Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9641 til 9660 af 95433
-
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og har lige været oppe til C-niveau musik eksamen. Det gik desværre ikke særlig godt, og endte med at gå hjem med et 02.. Tilgengæld fik jeg 10 i årskarakter i C-niveau fysik. Hvad ligger mit gennemsnit på lige nu? Jeg vil gerne studere Jura når jeg er færdig med gy... -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
Eksamens hjælp søges - med god betaling!
ForumindlægHej. Jeg skal op til 24 timers eksamen i Fysik på C niveau (STX). Jeg trækker mit spørgsmål den 20 juni, hvorefter jeg har 24 timer til at forberede en præsentation, som jeg skal fremlægge den 21 juni. Det skal jeg bruge dig til: Jeg søger en person med stor faglig viden inden for fysik, evt en ... -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
hjælp til fysik vi skal aflever opgav på tirsdag, håber at få svar hurtigst muligt....
Forumindlægspørgsmål 1. forklar, hvorfor man kan trykke en tegnstif ind i væggen med en forholdsvis lille kraft. -
Pumpe vand op i havet (Opgave 25 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægJeg har fået en opgave lyder som følger Hvor stor effekt skal en pumpe mindst kunne præstere når den skal kunne løfte 10000 kubikmeter vand op fra seks meter idybde døgnet, når den kører hele tiden ? -
Eksamen!
ForumindlægHalløjsa.. Jeg skal i morgen starte på min fysik eksamen, med at trække et emne, og dertil skal der så laves et fysik forsøg som vi kan regne på, og forklare udregninger og forskellige teorier og sådan noget for lære og censor.. Jeg går på HTX, og eksamen er på B-niveau.. Jeg vil så bare lige sp... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
retttelse
ForumindlægHej.. Jeg vil være glad, hvis I ville rette mine sætninger. C: Skriv følgende sætninger om til not-sætninger: 1. I like weak tea. 1. I do not like weak tea. 2. You play badminton very well. 2. You do not play badminton very well. 3. He was sent to prison. 3. He does not was sent to prison. 4... -
Et spørgsmål om tysk på HTX
ForumindlægHej alle sammen. Mine venner og jeg har en lille diskution kørende. Er Tysk OBLIGATORISK PÅ HTX? Tak på forhånd -
fysikjournal?
Forumindlæger en fysikjournal ikke bare brugt for at læreren kan se om man forstod forsøget? -
Radioaktiv kilde og aktivitet, Vejen til Fysik B2, Opgave 65, side 80 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn radioaktivkilde har aktiviteten 6000 Bq. Halveringstiden er 3,3 år. (Mit spørgsmål drejer sig om b, men først vil jeg vise hvordan jeg mener opgave a. skal løses) a) Hvad er aktiviteten efter 6,6 år A=k*N Bestemmer K t1/2 = ln2/k ln2/k = 3,3 år ln2 = 3,3 år*k K = ln2/3,3år = 6,6604706*... -
Lydintensitet og lydniveau. Vejen til Fysik AB1, Opgave 104, Side 153, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn person hører stor musik med lydintensiteten 2,2 • 10-4 W / M2 a) Hvilket lydniveau i dB svarer det til ? Lydintensiteten l = 2,2 • 10-4 og l0 = 10-12 indsættes i formlen l 2,2 • 10-4 L = 10 • log -------- = ------------------- = ... -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Energi
Forumindlæghej har lige nogle opgaver jeg har kæmpet med i lidt tid nu, og kan simpelthen ikke se mig ud af det. 1. En mængde vand tilføres en energi på 1.000.000 J. Vandets temperatur øges med 50 C. Beregn massen af vandet 2. Hvor meget energi skal man tilføre for at smelte 10 g aluminium? <span style... -
Erstatte idræt med kemi B
ForumindlægHej, Jeg går på samfundsfag- og engelsklinjen, og jeg vil høre, om det er muligt at hæve kemi fra C til B i 3.g og erstatte idræt med kemi B. Jeg planlægger at vælge valgfagene matematik A og fysik B, men har brug for kemi B for at opfylde adgangskravene til tandlægestudiet. Er det muligt at lave... -
GS
ForumindlægHej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :) -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave, hvor der står følgende: Tegningen viser (t,s) for en bil, der fra hvile sætter hastigheden op. Bestem bilens hastighed efter 5 sekunders forløb. Vælg selv en passende metode. Jeg kan ikke lige finde ud af at uploade grafen. Men det er et koordinatsystem, hvor x-akse...
