Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9781 til 9800 af 57177
-
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Essay
ForumindlægHej er der nogen her inde der kan forklarer hvordan jeg skriver en analytical essay? Jeg har skrevet en summary af The rescue. Er det ligesom i dansk, hvor man laver en beretter model? Jeg har fået udleveret en fra min lærer, hvad man gør, men den er væk :( -
Romeo and juliet
ForumindlægHey!Er der nogen der har haft om balkonscenen fra Romeo and Juliet? Som har lavet nogle noter til det og som ville dele? :o) -
Bernarda alba
Forumindlægkan det virkelig passe at vi er den eneste klase der har læst den møgbog? Slet ingen der har noter?? -
hjælpemidler?
ForumindlægHej.. er der nogen der kan bekræfte mig i at man må ha alle hjælpemidler med til religion c eksamen..? dvs.. også noter der ikke er selvskrevne..? -
Lille oversættelse
ForumindlægHej! Der er en del steder, jeg er i tvivl her.. Håber der er nogen der vil kigge den igennem!Studerende taler "cirkusengelsk" på universitetet"Kun 20 procent af de studerende på den internationale humanistiske basisuddannelse ved Roskilde Universitetscenter (RUC) behersker engelsk ... -
hjælpe med
Forumindlæg..hej er den nogen der kan hjælpe mig med at rette den engelsk oversættelse... Dansk: Hvordan bar du dig ad? Spurgte vi, og hendes blå øjne lyste, når hun svarede: man sigter lige mellem øjnene, det er såmænd ikke så svært. Det var et godt svar, syntes vi, og hun fortsatte i nøjagtig samme tone:... -
hjælp til at rette
Forumindlæghej alle sammen... Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette en kort tekst.. På forhånd tak... We in Denmark caught by fatness epidemic special us younger human being there is most udsat. We are younger exercise all for bite and eaten much for much there content sugar and fat. I think it’s... -
Please. Hjælp til rettelse
Forumindlæghej alle samen.. Jeg sidder meed en tysk stil, som jeg virkelig tigger og beér om hjælp til at få den skrevet færdig. J stinker til tysk og ikk mindst dens grammatik.. Så har valgt at skrive den herinde. Og håber fra hele hjertet at der er nogle af jer som gider rette den igennem og oversætte de... -
Tysk oversættelse - HJÆLP
ForumindlægEr der nogle tyske hjerner, som kan være sød at se om jeg har oversat nedenstående tysk rigtigt til dansk? :) Jeg vil være meget taknemmelig! Heinrich Böll,21.12.1917-16.7.1985, tysk forfatter. Hans internationale anseelse kulminerede med tildelingen af nobelprisen 1972. Heinrich Böll var... -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
Meget kort rettelse. HASTER meget
ForumindlægHej nogen som gider komme med en rettelse af denne tekst eller komme med eksempler på hvordan man kan ændre det. Vil hjælpe meget da det haster :( At my High school we have a great full canteen with a wide assortment of bread, candy, fruit and beverages. For example we have salad which is a great... -
Hvor lang tid varer den trojanske krig?
ForumindlægHej. Hvor lang tid varer den trojanske krig? For jeg har et sted i mine noter skrevet en måned og et andet sted et år? -
Hvordan skriver man en god Artikel?
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive en dansk artikel, om en person der bliver vred og vælger at klage til DSB. Fordi at en stewardesse spilder te udover vedkommendes bærbar, uden at sige undskyld vælger hun at give ham noget papir også går hun videre. :-) Håber at i kan komme med ideer og forslag... -
Markedsbeskrivelse?
ForumindlægJeg har fået denne opgave: Beskriv de markeder, som IC Group er på. I opgaven kan der både ligge et segmentperspektiv (dvs kundegrupper på fx det danske marked) og et lande perspektiv (dvs de forskellige eksportmarkeder, som IC Group er på). Jeg kan ikke rigtig forstå opgaven, og jeg håber, ... -
hjælp til de forskellige litterære perioder.
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til dansk eksamen og kan ikke finde rundt i de forskellige perioder forfattere har skrevet i. der er romantikken, romantismen, realismen og det moderne gennembrud, og så vidt jeg ved er romantikken og romantismen det samme og realismen foregår under det moderne gennemb... -
Er de her sætninger korrekte? Please hjælp. :)
ForumindlægJa, jeg har 10 sætninger på dansk, som jeg har oversat til engelsk. Jeg vil gerne vide om de er rigtig oversat. Det handler primært om skal/skulle og vil/ville. Her er de på dansk: 1. Din mor siger, at du skal gøre rent på værelset. 2. Jeg vil ikke have, at du kommer i aften. 3. Han sku... -
LaTeX, igen
ForumindlægHejsa.Jeg vil gerne have skrevet nogle noter ude i marginen af et af mine LaTeX-dokumenter (ligesom "xdvi", "windvi", "yap" og "dvips" på side 4 på http://www.imf.au.dk/system/latex/kursus2005/noter/dlf_latex_noter2005.pdf). Hvordan gør jeg det?
