Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 10101 til 10120 af 14598
-
Buddhisme: Årsagskæden og livshjulet
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at læse op til eksamen og er kommet i tvivl. Er årsagskæden = livshjulet = samsara? Jeg er lidt på dybt vand i forhold til dette og håber på en venlig sjæl, der kan hjælpe :d På forhånd tak! -
de 10 bud og 613 bud
ForumindlægHar jeg forstået dette rigtigt.. moses modtager de 10 bud op på sinaibjerget.. I GT jøderne tiføjer mere eller? -
Fordele og ulemper ved teoretikere
ForumindlægHvad er forskellene og sammenligningerne mellem psykologiske teoretikere som Freud, Bowlby, Stern, Mahler og Erikson? Hvilke fordele og ulemper har deres teorier og metoder hver især. Kunne være fedt, hvis nogle havde en oversigt. -
Fotosyntese og respiration
ForumindlægHej alle, sidder med alle mine eksamens spørgsmål i biologi, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad fotosyntese skal gøre godt for? Hvorfor vi har Respiration? Jeg kan intet fine i min biologi bog /: Håber nogen kan hjælpe... -
Hvilken uddannelse ?
ForumindlægHej Alle Jeg er blevet student 2011 og skal til at søge en uddannelse og jeg har hold øje med 3 som jeg gerne vil ind på men jeg ved ikke hvilken jeg skal prioritere mere end den anden derfor vil jeg gerne høre jeres mening om hvilken af disse uddannelse er bedste og hvorfor ? Overbevis mig ! 1.... -
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
7 dødssynder - Mungo Park "Opsang"
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive stil om de 7 dødssynder i dansk. Jeg kom i den forbindelse til at tænke på et teaterstykke jeg så på teatret Mungo Park kaldet Opsang. Har nogen af jer set det og kan hjælpe mig med at komme i tanke om hvad der skete for nogen af karaktererne deri? Hovmod: Skoled... -
Tysk eventyr- korrekt konstruktion???
ForumindlægEs war einmal ein Mädchen einsam. Sie hatte soeben eine(n) Vatter verlieren. Sie musste jetzt allein mit einer Steifmutter. Sie durfte keine(r) andere sehen. Das einsame Mädchen hatte jedoch ein Kaninchen, sie konnte mit sprechen. Das Kaninchen war ihren einzig und besten Freund. Eines Abends b... -
Ironi - Kjærestefolkene
ForumindlægHej. Nogen som har læst kjærestefolkene af H.C.Andersen, og som ved om der er ironi i eventyret? -
Biodigt
ForumindlægHejj er der nogle der kan hjælpe mig med at fortælle mig hvordan et biodigt skal stilles op og hvad de mener med det? jeg skal lave et biodigt over bogen stjerneskælv -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Hjælp til en digt
ForumindlægEr der nogen her inde der har læst Tove ditlevsens digt som hedder "erindring"? Fordi jeg forstår slet ikke noget af den. Jeg har også prøvet at Google det men der kommer ikke rigtig noget frem . Håber der er en her inde der kan hj&am... -
Haster - Sociologi
ForumindlægHej SP, jeg skal finde enten en artikel, film osv som skal handle om familietyper, socialarv, livsformer, kultur osv. Jeg håber at I kan hjælpe mig. -
Sprogrejse USA
ForumindlægHej. Nogen som har erfaring med sprogrejse (engelsk)? Har læst man kan tage til new york og lærer engelsk, nogen som ved hvad det koster? Kunne godt tænke mig et år i udlandet og lærer engelsk. -
Socialliberalisme og ideologier
Forumindlæger der nogle der ved noget om forskellen mellem socialliberalisme og den almindelige liberalisme? samtidig hvis der er nogle der har nogle gode link eller noget til konservatisme, socialisme og liberalisme ville det hjælpe meget (: tak på forhånd -
Skæmteeventyr og trylleeventyr
ForumindlægHej jeg skal snart til eksamen i dansk. Jeg har trukket "Eventyr" så er der nogen her, der kan forklare mig folkeeventyrets undergenre, trylleeventyr og skæmteeventyr? -
Gymnasie - job
ForumindlægHejsa, Jeg ville undrer mig over, om man kan få gode karakter samt have et fritidsjob ved siden af. Jeg vil gerne læse medicin, hvilket kræver et gennemsnit på over 10.5 (Med Bonus). Hvis ja, har i nogle forslag til, hvor det er godt at arbejde. Jeg har tænkt meget på Bilka, Føtex eller Plantor... -
tandlæge og læge! SNyd.
Forumindlægdet er sindssygt snyd at en tandlæge får flere penge end en læge -
Oversættelse af engelsk tekst
ForumindlægHej vil gerne vide om jeg har oversat denne tekst er oversat korrekt, og hvis ikke hvilke fejl jeg har lavet og hvilke fejltyper, så jeg ved hvad jeg skal arbejde med :) På forhånd tak. En novelle er i modsætning til en roman en kort fortælling med et enstrenget handlingsforløb, hvis handling t... -
Patogene
ForumindlægHej, er alle organismer der kan gøre skade på mennesket patogene organismer? Man siger kødet skal sættes i køleskabet, ellers vil der vokse farlige organismer der kan give fødevarebårne sygdomme. Er disse farlige organimser patogene organismer? Tak
