Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8881 til 8900 af 63055
-
Lobyisternes gennemsnitlige budget (funktioner)
Forumindlægf(x) = 490x+10400 f(x) = antal lobyister x = antal år efter 1998 (ny tidregning 1998=0) g(x)=ba^x g(0)=1450 og g(9)=2750 udregn b og a Jeg får det til g(x) =1450*1.073704976^x x = antal år efter 1998 g(x) = lobyisternes budget h(x)=g(x)/f(x) h(x) er lobyisternes gennemsnitlige budget x er antal... -
Generel formen for den n9;te partialtone
ForumindlægHej! Jeg har i mine noter fra fysik om bølger en generel formel for bølgelængden af den n9;te partialtone den ser ud på følgende måde λn= 2/n * L Men hvordan har man udledt denne formel? Håber på forklaring, da jeg skal op i mundtlig fysik På forhånd tak! -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP9;s ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
Appelsiner
ForumindlægAppelsinerDer vil i denne kommende tekst blive analyseret og fortolket, hvor der vil blive stillet relevante analysespørgsmål, der vil øge forståelsen af denne teksts indhold f.eks. Hvorfor og Hvordan. Disse spørgsmål vil blive flettet ind som en sammenhængende tekst. Appelsiner er skrevet af Tov... -
førstegradsligninger
ForumindlægHej alle. Kan nogen give mig hints til hvordan man skal løse følgende førstegradsligninger? Jeg er kørt lidt død på dem. 1) x2 -72 = x 2) (2(x-4))2 = 5x + 1 3) x2 - 20 = 7x + 10 4) (x+1)2 =25 På forhånd tak. -
kombinatorik
ForumindlægHej alle i kloge hoveder derude :0) Jeg står og skal skrive en matematik opgave om kombinatorik. Spg. går ud på at en lejlighed med 3 rum bliver malet i henholdvis 2 forskellige farver. (ud af 10 farver) Hvad er chancen for en anden gætter netop denne kombination? Jeg er lidt lost men tror de... -
Matematrix
ForumindlægHvor mange m2 luft er der i den cirkulære del af palmehuset? please hjælp. -
Ligning
ForumindlægHej alle, jeg sidder fast i en opgave og kan ikke komme videre hvis jeg får hjælp til at besvare denne ligning: 3x-1=2x+8 På forhånd tak. -
hjælp til oso-opgave!!!!!!!!!!
Forumindlæger igang med min oso opgave om farmaceut. nogen der kan hjælpe med at finde en produkt. det skal være noget jeg henter med i klassen, eller viser det frem hvis i kan forstå mig pleeeaassee hjææællp??? -
HTX ERFARING
ForumindlægHejsa :D Jeg går i niende klasse, og kunne godt tænke mig at gå på HTX. Nogen som har erfaringer med HTX? Lærere, fag osv. -
Projektopgave om den 2. Verdenskrig
ForumindlægJeg går i ottende klasse, og om et år skal jeg altså til FSA. Jeg har allerede på nuværende tidspunkt gjort mig nogle tanker angående den projektopgave som skal "laves", og jeg har allerede på nuværende tidspunkt fundet det emne jeg vil arbejde med: "Den 2. Verdenskrig". Baggr... -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg håber at der er nogen herinde som kan hjælp mig. Jeg står i denne triste situation, at jeg desværre er dumpet til eksamen i fysik B (STX) . Da jeg skal op i fuld pensum frafalder mine årskarakter, det er også ensbetydende med at jeg er dumpet i faget. Jeg fik aldrig... -
Samfundsfag
ForumindlægEn der er god til Samfundsfag ??? -
Hjælp til tangentens ligning og cirklens
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af den her opgave :( -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet?
