Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10281 til 10300 af 57177
-
Hjælp til superiority, inferiority og equality
ForumindlægJeg skal finde superiority, inferiority og equality i en sætning i denne strophe, men ved ikke hvodan man gør. Have you ever been hated or discriminated against? I have; I've been protested and demonstrated against Picket signs for my wicked rhymes, look at the times Sick as the mi... -
Hjælp til oversættelse og kongruens!
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en oversættelse i morgen og forklare min brug af kongruens i de 4 første sætninger. Er der en der vil tjekke dem og evt. give forslag til hvad jeg skal skrive under kongruens halløjet? I just received a letter from my uncle in America. He writes, that he made a lot of ... -
Engelsk oversættelse
Forumindlægnogen der vil rette min oversættelse?? på forhånd tak :) AMERIKANSKE TV-SERIER AFSPEJLER DERES SAMTID: Peter og Charles er ved at overveje, om deres nye tv-serie skal ende lykkeligt? Egentlig havde de satset på, at seriens hovedperson, Lou, ville dø fredeligt efter et virkeligt langt, begivenheds... -
Religion eksamen
ForumindlægHej, så er det min sidste eksamen på mandag og den er religion. Jeg vil starte med at indrømme, at jeg har sovet rimelig meget i religion timerne, hvilket betyder, at jeg ingen noter har taget.Min eksamenopgivelse ser ud som følger:KristendommenNordisk mytologiBuddhismeEtik og filosofi i nutidenH... -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej. Jeg går i 1g på STX og har matematik på A niveau, og jeg har fået en opgave for. Jeg må ærligt indrømme, at jeg overhovedet ikke aner hvordan man laver den. Det kan enten være fordi jeg ikke har fulgt godt nok med i matematik i skolen eller jeg bare ikke har lært det. Ville der være en venli... -
Hjælp til at rette
Forumindlæger der ikke lige en der kan hjælpe mig med at se om jeg har oversat rigtigt fra dansk til engelsk? Dansk: En dag flygter en ung butikstyv fra Auggies tobaksbutik og undgår at blive fanget. Under flugten taber han imidlertid sin tegnebog. Auggie samler den op og overvejer at ringe til politiet, m... -
John F. Kennedy
ForumindlægHej alle sammen Ved i hvor jeg kan finde "ich bin ein berliner" talen på dansk? På forhånd tak -
Oversættet rigtigt?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg har oversættet rigtigt?? giver det mening? - Jeg kan godt lide hvordan den danske skolesystem er opbygget på f.eks. at vi har undervisningspligt at gå i skole i 10 år. Og at man først får karakter når man begynder i 8 klasse. Jeg synes vi kan godt læ... -
Litteraturvidenskab
ForumindlægHey...Jeg har lige afsluttet 2.g og er begyndt at tænke lidt grundigere over valg af videregående uddannelse... Pt står litteraturvidenskab øverst på min liste over drømmeuddannelser, så jeg ville høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle lidt om den uddannelse eller anbefale nogle sider...?... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Gennemsnit i gymnaiset
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g. Mine årskaraktere er ikke ligefrem suveræne, jeg ligger på 4 og 7. I min fysik eksamen, som er den eneste eksamen jeg har været til indtilvidere, hvor jeg fik 10. Jeg er nærvøs for at mit endelige snit ikke er godt nok, til jeg kan læse historie på universitet eller journalis... -
spørgsmål-ang.eksamen
ForumindlægHejSa Allesammen :) havde lige et kort spørgsmål ! .. Er der nogen der ved om man i 3års eksamen (STX) godt kan komme op i et stil emne som en 1eller 2-års elev har skrevet stil om ?? det tror jeg ikke, men vil bare lige være 100% sikker .. -
Citat
ForumindlægHvis man skriver i fagene Samf A og His A, er det så vigtigt at have citater med i sin opgave?? Skriver om det amerikanske velfærdssystem og har ingen citater.. :S -
Margin - SSO
ForumindlægEr der nogle regler for hvor stor margin skal være? -
Jeg har spørgsmål omkring terminsprøver!
ForumindlægHey. Hvad må man medbringe til terminsprøven?(skriftlig) kan man bruge ordbøger? nettet? - Jeg har hørt, at man får et opgavesæt, med 6 emner..? skal man lave alle 6? eller skal man vælge ét emne og bruge de 3 timer på at skrive 'stilen' på? -
Hjælp ?
ForumindlægNogen der kan finde på nogle idiomer (på dansk) ? -
DET HASTER! RETTE ENGELSK
ForumindlægHej alle sammen:) Er der ikke nogen der ville kigge min tekst til min engelsk disposition igennem....? Jeg skal til engelsk mundtlige eksame, og jeg er bange fordi det er første gang og jeg vil gøre noget godt. Det vil være rart hvis der er en der vil rette den, jeg sender den eller så lægger jeg... -
kort Oversættelse skal rettes
Forumindlæg12 students on the alternative film school in Copenhagen are excited to work with their finishing project. It is succeed for them to get an celebrity, as it is the American author and instructor Paul Auster, to decide the conditions for their final movie. They shall be created from following quo... -
Åndssvagt.
ForumindlægJeg beklager på forhånd hvis det er den forkerte kategori, indlægget er sat i. Og hvad angår titlen... Tjaa, sagen er det, at jeg er faldet drastisk i dansk efter at være begyndt på STX, og ja, jeg er klar over, det er naturligt! - i og med niveauet er forskelligt fra folkeskole også videre. Men ...
