Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9601 til 9620 af 95433
-
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Tandlægeuddannelsen i Sverige
ForumindlægHej Jeg har søgt i et par dag nu og kan se, at man skal have nogle specifikke fag på bestemte niveauer for at kunne komme ind i odontologistudiet i både Malmö og Göteborg, men er det det eneste? Kan ikke se at de fx ligesom Danmark har adgangskvotienter. -SødeBløde -
Studieretning STX - Bioteknologi??
ForumindlægHej Jeg overvejer studieretningen biotek (Matematik A Bioteknologi A Fysik B). Jeg interresserer mig meget for bioteknologi og kemi men ikke vildt meget for matematik. Er det et problem, tror I? Hvad er jeres erfaringer med studieretningen? Er den sværere end andre, og hvad kan I foreslå som va... -
densitet tryk fysik nemt lille sjov opgave hygge fysik 9 klasse 10 klasse atmosfære DENSITET kg/m
Forumindlægheey allesammen ( : Jeg har lige en lille opgave..jeg ved ikke hvordan man laver disse slags opgaver..såååå det kunne være ret smart hvis I lige kunne give en forklaring på jeres svar En Kasseformet flåde har målene 12m·4m·1.25m og den har en masse på 25 000 kg. Hvor meget af flåden... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
fysik & kemi spørgsmål<><><><><>PLEASE HJÆLP!!!!!
Forumindlægspørgsmål 1. -Hvad sker der når metallet magnesium kommer i syre? valgmugligheder: -det farves rødt -det farves blåt -der dannes hydrogen -der dannes kuldioxid (jeg tror det er hydrogen der dannes) spørgsmål 2. -Hvordan går det hvis der bruges andre metaller? valgmugligheder: -der sk... -
Blandbarhed
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle lidt om begrebet blandbarhed? På C-niveau -
Bøjning i gitter
ForumindlægHEEEEj Kan nogen forklare mig hvad det er? Jeg har fysik på c (eksam på fredag :/), så det skal helst ik være noget på A eller B niveau :) tak på forhånd. -
Universets opbygning?
ForumindlægHvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på? -
rapport
Forumindlæghej kan man endligt komme op i det rapport man har lavet i løbet af året til eksamen i fysik c niveau -
hastighed
Forumindlægjeg kunne godt bruge HJÆLP til den ene opgave i fysik, det er et par år siden jeg havde det på c-niveau og har glemt meget af det.. jeg har vedhøftet opgaven -
Pumpe vand op i havet (Opgave 25 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 25 side 32 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen, Esper Fogh. I Holland findes der store inddæmmede områder, såkaldte poldere, som ligger ca. 6 meter under havets overflade. For at afvande et sådant område må man pumpe vandet op i havet. Et bestemt sted skal man pumpe 10.000 kubikmeter va... -
eksamen i morgen
Forumindlæghej er der nogle der skal op i fysik A imorgen? skriftlig selvf? hvis i har nogle gode guldkorn (notater eller lign) er i meget velkomne til at smide dem ind her :P hvilke opgaver tror i der vil være? forhåbentlig ikke mange laseropgaver :( -
Energiformer
ForumindlægHej! Jeg synes fysik/kemi (især fysik) er rigtig sjovt, men jeg fik lige et spørgsmål her forleden med noget termisk energi. Det syntes jeg, at jeg havde lidt svært ved at svare på, så hvis nogle kunne skrive hvilke energiformer der er og hvad de gør/er. Det er sådan nogle som termisk energi, Kem... -
Fagkombinationer
ForumindlægHej. Hvor mange fag er det tilladt at vælge på en gang, og er der nogen krav på fagenes niveauer? -
Bevis for Snels lov
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på mine noter omkring brydning, heriblandt altså beviset for Snels lov, men der er noget jeg ikke rigtigt forstår. Når jeg søger op beviset på google, kommer der kun metoder hvor man skal benytte sig af integralregning, hvilket jeg ikke har lært endnu. Det skal man ikke... -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l... -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
Kalium og den betaradioaktive isotop K-40, Vejen til Fysik B2, Opgave 67, Side 80-81, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn prøve indeholder 16 g kalium, hvoraf 0,0118 % udgøres af den betaradioaktive isotop K-40. Halveringstiden for K-40 er 1,28*10^9 år. a) Skriv henfaldsskemaet. Mit spørgsmål er, hvordan skriver man dette henfaldsskema b) Hvor mange gram K-40 er der i prøven ? Jeg vil mene at det bestemmes så...
