Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 8921 til 8940 af 14598
-
Psykologi eksamen - Case - C niveau
ForumindlægHej derude.. Da jeg skal til psykologi eksamen torsdag, kunne jeg godt bruge lidt hjælp.. Jeg er virkelig dårlig til at analysere psykologi cases, da vi næsten ikke har haft nogle her i år.. Derfor har jeg prøvet at finde eksempler på google, men synes ikke rigtig der var nogle.. Er der nogen af... -
pH af koffein
ForumindlægHej! Jeg har fået denne opgave i en kemiaflevering. a'eren har jeg lavet, men har svært ved at se hvordan jeg skal løse b'eren og c'eren, forstår dem ikke helt. På forhånd, tak for hjælpen. Koffein er et alkaloid, og som navnet antyder er alkaloiderne basiske, og koffein har en pK... -
3.g Jean-paul Sartre - Kvalme
ForumindlægJeg har rodet mig ud på dybt vandER der nogen der har en opgave liggende, eller kan give nogle gode råd til hvordan jeg skal håndtere analysen !!? -
Fristil - hjælp til emne
ForumindlægHejsa alle I kloge hoveder!Jeg står i den lidt uheldige situation at jeg skal skrive en FRISTIL. Jeg regner med at jeg vil skrive en novelle - men jeg er totalt BLANK for emner. Er der ikke nogen, der har et par gode forslag til, hvad jeg kan skrive om???Mvh. Stine -
Narcissime!
ForumindlægHvad er narcissime.. jeg har læst lidt om det i skolen, men forstod det ikke helt..Hvis nu men går efter at være perfekt har lige læst en bod, hvor en pige får foretaget en masse operationer for at blive perfekt!Hvordan kan man sætte narcissime sammen med det?Jeg har også lige læst i et andet for... -
60´erne!!! plz help...
ForumindlægJeg er igang med dansk opgave, og jeg arbejder den den kroniske uskyld af klaus rifbjerg. Jeg ville høre om der var nogen der ville fortælle om tidsperioden modernisme/nyrealisme. -
brorson??
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle lidt om Brorson og hans ideer? -
Usa som unipolær magt?
ForumindlægHvilke ting kan man gå ind og undersøge for at undersøge om USA kan beholde sin magtposition? -
Kyssen
ForumindlægHar fået som hjemmeopgave at jeg skal holde et oplæg om en svensk historie som hedder "Kyssen" og er skrevet af Hjalmar Söderberg. Har fået pløjet mig igennem det svenske men syntes ligesom jeg mangler nogle guldkorn eller pointer. Har tænkt på at historiens morale er at hvorfor skulle ... -
O.D.
ForumindlægHvad er jeres holdning til operation dagsværk? nu er det jo snart, og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvad folk mener om od.! -
Rapport hjælp..! hurtig
Forumindlægska skrive rapport hvor jeg ska analysere en artikel fra Jyllands posten og en fra Berlingerne.er der nogen der ved hvilken politisk holdning de to aviser hver i sær deler??jeg ville mene Jylland var Liberal, hvorimode berlingske tidende var mere socialistisk.correct me if im wrong..! -
Tamiler
ForumindlægJeg søger oplysninger om Tamiler...Tamiler er det folkefærd som bor i Sri Lanka (altså lidt ligesom en Sri Lankianer hehe)Har svært ved at finde oplysninger om dem :(Dette skal bruges til bilag i en større opgave!MvhChris -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
Biologirapport om enzymer
ForumindlægHej allesammen jeg er i gang med at lave en biologirapport om enzymer, men jeg vil rigtig gerne have hjælp, for jeg har svært ved det.. Håber I kan hjælpe mig på forhånd tak -
hey! hvis I gider, så kig lige ind!
Forumindlæghej folkens jeg skal analysere og fortolke novellen Fasaner, skrevet af helle helle (sjovt navn ik`)... når men jeg ville bare høre om der er nogen ideer om hvordan man lige kommer igang med en flot analyse af en novelle (Læreren forventer noget stort:(På forhånd takps.I må gerne komme med nogen ... -
"copenhagen" ...
ForumindlægHej sidder fast i et spørgsmål omkring filmen "Copenhagen" af Michael Frayn, som beskriver mødet mellen Niels Bohr & Heisenberg i 1941 ..Så håber i kan hjælpe. spørgsmålet lyder: Hvorfor vendte Heisenberg tilbage til København og Bohr i 1914? altså hvad var hans hensigt med besøg... -
Naja Marie Aidt - Tilgang vs. Vandmærket
ForumindlægJeg grubler til stadighed over min danskopg. Naja Marie Aidt fascinerer mig, og jeg er 100% sikker på jeg vil skrive om nogle af hendes noveller.. Men;Skal jeg vælge 2 noveller ud, sammenligne osv.?Skal jeg sætte en af hendes noveller overfor en anden 90'er forfatter (Helle Helle, Jan Sonnerg... -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her og skal skrive om Darwins evolutionsteori men har en del problemer med rigtig at finde ud af hvad det er jeg skal skrive, vil optage min stemme og derefter smider jeg den ind i en film hvor der vil være nogen billeder som jeg også lige skal finde. Håber virkelig i... -
Så rundede Studieportalen 40.000 indlæg
ForumindlægDet må næsten mindes at studieportalen den 20. maj rundede 40.000 indlæg :-)
