Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10041 til 10060 af 11183
-
Kemi i gym !!
ForumindlægHejsa.. Mit spørgsmål går ud på hvordan det er at have kemi på højniveau i gym ? Og hvilke ting lærer man først når man starter i 1g. Jeg starter i gym om 10 dage og jeg er nysgerrig hvordan kemi bliver i gym. Håber på hjælp fra gymnasie elever Tak -
syre base
Forumindlæghej alle samme er der nogen der kan hjælpe mig med fremstilling af base og fællestræk hos syre og fællestræk hos base (9.klasses forståelse) -
Gym efter 9 eller 10?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål, hvis man nu har mulighed for at komme på gym lige efter 9 klasse burde man så vælgedet,eller tage 10 lige for en sikkerhedskyld. Jeg synes det er bedre at tage gym lige efter 9 klasse. Jeg ved ikke med jer? -
Jurauddannelse England vs DK
ForumindlægHej! Jeg netop flyttet til Bournemouth, England, hvor jeg er startet på jurastudiet på uni. Faget er virkelig super spændende, men er på det sidste begyndt at tvivle på studiet og hvor stort et udbytte jeg får ud af at læse jura i England i stedet for Danmark. Jeg ved at jura i England og DK er t... -
Fysik hjælp er nødvendigt
Forumindlæga) bestem lydens fart i atmosfærisk luft, når temperaturen er -14*C Jeg har skrevet: v_lyd=333(kvadratrod)((-14-273)/273) er det rigtigt?? b) bestem temperaturen i atmosfærisk luft, når lydens fart er 350 m/s -
Økonomistudiet
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne starte på økonomi-studiet i Århus efter sommerferie, og det ligger helt klart at det er det jeg har lyst til. Jeg skal ikke lave andet end at arbejde indtil september, så jeg ville høre om der er nogen økonomistuderende (eller andre), der har nogen gode råd til hvordan ma... -
integralregning hjælp til lidt teori og stamfunktion
ForumindlægBeskriv hvilken sammenhæng der er mellem areal og bestemt integral for en ikke negativ kontinuert funktion?? Stamfunktionen til denne funktion? f(x)=3x^(3)−24^(2)+48x jeg ved at 3x^3 = (3/4)*x^4 men jeg synes ikke rigtig jeg kan få resten til at passe Håber der er en s... -
mm
Forumindlægm -
down under???
Forumindlæghej er en 3g'er der skal finde et universitet... har i det sidste tænkt meget på Australien? vil helst lære noget indenfor fysik - helst astronomi. er der nogen der har gået i skole eller arbejdet "down under" der har gode råd?? f.x. hvordan skolesystemet er.. hvordan med lejligh... -
Cand.jur eller Cand.merc.jur / HA(jur.) eller Jura
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har valgt en bred overskrift, så andre der søger efter samme spørgsmål nemt finder denne tråd. Har set lignende tråde fra før 2010 herinde via søgning. Som mange andre, så har jeg en interesse for både jura og økonomi. Jeg har gået på HHX, og har derfor haft lidt med beg... -
Timer statskundskab kandidat ku
ForumindlægHej! Jeg er ved at overveje at læse en kandidat i statskundskab på KU. Problemet er imidlertid, at jeg i samme periode planlægger at flytte til Aarhus. Derfor spørgsmålet: Hvor mange timer er man på studiet på ugebasis og kan det lade sig gøre at pendle? Jeg kan overnatte en gang i mellem ... -
Yaaaay - tror jeg! :)
ForumindlægHejsa! Efter at have grublet i 1 år om hvorvidt jeg skulle læse medicin/psykologi efter 3.g (om 1,5 år), har jeg endelig fundet ud af at det er psykologi jeg vil læse! Takket være mine venner, nettet og folk her på sp i høj grad! Tak for jeres hjælp, det har vikelig været hårdt for mig at beslu... -
Jeg lider af Eksamensnervøsitet
ForumindlægHjælp!!! Jeg går 9. klasse, - jeg har eksamen om 3 uger, og jeg er allerede nervøs!!! I dagligdagen får jeg højere karakter end jeg gør i en prøve, fordi jeg bliver så nervøs. Hjælp! Hvad skal jeg gøre??? -
Valg af valgfag
ForumindlægHejsa. Jeg vil lige forhøre mig her på Studieportalen.dk, om hvad der kan anbefales ang. valg af valgfag, inden jeg nu skal vælge valgfag til 2.g. Jeg har nemlig fået en del råd, hvoraf nogle af dem siger det modsatte af hinanden. Det jeg er mest i tvivl om, er antallet af A-fag. På den ene side... -
En syg ligning, der giver tallet 12?
ForumindlægHejsa Er der nogen, der kan en ligning, der giver tallet 12? Det er er ligemeget hvilken slags ligning det er, men den må gerne være en mega svær en, bare den giver 12 :D .. Hilsner -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
Cand. scient. pol - hvor er det "finest" at læse?
ForumindlægHej Måske et lidt fjollet spørgsmål, men hvor er det "finest" at læse Statskundskab? Med finest tænker jeg på, hvilket sted der "ses mest op til", har de bedst forskere, har haft de fremmeste studerende og lignende. -
Hjælp med at analysere Case "Nu mestrer Moni sit liv"
ForumindlægCase: Nu mestrer Moni sit liv 31-årige Moni tilskriver pædagogen Lars en stor del af æren for, at hun i dag føler sig som et helt menneske Af Maria Rørbæk, i Socialpædagogen nr. 20 2009 Oprindelig havde Moni tænkt, at hendes tidligere kontaktpædagog, Lars, skulle føre hende op af kirkegu... -
FSA Maj 2008 - Danfoss - Kædepumpe
ForumindlægHej. Jeg har spørgsmål ang. en af opgaverne til FSA. Jeg er nået til 4.3 og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har vedhæftet et billed med alt infomation der er brug for til opgaven. Tak på forhånd.
