Matematik

Hjælp til matematik

24. november 2020 af fp3us - Niveau: A-niveau

Hej.
Jeg går i 1g på STX og har matematik på A niveau, og jeg har fået en opgave for. Jeg må ærligt indrømme, at jeg overhovedet ikke aner hvordan man laver den.
Det kan enten være fordi jeg ikke har fulgt godt nok med i matematik i skolen eller jeg bare ikke har lært det.
Ville der være en venlig sjæl der vil kunne forklare mig det?

Der er vedhæftet et billede af opgaven

Vedhæftet fil: Capture.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. november 2020 af Moderatoren

For at man kan hjælpe dig, så bliver du nødt til at give lidt til lektiehjælperne. 
Så prøv at skære det helt ud i pap det som du har problemer med.

Du må have haft om det i undervisningen, når du har fået en opgave om det – prøv at tænke tilbage og kigge i din bog eller noter.


Svar #2
24. november 2020 af fp3us

Hvordan benytter jeg to-punktsformlen, hvordan laver man opgave a, hvad skal jeg gøre. 
Hvordan gør jeg inde i nspire


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. november 2020 af kemc

#2

Hvordan benytter jeg to-punktsformlen, hvordan laver man opgave a, hvad skal jeg gøre. 
Hvordan gør jeg inde i nspire

Står faktisk i din lærebog:

a=y2-x1/x2-y2

Hvis en ret linje går gennem punkterne  [P(2,1)]  og  [Q(6,9)] .

Løsningen:

a=a=9-1/6-2

= 2 

formlen for b giver

b=1-2*2=-3

Altså er ligningen  y=2*x-3


Svar #4
24. november 2020 af fp3us

I må virkelig undskyld hvis det er dumme spørgsmål, men hvordan bruger man selve to-punktsformlen inde i nspire til den opgave?


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. november 2020 af kemc

#4

I må virkelig undskyld hvis det er dumme spørgsmål, men hvordan bruger man selve to-punktsformlen inde i nspire til den opgave?

Desværre har jeg ingen ideer. Hvordan nspire fungere, men mon ikke en af dine klassekammerater kan hjælpe dig videre :)


Svar #6
24. november 2020 af fp3us

#5
#4

I må virkelig undskyld hvis det er dumme spørgsmål, men hvordan bruger man selve to-punktsformlen inde i nspire til den opgave?

Desværre har jeg ingen ideer. Hvordan nspire fungere, men mon ikke en af dine klassekammerater kan hjælpe dig videre :)

Det selvfølgelig klart, tusind tak for hjælpen


Skriv et svar til: Hjælp til matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.