Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 9741 til 9760 af 65692
-
matematik spørgsmål
Forumindlæget fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angiver til engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. vis ved beregningen at en engelsk for er 0,31. hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal skrive for at svare på den. -
Procent - matematik
ForumindlægGør tallet 25% mindre A. 200 Skal jeg så finde 25% af 200? -
Matematik C!!!
ForumindlægHej jeg håber i vil kigge på det, og så om jeg har gjordt noget galt. Hilsen mig på for hånd taak :) brøker: Forlænge: 3/5= 3*4/5*4 =12/20 forkorte: 12/9= 12:3/9:3 = 4/3 Plus: 3/5 + 2/3 = 3*3/5*3 + 2*5/3*5 = 9/15 + 10/15 = 19/15 plus og forkorte: 5/12+ 1/3 = 5*1/12*1 + 1*4... -
hjælp til matematik aflevering
Forumindlægse bilag -
MATEMATIK/BIOLOGI
ForumindlægEr der nogen der kan forklar mig hvordan man beregner sådan en opgave? Jeg vil rigtig gerne have en forklaring og ikke kun mellemregninger, så jeg kan forstå logikken bag opgaven. På forhånd tak -
Matematik spørgsmål
ForumindlægNår en mand drikker et antal genstande inden for et kort tidsrum, kan promillen beregnes efter følgende formel: Promille= (12 *antal genstande)/(0,68 * mandens vægt i kg) . Ifølge færdselsloven er grænsen 0,5 promille. a)Hvor mange genstande skal en mand på 70 kg drikke for at nå promill... -
Matematik Golfbolde
ForumindlægHvordan skal jeg finde ud af hvor den 3. bold skal være placeret helt præcist? :O -
Matematik reducere
ForumindlægHej, jeg er gået i stå på denne opgave: Reducer udtrykket: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b). Håber der er nogle som kan hjælpe. -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægDan køre med 60 km/t fra Aarhus kl. 14:00 en solskinsrig søndag. Han køre med vinduerne rullet ned, for han elsker den frisk luft. Horsens ligger 40 km syd for Aarhus. Da Dan køre forbi Horsens sætter han farten op. For at undgå at få en bøde kalder vi farten for x. Kl. præcis 14:52 køre Dan ind ... -
Hjælp til to matematik opgaver
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en matematikopgave, som går ud på at skrive en Formel for omkredsen af figurer, der sættes sammen af regulære Syvkanter, Ottekanter og n-kanter. Derudover skal jeg vælge en geometrisk figur (enten, sekskant, trekant, kvadrat eller en femkant) og fremstille min egen figur, d... -
AT-eksamen
ForumindlægJeg står nu i den situation, at jeg skal op til AT-eksamen om 1 uges tid. Jeg er stadig ikke helt afklaret med den eksamen, og kunne godt tænke mig at høre nogen erfaringer fra folk der har været oppe. Jeg er lidt i tvivl om eksamens struktur, hvad ville I anbefale man skulle starte med, slut... -
Opgaver i matematik
ForumindlægHej alle sammen = ) Jeg har fået nogle opgaver i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af at løse dem, selv om jeg har prøvet flere gange. Er der nogen der kan hjælpe mig. Opgaverne er således: 1. Herunder ses et ligningssystem. Det er din opgave, at løse ligningssystemet, og skrive så deta... -
Er du skarp til matematik?!
ForumindlægJeg sidder med lidt nem 1.g matematik, men jeg har glemt hvorledes jeg skal gøre! 1.012. Ved et laboratorieforsøg hænges en fjeder op ved siden af en målestok. Når der hænges et lod i fjederen, bliver fjederen længere. Fjederens position aflæses på målestokken ud for pilen (se figur 1). [ Det op... -
matematik opgave...
Forumindlæghey... jeg har lidt problemer med alle dem her.. Please help me. ^^ Opgave 1 Løs ligningen: a. 2x-7 / 4 = 3-x / 4 b. 2 / 2x+1 = 5 / x-1 (den har jeg løst lidt af...) Opgave 2 I en babylonsk tekst findes følgende opgave (her med anførte hjælpebemærkninger og figur): DER VAR ET BILLIDE HER... F... -
Eksamen i tysk
ForumindlægHey..! Er der nogle som kan give råd til forberedse til tysk og venskabelige holdninger for censor og lærer eks: Hvad kan man sige når man kommer ind og hvad kan man snakke om når man har fået en læsetekst???? -
Eksame - Emnevalg. HJÆLP!
ForumindlægOk, skal her i næste uge aflevere min synopsis, men jeg har slet ikke valgt et underemne endnu! Så jeg vil gerne høre om I har nogle forslag? Vores overemner muligheder er: - New Zealand - Being Young - Racism - Violence På forhånd tak! btw. her kan i se mit pensum også. -
Engelsk skr eksamen i dag
ForumindlægHeey ! Er der en der har en smule forstand på at give en ca. karakter ? Da jeg følte min eksamen er blevet noget lort ! Håber der er en der vil være seriøs og gerne rette det ? -
Eksamen i religion?
ForumindlægHey, jeg skal op i rel på mandag men jeg er stadig i tvivl om selve indholdet af eksamen... Er der nogen der kan forklarer hvad jeg skal? -
mdt eksamen dansk, billedeanalyse. hvordan for går eksamen?
Forumindlæghej.. jeg har 2 spørgsmål ang mundtlig fs10 dansk eksamen.. 1: jeg ska til mundtlig eksamen på fredag og jeg ska ha lavet en billedeanalyse af Det rybergske familiebillede.. men jeg er lidt i tvivl om det ska skrives i en lang kører uden afsnit eller ska det stilles op i punkter? 2: hvor... -
hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det, det er opgave c og d kan i give en god forklaring?
