Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9661 til 9680 af 84813
-
nægtende sætinger :-)
ForumindlægNogen der vil forklare mig hvad nægtende sætninger er? Har prøvet her forneden at gøre et par sætninger til nægtende sætninger men aner ikke om de er rigtige eller forkert? På forhånd tak 1) The firm went bankrupt - The firm went not bankrupt 2) Barbie met her lover outside the shop - Barbie... -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej Jeg sidder med eksamens spørgsmål mundtlig, og er gået i stå. Det er lidt min fejl, at jeg har gjort min noter om den rette linjes ligning væk. Jeg har kun en bog, som ikke står noget om emnet. Så derfor har forfærdelig meget brug for en, der kan udlede/eller bare hjælpe mig i gang med at vis... -
Varmenergi
ForumindlægJeg har en opgave jeg slet ikke kan finde ud af. i en varmeisoleret beholder blandes 1 kg varmt vand (65 grader) med 2 kg koldt vand(13 grader) bestem sluttemperaturen samt den varmemængde der ovreføres fra det varme til det kolde vand. formlen lyder: delta E= m*c*delta temperatur (i kelvin... -
Lidt rettelse
ForumindlægDen lærer, hun haved i de første 2 år, betød alt for hende. THE TEACHER SHE HAD IN FIRST 2 YEARS MEANT ALOT FOR.2. chaufføren gjorde alt hvad han kunne for at undgå ulykken. THE DRIVER DID EVERYTHING HE COULD TO AVOID FROM ACCIDENT.3. selvom han var uerfaren, sejlede han alene i sin nye sejlbåd, ... -
bestem konstanterne
ForumindlægHey.. jeg har fået en opgave der hedder bestem c og d. g(x)=dx^c bestem c og d når g(3x)=81g(x) og g(2)=48 er der ikk nogle der ka hjælpe.. ?? plz -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Erstatte idræt med kemi B
ForumindlægHej, Jeg går på samfundsfag- og engelsklinjen, og jeg vil høre, om det er muligt at hæve kemi fra C til B i 3.g og erstatte idræt med kemi B. Jeg planlægger at vælge valgfagene matematik A og fysik B, men har brug for kemi B for at opfylde adgangskravene til tandlægestudiet. Er det muligt at lave... -
Ammoniak
ForumindlægAmmoniak er en gasart. Beregn vor meget 1,2 mol ammoniak fylder ved 1,013 bar og 25°C? Og I en tank er der 3 mol N_2 og 3 mol H_2 afgør om der er ækvivalente mængder? og forklar begrebet ækvivalente mængder betyder, og brug gerne et eksempel -
I need for your help - Only 3 lines
ForumindlægHej, jeg har problemer med at formulere det nedenstående, er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl. Håber I vil hjælpe mig. På forhånd mange tak. Billie holiday believe that she did not belong to a poor life, she wouldn’t work; she would just always singing. She was born whit the... -
Trekantsberegninger
ForumindlægNogen der sidder inde med gamle noter til nedenstående?: Endvidere skal du give et bevis for formel til beregning af areal i vilkårlige trekanter og bevis for sinusrelationerne, samt omtale trekantstilfældene for vilkårlige trekanter. -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Tryk og opdrift - opgaver
ForumindlægBilledet viser et såkaldt vandbarometer. Det virker efter samme princip som et kviksølvbarometer. a. Hvor hæjt skal barometeret være for at kunne måle et lufttryk på 1050 hPa? b. En dag er trykket 1008 hPa. Hvor høj var vandsøjlen den dag? c. Hvor meget skal trykket ændres, hvis højden af vand... -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
Hjælp, forstår ikke opgave! En partikel...
ForumindlægEn partikel bevæger sig ret på en linje. Den strækning s (meter), partiklen har bevæget sig til tidspunktet t (sekunder), er givet ved s(t) = 5t^1/2 Bestem det tidspunkt, hvor partiklens hastighed er 2 m/s Jeg har siddet og læst en masse tråde hvor de alle siger jeg skal differentiere. Er d... -
Stævne
Forumindlæg1) 68= 1 fjerden fejl 76/25 =3,04 2) 4 fejl * 2 + 3 fejl + 2,7 3) hvis jens har x antal fejl skal jeg sammenligne fejlende med mettes for atfå resultatet (Jeg har ikke en lmmeregner på mig) 4) den laver jeg selv! C: -
Magnetisme
ForumindlægEr der nogle der enten har nogle noter om magnetisme eller kender nogle gode sider?!På forhånd tak.. -
Hamlet
ForumindlægNogle der har nogle gode noter til hamlet på engelsk a-niveau? -
1. & 2. verdenskrig
ForumindlægHej, Er der nogen der har noter til 1. og 2. verdenskrig som jeg må låne?:) -
eksamen
ForumindlægMå man gerne tage computer med ind i forberedelseslokalet? alle mine noter er på computer???? tak på forhånd -
Cellemembranens funktion
ForumindlægHej alle sammen!!!Er der nogle af jer biologer der ude, som har noget om (noter/rapport)cellemembrans fkt.? Hvis ja, så pleace hjælp!!!
