Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8881 til 8900 af 174808
  • lineær variabelsammenhænge og lineør regression y=a*x+b

    Forumindlæg
    jeg har en matematik aflevering og er stødt på et spørgsmål jeg overhovede ikke forstår skriver bare hele spørgsmålet. i denne opgave skal du sige noget om hvorvidt y værdien vokser systematisk? vi ser derfor på en vilkårlig lineær variabelsammenhæng y=a*x+b. hvis x værdien øges med delta x hvord...
  • Nogle der kan hjælpe med min matematik aflevering?

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til min aflevering? Nogle der kan hjælpe? :) I kan finde mine materialer her https://docs.google.com/document/d/1LCZZHZfOzyC919AoZ-jKMZSMUU9pT8qw1RYm25KTPXk/edit
  • Hvad giver: (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x)

    Forumindlæg
    Hej! Har fået et spørgsmål i min aflevering jeg ikke helt er med på.. Håber i kan hjælpe mig :) Hvad giver (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x) ? - Forklar først systemet i gangestykket - Forklare dernæst med ord, hvordan du er kommet frem til facit. Vil lige prøve selv først. Systemet er vel bare at man ga...
  • Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau

    Forumindlæg
    Sagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ...
  • Facit/løsninger for matematik B 30 maj 2018

    Forumindlæg
    Til jer der er interesseret i svarene.
  • hjælp! Sæt den størst mulige faktor uden for parentesen:

    Forumindlæg
    Sæt den størst mulige faktor uden for parentesen: 12xy + 4x + 8 3x² + 9x 5y² + 25y + 15xy
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg har lige et spørgsmål omkring terminsprøve i 9.klasse. Jeg har nemlig terminsprøve i uge 46 så jeg vil bare spørge om man må tager noter med i ALLE fag eller er det kun nogle specifikke fag man må tage det med i, hvis ja, hvilke? :)
  • Hjælp mig - Fremskrivningsfaktoren - eksponentielle sammenhænge - Matematik C STX

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med at løse denne opgave. Den skal afleveres i morgen i en matematik rapport, og jeg har siddet med den i flere timer.. Kan slet ikke regne opgaven ud. Vh Opgaven er som følgende: Mængden af et radioaktivt stof aftager eksponentielt...
  • Teknisk matematik - P. Madsen. Opg. 188

    Forumindlæg
    Jeg står og mangler lidt hjælp til opgaven 188, B "En cirkelring hare et areal på 225 cm^2 og en radius r = 5cm. Beregn R" Jeg har valgt at bruge formlen (Ret mig hvis jeg tager fejl) Areal = pi * (R^2 - r^2) Håber i kan hjælpe mig :)
  • Et par dage inden skr. eksamen mat A niveau

    Forumindlæg
    Hej, På fredag skal jeg til skriftlig eksamen i matematik A niveau på STX. Nogle råd til hvad man lige kan gøre her i de kommende dage, så man er 100% klar til eksamen og til at score 12-tallet? PS: jeg har regnet 17 eksamenssæt og samtlige vejledende opgaver fra EMU tak :)
  • Bioteknologi A eller Kemi A?

    Forumindlæg
    Hej jeg går på stx i 1.g og er i tvivl om jeg skal vælge retningen med Kemi A eller biotek A (de begge er med Mat A og Fysik B) Hvis jeg nu valgte at tage Kemi A vil jeg gerne have Biologi B som valgfag (hvilket næsten udgør bioteknologi) Men er i tvivl fordi klassen med kemi A er utrolig spli...
  • Opgave 6006 c i vejl. eks. opg. Mat A

    Forumindlæg
    Jeg skal svare på 6006 i vejledende eksamensopgaver i matematik A Jeg har lavet opgave a og b. a har jeg fået til U(x,h) = 8xh+6x^2 b har jeg fået til h = 25/2x - 3x/4 Hvordan laver jeg c ???? Opgaven lyder: En kasse med kvadratisk bund med sidelængden x, målt i cm, og højden h, ...
  • Funktionen f(x)=4a^x har halveringskonstanten 6. Bestem a.

    Forumindlæg
    Funktionen f(x)=4a^x har halveringskonstanten 6. Bestem a. Funktionen g(x) er en eksponentiel udvikling med begyndelsesværdien 87 og en fordoblingskonstant på 10. Angiv en regneforskrift for g. Løsning: Jeg bestemte a, ved brug af den her formel: a = T1/2√6 = 3 . Er det rigtigt at jeg kun...
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg vil rigtig gerne have hjælp her til opgave a og b, hvis der er nogen som kan finde ud af den. Det er uden hjælpemidler
  • svar på de 5 opgaver i matematik D politi

    Forumindlæg
    opgavehæftet indeholder følgende opgaver 1 bliv politibetjent 2hvor meget tjæner en politibetjent 3 politigården i københavn 4 hastighed og atk 5 spritkørsel jeg bruger papir og blyant håber på hurtige svar
  • Funktionen f har forskriften f(x)=b*a^x

    Forumindlæg
    Jeg har denne opgave som jeg nu har virkelig svært ved, jeg har lavet a og b, og er lidt usikker på c opgaven består af 5 spørgsmål, jeg håber at du har tid til at hjælpe mig ;) Funktionen f har forskriften f(x)=b*ax grafen går gennem punkterne (-1;2,2721) og (5;27,457 a) bestem for...
  • Opgavesæt + forberedelsesmateriale søges til matematik skriftlig eksamen 2016

    Forumindlæg
    Hej SP'er Er der nogen som ligger inde med opgavesættet matematik A niveau htx skriftlig eksamen 2016?
  • Matematik opgave - y''=my

    Forumindlæg
    Hej . Jeg har lidt problemer med en matematikopgave jeg er blevet stillet. Jeg skal bestemme differentialligningen y''=-16y , den løsning, hvis graf går gennem linjeelemente (0,1;1/2) . Hvordan løser jeg denne ?
  • Dumpet i matematik B i 2g. Kan jeg tage det om i 3G?

    Forumindlæg
    Jeg kan allerede nu med min årskarakter se at jeg dumper i mundtlig og skriftlig matematik her i 2g. Det er min afsluttende eksamen på B niveau. Ka jeg tage det om og evt følge en 2g klasse selvom jeg går i 3G efter sommerferien?
  • Matematik B tors. 7 december 2017

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der har en vejledende besvarelse af denne opgave???