Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9961 til 9980 af 14598
-
Konfidensinterval
ForumindlægKære alle. Jeg skal beregne konfidensintervallet for et politisk parti (opgave b) men jeg kan ikke få mine svar til at stemme overens med facit som siger: (7,6% ; 11,2%) Jeg vedhæfter billede af meningsmålingen. Opgave 7 Nedenfor ses en Voxmeter-meningsmåling foretaget d.19 maj 2018 - sammenli... -
Det moderne gennembrud og oplysningstiden
ForumindlægJeg skal skrive opgave, hvor jeg skal redegøre kort for forskellige tidperioder i Danmark, med henblik på kærlighed, ægteskab og seksualitet. Er der nogen, som kan fortælle mig, hvilke forskelle der er på heholdvis oplysningstiden og det moderne gennebrud. Indtil viedere har jeg skrevet følgend... -
Dansk analyse opgave
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå den første strofe af B.S Ingemans digt, Fred hviler over land? Fred hviler over land og by, ej verden larmer mer: fro smiler månen til sin sky, til stjerne stjerne ser. Og søen blank og rolig står med himlen i sin favn, på dammen fjerne vogter ... -
Eksamen idag!!! Analyse: Hjælp!
ForumindlægJeg har fordybelsesområdet: "Kærlighed og identitet", og jeg har valgt teksten "Barndom" af Yahya Hassan. Men er lidt i tvivl om analysen, den lyder sådan her: Selve historien - analyse af “Barndom”: I det klip vi har set, kan vi høre at der er tale om en palæst... -
Eddikesyre i husholdningseddike.
ForumindlægKære medlemmer Jeg er desværre blevet ret så forvirret over en rapport. Jeg skal til eksamen imorgen, så det haster lidt at få den forstået. Jeg har desuden kigget andres rapporter igennem, hvilket jeg desværre ikke fik ret meget ud af, så håber i vil hjælpe mig. Spørgsmål 5: Når man skal re... -
Gymnasie eller efterskole ? Hjælp (er allerede inde i året)
ForumindlægKære alle Jeg startede for 1 uge siden på Aurehøj Gymnasium. Introdagene var sindssygt lange og hårde og jeg følte mig som en ubetydelig lille myre i den kæmpe flok elever. Vi skulle lave nogle virkelig grænseoverskridende ting, og jeg følte ikke der var forståelse for hvis man ikke havde lyst. P... -
Notation Sum/Rekursion
ForumindlægKære Forum, Jeg har problemer med noget notation, som i måske kan hjælpe med Lad os definere funktionen således at: hvor er skalarer og er et heltal Man kan udregne funktionen på en computer meget simpelt vha. de følgende trin 1. Beregn ved hjælp af rekursionen for og 2. Beregn ... -
Spansk aflevering
ForumindlægKære studieportalen, jeg har en aflevering for i spansk hvor jeg skal bruge følgende verber Enamorarse, Bailar, Ir, Ser, Ayudar, Encontrar, Ponerse, Dar, Casarse, Tener, Vender, Poder, Vestirse, Acostarse. I min historie skal tiderne imperfektum, præteritum, konditionalis og futurum indgå. Je... -
Gyldig studieretning?
ForumindlægKære alle, Jeg går i 3.g og har studieretningen Musik A, Engelsk A, Dramatik C. Mine fag gennem mit gymnasieforløb er/har været: A: Musik, engelsk, dansk, historie, spansk B: Matematik (Valgfag fra C) C: Idræt, samfundsfag, matematik (nu B), fysik, samfundsfag, biologi, religion, naturgeograf... -
Hovedfag?
ForumindlægKære alle, Jeg sidder pt. med mit SRP. Jeg har fagene Musik og Historie, og jeg skal skrive om Frédéric Chopin som romantisk komponist. Jeg har hele tiden været lidt i tvivl, om hvordan jeg skal gribe historiedelen an, og det føles hele tiden som om, at musikdelen vil blive en "hoveddel&quo... -
Bestem opløseligheden s af Ba(IO3)2. Hjælp!!!
ForumindlægKære dejlige folk.. Jeg sad med en opgave som jeg brugte flere timer på at løse den, men fik ikke resultatet til at stemme på den rigtig resultat.. Derfor vil jeg lige vise hvad jeg gjorde i min bergninger også vil jeg være taknemlig hvis én af jer kan rette på mig og vise hvad er det der gik g... -
budskabet i digtet Den hæslige by.
ForumindlægHejsa:) det er fordi jeg er igang med en litterær artikel og er gået lidt i stå... den hæslige by: Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger... -
Problemformulering - Danskprojekt
ForumindlægKære studieportalen. Jeg har et eksamensprojekt som skal fremlægges her midt januar, som har hovedemnet: "En sund sjæl i et sundt legeme" - Hvor jeg bevæger mig ind over antikken og de olympiske lege, og hvorfor fascinationen af kroppen opstod. Her undersøger jeg betydningen af kroppe... -
Oversættelse af tekst fra dansk til spansk
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til at oversætte min tekst fra dansk til spansk. Jeg er igang med at skrive et dagbogsindlæg, som skal afleveres i dag klokken 22. "Kære dagbog. Det var en vinter aften, hvor alt stormede og blæste. Jeg var en af de 200 flygtninge. Vi sad alle sammen klemt i et ... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
Efterspørge at dumpe et fag i gym?
ForumindlægKære alle Jeg er en elev, der søger, efter at få så højt et snit som muligt, når jeg går ud af gym. Som det står til på nuværende tidspunkt, så ender jeg med at få 10 i faget erhvervsjura på C-niveau, men eftersom at jeg ikke kan løfte faget til B-niveau, så kan jeg ikke påvirke min karakter for ... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej "dem der er gode til tysk" :D Er er lige et par sætninger jeg MEGET gerne vil have hjælp til . Jeg synes de er lidt svære, men nok ikke for jer. Men håber I gider rette :/ 1. I teksten siger Joanna, at hendes var er ond. In dem Text sagt Joanna, dass ihr Vater gemein ist. 2. I bi... -
Eksistere Gud?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil spørge om Guds eksistens, hvordan kan man bevise at gud eksister? og hvordan kan man modbevise guds eksistens? tak.. -
Lidt tvivl om valg af uddannelse...
ForumindlægHej, jeg har kigget på 3 uddannelser som er følgende(alle på ku): 1.Datalogi 2.Matematik med liniefag i Datalogi 3.Økonomi Pros og cons. 1. Jeg interessere mig for IT, men har kun hørt dårlig om dette studie næsten. Jeg mener gennemsnitseleven bliver færdig på 9 år.... Plus f.eks. jeg ved ikke... -
Thise Mejeri IT-Case
ForumindlægForum til IT-Case
