Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9001 til 9020 af 127115
-
Så er jeg på den igen
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med et matematist spørgsmål som jeg har brug for at vide svaret på.. Ville blive glad hvis nogen ville hjælpe mig.. På forhånd tak Spørgsmålet lyder som følgende: En linje har ligningen y=2x-1 Bestem afstanden fra pkt. P(7,3) til linje l Bestem en ligning for den cirkel... -
fagprøve inden for butik
ForumindlægJeg skal lave en fagprøveda inden for dagligvare butik ( salgsassistent ) men da jeg skal lave fagprøven uden og være ansatni butik og ikke har gået i skole siden 1978 har jeg meget svært ved og vide hvordan jeg griber det an og hvad emne der ville være det klogeste og vælge når jeg jo ikke er a... -
Tegning af en linje i et kordinatsystem
ForumindlægHejsa, jeg har altså lidt glemt det med linjier i et kordinatsystem osv. Jeg kan godt huske, at hvis ligningen fx er: y=-x+5 Så skal man som det første markere 5 på X-aksen hvor man derefter enten kan gå en ned eller en op. -
Engelsk
ForumindlægHej jeg har oversat nogle engelske sætninger om til dansk. Jeg vil høre om i gad, at se om jeg har oversættet dem rigtigt. Sætningerne hedder: 1. I am not seeing any difference between the risk of driving too fast and the risk of driving too slowly on the motorway. 2. He is feeling that the comp... -
Jura snit
ForumindlægHej :) Har været nervøs her på det sidste, angående mit snit. Vil nemlig gerne læse Jura på KU. Mit nuværende snit er ca. på 9,3 (uden 1,08), men mangler stadig 1 eksamen og at få mine 2 skriftlige karakterer oplyst.. sidste års adgangskvotient var godt nok "kun" på 8,3, men har bare hø... -
Rettelse af to tyske sætninger
ForumindlægHej :) Er der en der kan sige mig om disse danske sætninger er oversat korrekt til tysk? - du må meget gerne være kritisk :) 7. Børnenes far havde været taxachauffør, men faldt som soldat i 1943. VII. Der Vater der Kinder war Taxifahrer gewesen, aber wegfiel im Jahre 1943 als Soldat. 8. Hans ko... -
2 tyske sætninger til i morgen
ForumindlægHej :) Er der en der kan sige mig om disse danske sætninger er oversat korrekt til tysk? - du må meget gerne være kritisk :) 7. Børnenes far havde været taxachauffør, men faldt som soldat i 1943. VII. Der Vater der Kinder war Taxifahrer gewesen, aber wegfiel im Jahre 1943 als Soldat. 8. Hans kon... -
rettelse af 4 små sætninger :)
Forumindlæghey alle sammen:) har lige brug for at nogen ser disse 4 små sætninger i gennem. Jeg skal oversætte og redegør for mit valg af artikelbrug: I skal læse følgende 5 sider til i morgen. You shall read the following 5 page tomorrow. Han blev skudt samme dag. He was shouted the same day. Efter ... -
HJÆLP!
ForumindlægJeg skal snart op og forsvare min DHO, og jeg er i tvivl og det her spørgsmål... Hvad mener du, at de to fag kan bidrage med, når du skal besvare din problemformulering? Min problemformulering: Hvad karakteriserer boligformerne i 60’erne og 70’erne? Du skal lave en redegørelse for ... -
Industrielle revolution
ForumindlægHej, jeg har i dag trukket til historie eksamen, som jeg skal op til i morgen. I mit kildemateriale har jeg en tekst, som beskriver de dårlige forhold i Manchester som fabrikker og urbaniseringen har medført. Der er dog et citat jeg ikke forstår helt: "En slags røg dækker byen. Solen ser... -
Har brug for hjælp til tysk :D
ForumindlægHejsa. Det ligger sådan at jeg skal op til tysk mundtlig til eksamen, og sidder her og forbereder min disposition og "manuskript" til prøven. Indtil videre har jeg fået skrevet det her: Jung sein in Berlin Ich habe Jung sein in Berlin gewählt weil ich denkt dass Berlin ist ein cool S... -
vektorer i rummet
ForumindlægHej, jeger i gang med denne, men mangler at lave c'eren. Ved at jeg skal benytte mig af skæringspunktet mellem en linie og en plan på normalform, men ved ikke helt hvordan den skal løses. -
sætning - udsagnsord?
ForumindlægHej Hvis man skal oversætte denne sætning: Det var jo ikke min skyld at bilen var faldet i vandet. Oversættes det sådan: Es war nicht meine Schuld, dass das Auto im Wasser gefallen war. ELLER: Es war nicht meine Schuld, dass das Auto im Wasser war gefallen. Det er de to sidste ord jeg er i tvivl... -
Lidt matematik
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfkan jeg ikke finde ud af opgave 9 og 10.I 9 er jeg helt lost da jeg ikke rigtigt kan få opstillet en ligning for arealet som jeg kan bruge til noget. I opgave 10 kan jeg godt gøre rede for at linjestykket er 1.5 gange ... -
Proportionalitet
ForumindlægJeg skal vurdere om x og y er proportionale i følgende ligning: Der står i bogen, at der er tale om proportionalitet, når Så x og y er ikke proportionale i følge definitionen, men jeg er stadig usikker på noget. Når x vokser med en værdi i opgaven, så vokser y hver gang med bestemt værdi, ... -
Jacobsstav
ForumindlægHej...Jeg har lige brug for lidt hjælp til følgenden opgave.-Udled formlen:h=((tan(v1)*tan(v2))/((tan(v2)-tan(v1)))*xh er højden på en genstand som 2 mennesker kigger på.v1=vinklen fra en linje vinkelret linje på nederste punkt på genstanden, det samme er v2 bare en anden person.x er afstanden me... -
Valg
ForumindlægSå er det afgjort, hvem der er vores statsminister og bla bla bla (jeg beklager dovenskaben) Hvad mener I om gårsdagens resultater? Var det det I forventede/havde håbet på? Synes det var indlysende, allerede en time før selve "afgørelsen".... Mussy06 ;D -
Bestemmelse af m og n - f(x) (m-3)x+2n+1.
ForumindlægHej :) Jeg skal bestemme m og n i funktionen f(x) (m-3)x+2n+1. Jeg ved godt at andre har lagt samme opgave ind, men jeg forstår ikke forklaringerne dertil så håber i vil svare på det herinde :) Jeg er næsten helt lost. Ved kun at jeg skal i gang med noget med 2 ligninger med 2 ubekendte. Men h... -
Værnepligt
ForumindlægHey!Ja, jeg har jo så fået brevet om, at jeg skal til session her d. 9. maj. Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g, og afslutter dermed gymnasiet der ved juni 2006.Mit problem er, at jeg gerne vil direkte på universitetet efter gymnasiet, men ved jo endnu ikke om jeg bliver optaget. Hvad skal man ... -
Kemi hjælp
ForumindlægHey,Jeg er i gang med en kemi rapport, og jeg hard det svært at forklar 3 spørgsmål.1. Hvordan er tryk defineret og hvorfor kan en gas levere et tryk (giv en forklaring på molekyle-niveau)?Mit bud er nogle med molekylers hastighed... Jo hurtigere de er, jo mere tryk de giver i et vist rumfang???2...
