Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9521 til 9540 af 33650
-
Gennemsnitsberegner
ForumindlægHej Er der nogen af jer som har excel ark for gennemsnitsberegner htx chpwest? mvh mig =) -
Mediefag?
ForumindlægHej hvad er mediefag helt præcist, og hvad laver man der? Tak på forhånd -
Karakter, skriftlig
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogen havde en anelse for hvor mange procent rigtigt man skal have for at opnå de forskellige karakter på HHX- Mat A eksamen skriftlig. F.eks. har jeg hørt at man skal have 91% minimum for at få 12 tal. Har også hørt at 10% af de 100% rigtige man kan få, gives ved forklari... -
rente
ForumindlægDet drejer sig om c) og d)? Jeg kan ikke se mig ud af det ? -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Hvordan beregnes gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e... -
differentialregning
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3 -
Bestemmelse af koordinatsæt til et punkt på en rute
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i en opgave der skal afleveres her i juleferien. Spørgsmål a i opgaven har jeg løst, men jeg mangler kun b'eren. Jeg har forsøgt mig frem med forskellige metoder og formler, men jeg er slet ikke kommet tæt på en realistisk svar, der passer til tegningen. Håber at nogen ka... -
Matematik mundtlig spg:
Forumindlæghej, har lige nogle spørgsmål vedr. nogle matematiske spørgsmål til mundtlig eksamen: - Jeg skal indføre begrebet eksponentialfunktion og i den forbindelse komme ind på differentiation af eksponentialfunktioner. Den sidste del forstpr jeg ikke helt ift "differentiation af eksponentialfunkt... -
Fysik spørgsmål - må min lærer det?
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i overmorgen. Vi har fået tildelt 10 spg som vi skal svare på, men til forberedning ovre på skolen i dag, fandt vi ud af vi havde endnu et spørgsmål. Vores lærer siger at der var sendt en mail ud om rettelsen, men erkender dog at den var glemt at blive sendt. Dokument... -
Formulering af eksamensopgaver
ForumindlægNår en opgaveformulering bruger ordet "bestem" uden at følge det op med fx. "ved beregning" eller "ved aflæsning", er det så op til eleven selv at vælge løsningsmetode - fx vha. grafværktøjet eller ved brug af CAS? -
Pyramideformet bygning
ForumindlægJeg har problemer med opgave C i denne opgave - kan ikke se hvordan jeg kan finde B? På forhånd tak for hjælpen -
Bestemmelse af værdi
ForumindlægOpgave a er løst. Nogle der kan hjælpe med opgave b? Bestemmelse af værdi (r) -
model for indhegning - hjælp!
ForumindlægHejsa! jeg ved ikke hvordan jeg skal starte, så hjælp gerne hvis du kan! tak på forhånd :) -
Dansk eksamen?
ForumindlægHej. Kan i fortælle mig hvordan dansk eksamen foregår? Både mundtligt og skrifligt? Jeg er i gang med Dansk A (HF), og vil gerne have en strategi for hvordan jeg klarer mig bedst muligt. Tips til at klare sig så godt som muligt til den mundtlige eksamen? Tips til at klare sig så godt som mulig... -
HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ny på studieportalen. Men da jeg er i tvivl om mit studievalg, så håbede jeg på at få nogle gode råd af jer. Jeg går nu i 1.g på HHX og har fået min første standpunktskarrakter. Jeg fik et enkelt 10 tal, samt 2 firetaller og så var resten 7 taller. Det kunne selvfølge... -
SSO - Tvivl om Indledning!
ForumindlægHeysa..Er i gang med at skrive SSO i faget engelsk, og er kommet i tvivl om, hvorvidt man i indledningen også skal skrive hvad man har tænkt sig at komme ind på/belyse i den roman man gennemgår..Altså således; i flg tekst har jeg tænkt mig bla bla bla etc..Kan nemlig huske at man skulle det sidst... -
AT 2011- at være på
Forumindlæg.. muligheder og problemer . Det er overemnet. Jeg har brug for ideer til uddybelse af de emner jeg synes er interessante at undersøge. Jeg har tænkt på: Interessante sager - Kriminalitet i Danmark og overvågning : Dansk (roman) - Samfundsfag (statistikker på kriminalitet) : Hvornår begyndte over... -
Håndrækning til rettearbejde.
ForumindlægHello fellas' Jeg sidder her på grænsen til at have ferie og skal sende min engelsk stil til min lærer. Er der nogen af jer der vil være så venlige at give den et lille kig? (dette er kun en udbid af det, i skal ikke ulejliges med det hele!) B) Commentary on “The goal is to build an intelli... -
Forfatter
ForumindlægEr der nogen der kender en god side med forfatterbiografier ( Deres historie)
