksten lidt for mig, hvad ordene betyder/menes, osv.? Det ville være en stort hjælp! Som naar en Draabe, født i Morgenrød... -
Christian Winther "sonet"
ForumindlægEr der nogen, der har en analysering og fortolkning af teksten, som gerne vil sende den til mig? Det skal bruges som en inspiration, eller er der nogen, der gider at forklare mig hvad teksten handler om, og hvad ordene betyder/menes, osv.? Det ville være en stort hjælp! Det haster.... Som naa... -
Analyse problemer
ForumindlægJeg skal anaalysere nogle sætninger, men jo mere jeg sidder med dem, jo mere i tvivl bliver jeg om de er rigtige :S Så tænkte om der ikke var nogle her, som måske bare lige hurtigt ville se på, om mine forslag ser norgenlunde fornuftige ud, og hvis ikke, lige påpege problemet, tak :) Here goes: ... -
Hjælp til AT!
ForumindlægJeg har valgt under Kampen for det gode liv emnet sundhed, hvor fokus er på kost og motion. Jeg har rimelig styr på det samfundsfaglige men det biologiske er jeg i tvivl om. Dog ved jeg, at jeg arbejder empirisk induktivt, da jeg tager en case og generalisere derved hans strategi for det gode l... -
sTIL HJÆLP
ForumindlægJeg er blevet for lille til mit liv, og det for småt for mig. Der er en infernalsk larm fra gaden og fra de år der er væk. Mit liv fylder for meget, det kan ikke længere være på værelset. Hver gang jeg ser ud af vinduet synker City dybere i et grønt grønt hav. Jeg er træt af min egen ... -
Oversættelse, dansk-latin
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med, at oversætte følgende til latin? "Over skyerne er himlen altid blå" "Der er ingen fremtid i at bruge nutiden til at tænke over fremtiden" "Det kommer ikke an på dage i dit liv, men liv i dine dage" "Det bedste ved fremtide... -
Eksamenssynopsis i psykologi
ForumindlægJeg har netop trukket mit emne i psykologi på B-niveau og skal nu forsøge at spore mig ind på en overordnet problemformulering og disposition de næste 24 timer. Temaet lyder: Ondskabens og overgrebets psykologi. Om konsekvenser for livs - og læringsprocesserne. Mit materiale omhandlende hovedsagl... -
Episk eller lyrisk?
ForumindlægHej. Jeg arbejder i min dansk synopsis med et digt der hedder "Skyggerne". Jeg kan dog ikke helt finde ud af om man vil kalde dette for et episk eller lyrisk digt. Jeg kan både se der er en handling i digtet, men den er dog også meget følelsesladet. Hvad mener i? Det er en grusom S... -
Filosofi på KU eller AU?
ForumindlægHej Jeg går nu i 3.g og har overvejet at læse filosofi på enten KU eller AU, men jeg er meget i tvivl om hvilke universitet jeg skal vælge. Umiddelbart skulle det nok være AU, da jeg har hørt at det er mere afslappet og uformelt i forhold til KU, som skulle være lidt mere formelt/konservativt. Er... -
Hjælp til oversættelse!!
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? :-) Udover min familie og min omskoling, har jeg fornyeligt været udsat for noget som pt påvirker mit liv rigtigt meget. Jeg burde have fortalt dig det, men jeg ønskede virkelig ikke at tage pludselig afsked med dig. Jeg har tidligere dr... -
Redigering af analyse med Benny Andersen
ForumindlægHej forum Jeg har fået tildelt "Af med hatten" af Benny Andersen - som jeg skal analysere og fremlægge til dansk eksamen (10. klasse) nu på mandag. Jeg har analyseret den igennem, og nu mangler jeg lidt inspiration til at komme videre, er der nogen venlige sjæle som kunne hjælp mig?... -
HJÆLP TYSK OVERSÆTTELSE!!!! AKUT :(
ForumindlægEr der en sød sjæl derude der har mulighed for at oversætte dette? bliver vurdet ude fra denne opgave. VILLE VÆRE EVIGT TAKNEMLIG!! oversættelse: Den følgende tekst er et uddrag af en roman af Christoph Hein. Romanens hovedperson er den 59årige Rüdiger Stolzenbrug, som bor i Leipzig. Han har læ... -
billedsprog og stemning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at finde billedsprog og stemning, samt hvordan jeg kan starte en indledning i dette digt? :) At fra flyveren kigge ned på svenske søer er omtrent som at ligge ved en svensk sø og kigge på skyer. Mon vi 5 kommer over skydækkets halvt opløste isterninger i bunden af et ... -
At læse HD!
ForumindlægHej alle Jeg har tilmeldt mig HD-studiet på CBS med start september 2011. Jeg er 100% sikker på, at det er det rigtige studie for mig. Både mht. niveau og hvordan det passer ind i mine karriereplaner. Jeg har prøvet at undersøge, hvordan livet kommer til at være med fuldtidsarbejde og skole (og... -
Fremtidsudsigter for cand.merc'er
ForumindlægHej alle! Jeg går og nyder livet og holdet sabbatår, og har derfor rigtig, rigtig meget tid til at tænke over valg af studie... Jeg har overvejet International Business på CBS alene pga. af interessen for business sådan helt bredspektret, lidt økonomi, lidt marketing osv - og fordi, at jeg ...
