Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8941 til 8960 af 160717
-
(a + 2b)2 – a(a + 4b)
ForumindlægEr der nogle der kan se om jeg har lavet denne reducering rigtig (a + 2b)2 – a(a + 4b) a+a+2b+2b-a+a-4b = 2a Er der evt. noget jeg har glemt? -
Spørgeskemaundersøgelse af STX, HF og HHX kommende uddannelsesvalg
ForumindlægHej STX, HF og HHX elever - der er bosat i Odense, Århus eller Storkøbenhavn Har du gjor dig nogle tanker om dit kommende uddannelsevalg? Vidste du, at du kan skabe din helt egen profil med nogen uddannelser? Du har med dette spørgeskema mulighed for at gøre dig nogen tanker og få nogle ideer t... -
Matematik Kontextbog side 28 opgave 43
ForumindlægHvor stort er det procentvise fald, hvis prisen sænkes fra.. a. 100 kr. til 85 kr.? b. 120 kr. til 95 kr.? c. 1200 kr. til 1175 kr.? PLEASE!! Jeg har virkelig brug for hjælp fordi det er den eneste opgave jeg mangler. -
Forklaring på enheden ohm (dansk vs. matematik)
ForumindlægSom jeg har forstået det er det god forumetik ikke at stille et nyt spørgsmål med en anderledes vinkel end det egentlige spørgsmål Men følgende er afstedkommet fra et tidl. spørgsmål hvor det blev defineret at enheden Ohm er det samme som J · s/ C2 Sidder nu og spekulere på at hvis man nu ... -
Økologi, biologi og matematik - Størrelse form og funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til min økologi eksamen, men jeg har lidt svært ved at forstå et tema omkring størrelse form og funktion, overflade volumen forhold osv. Så jeg håber lidt der er nogen som kan hjælpe. :) To algearter, som lever i ferskvand, er cylindriske og ensdannede, dvs. de har de... -
Hældningskofficienten a
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad formlen for hældningskofficienten a er ? Haster lidt. -
Lineær funktion opg. 1.01 i eksamensopgaver i matematik B bind 1
ForumindlægHej,Jeg kan altså virkelige ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved denne, jeg ved det er en lineær funktion men ellers er jeg lost - håber nogle kan hjælpe mig, da jeg ikke er den skrappeste til mat...Ved levering af en vare er prisen p bestemt ved:p=80x+1600,hvor x angiver mængden af varen i kg... -
bestem a
Forumindlægvil i være søde og hjælpe mig i denne opgave. f(x)=4*a^x funktionen går gennem (2,100) bestem a. -
isolering af a
ForumindlægHejsa.. hvordan isolere jeg a i følgende ligning?e^a + e^-a = 10 -
hvordan reducer man (a-b)(a+b)
Forumindlæghvordan reducer man (a-b)(a+b) -
Pengedeling opgave i matematik aflevering 7. Klasse
ForumindlægDenne opgave har jeg før haft fat i, men har glemt hvad jeg skulle. Anne, Bo og Carsten skal dele 440 kr sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 100 kr mindre end Anne og Bo tilsammen. Hvor mange penge får de hver? -
matematik opgave
ForumindlægHejsa. Jeg har lige to opgaver jeg godt kunne bruge noget hjælp til:Linien k går igennem (1,3) og danner en vinkel på 65º med x-axen.Angiv mulige ligninger for k.Er det så ikke bare og tage tan(65) ??De rette linier m og n er givet ved, at m går gennem punkterne (2,-3) og (0,-7),mens n har lignin... -
matematik eksamen
Forumindlægheyjeg har været oppe til mat eksamen, hvor jeg kom ud for at min lærer spurgte til det samme igen og igen, som jeg havde fortalt om tidligere..også troede jeg jo selvfølgelig at det jeg havde fortalt var forkert, og sagde andet, og det gjorde mig bare så forvirret..det trak mig ned..så sker det ... -
matematik trafik
ForumindlægHej... Jeg er gået i stå i opgave 3,4. 3,5 og 3,6 Jeg er helt blank. Vil I hjælpe mig ?? Jeg har prøvet og prøvet kan bare ikke finde ud af det. http://peecee.dk/?id=41768 På forhånd mange tak. -
Matematik ligning
ForumindlægHjælp, nogen der vil hjælpe :) 1/(x-2)=5 Jeg får min resultat til 11/5, men er ovorhovedet ikke sikker? -
Matematik - Vektorer
ForumindlægHey, skal bestemme gradtallet for den spidsevinkel som @: 10x-3y+12z=30 danner med den plan, der indeholder koordinatsystemets første- og andenakse. Hva menes der lige med det? Og hvordan finder man ligningen på det andet plan så man kan finde vinklen? Takker -
Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?
ForumindlægHej Jeg skal ril at vælge fag til min SRP-opgave, hvor jeg tænker at kombinere kemi og matesmtik til at skrive om kinetik (reaktionshastigheder og differentialligninger af hvad jeg kan forstå), men vil gerne vide om der er noget matematik, der passer til min SEP, da jeg allerede har Mat a og haft... -
STX eller HHX? Muligheder + Linjer osv spørgsmål!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen her som har resultater til Matematik Eksamens sæt 1 årig højniveau matematik studentereksamen august-september 2006 nogen som har et link eller nogen resulstater / regne metoder :) ? -
HF Skr. Eksamen Matematik B - 31.05.2013
ForumindlægHej :) Jeg har været til skriftlig eksamen i dag (HF B niveau) og jeg vil i den anledning høre om der er nogle der kan se åbenlyse fejl i min aflevering. Kunne være lækkert med lidt feedback :)
