Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9401 til 9420 af 63055
-
Vil I ikke være søde og kigge her?!
ForumindlægHey alle. Jeg har projektopgave i denne uge. Overemnet er "Frihed" og mit underemne er "afroamerikanere". Men problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad mit produkt skal være? Hvad tror I kunne være et godt produkt? -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
Til HTX9;erne - (2. år)
ForumindlægHej med jer...Er der andre der har været oppe i teknologi i dag? Jeg vil lige høre hvordan det er gået jer..Jeg fik selv 11 - Vi fik drejet samtalen hen på præcis det vi ville snakke om - Verdensklasse..-----Vi fik desuden skr. mat karakterer i dag. Med et noget blandet resultat. Vi havde 5 * 03 ... -
Areal og rumfang
ForumindlægJeg har fået følgende opgave "Beregn arealet af det område M, der begrænses af grafen for f(x) = √x og grafen for g(x) = 1/x samt den lodrette linie x = 9." Jeg er baggud i matematik og er derfor ikke alt for klog på emnet, men så vidt jeg har forstået skal jeg finde skæringsp... -
Bølger
Forumindlæghejsa... en fra min klasse anbefalede mig at prøve at bruge denne side, så håber på at kunne få noegt hjælp .. og mange tak på forhånd! (: Bølgelængderne for violet lys ligger mellem ca. 380 nm og 470 nm. Lys bevæger sig med farten 3,00 * 10^8 m/s også er det at jeg skal beregne de tilhørende fre... -
Lysets hastighed
ForumindlægDer står i min fysik bog at beta-partikel rejser med lysets hastighed. Men det er da ikke muligt for ting med masse at rejse med lysets hastighed. Og elektron har da en masse!!.. HJÆLP MIG! -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku9; jo9; være super lækkert.Mette -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
24-timers - Gode råd?
ForumindlægJeg skal op i fysik C på tirsdag, men da det er den med 24-timers forberedelse, skal jeg op og trække i morgen. Jeg har læst lidt i min bog, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gøre mere, da jeg på forhånd ved at jeg har 24 timer med det emne jeg skal op i, men jeg ville egentlig gerne vid... -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Rentesregning
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med følgende: 40.000=20.000x(1+r)^9 Jeg skal have isoleret r, hvordan gøres det? Håber nogen kan være behjælpelig -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:9;9;Du skal bare være aktiv i timen9;9;. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Hjælp til Gitterligningen
ForumindlægJa, jeg ved godt, at spørgesmålet har gentaget sig, men jeg forstår stadigvæk ikke, hvad jeg skal gøre, og mine beregninger ser ud til at være forkerte. Vil I ikke nok forklare mig, hvad jeg skal gøre? Jeg kan jo ikke aflevere en forkert beregnet fysik opgave til min lærer? Givne størrel... -
Hjælp [Prøve]
Forumindlæghej hvad skulle man kunne for at komme i 8 klasse håber jeg få hjælp :( hvis nogen af jer har dansk prøve til 8 klasse eller matmatik så måske kan jeg få det -
Hjælp
ForumindlægEn person kommer ind til dig med en sæk der skal vejes. Sækken vejer et heltalligt antal kilogram, du står med en balance vægt og du har fire lodder til rådighed og skal afgøre hvad sækken vejer. Hvilke værdier skal lodderne have når du ved den mindste vægt af sækken er 1 kg og den maximale vægt ... -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz.
