Dansk

Jeg har spørgsmål omkring terminsprøver!

20. november 2016 af w8 - Niveau: 8. klasse

Hey. Hvad må man medbringe til terminsprøven?(skriftlig) kan man bruge ordbøger? nettet?

- Jeg har hørt, at man får et opgavesæt, med 6 emner..? skal man lave alle 6? eller skal man vælge ét emne og bruge de 3 timer på at skrive 'stilen' på?


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. november 2016 af Bruthos

Jeg ved ikke om de har rettet det siden, at jeg var til terminsprøve, men der var internettet strengt forbudt med en enkelt undtagelse(online ordbog). Desuden havde man mulighed for en rigtig ordbog.

Du skal vælge én af emnerne, og det er en god ide at bruge alle 3 timer i stedet for at gå lidt før.


Svar #2
20. november 2016 af w8

Hvad med egne noter og gamle stile?


Brugbart svar (1)

Svar #3
20. november 2016 af Bruthos

Den genre der nok optræder oftest i et opgavesæt er novellegenren, så det er en rigtig god ting, hvis du havr styr på den. 


Svar #4
20. november 2016 af w8

så noter og gamle stile er ikke tilladt?


Brugbart svar (1)

Svar #5
20. november 2016 af Bruthos

Side med tilladte hjælpemidler LINK


Brugbart svar (1)

Svar #6
20. november 2016 af Bruthos

Jeg regner med, at der er de samme tilladte hjælpemidler for 9.- og 8. klasse.


Svar #7
20. november 2016 af w8

tuuusind taak!


Brugbart svar (1)

Svar #8
20. november 2016 af gum (Slettet)

Sidst jeg havde terminsprøve, der måtte man ikke bruge nettet eller noter. Du skal selv kunne have styr på de forskellige genre. Som #3 har nævnt, så er det oftest at novellen optræder. Det er dog alligvel en god idé, at du får styr på så mange som du kan. Den eneste hjælp som du kan få er en ordbog.

Du får ét hæfte, hvor der er seks forskellige genre i. Der kommer en kort beskrivelse af hvad den handler om, og evt. krav på fx hvilken tid din stil skal være i.

Held og lykke.


Brugbart svar (0)

Svar #9
20. november 2016 af mette48

Ministeriet har ikke lavet regler for terminsprøve i 8.klasse, da det er op til den enkelte skole om de holder terminsprøve i 8. klasse.

Du skal spørge dine lærere om hvordan prøverne kommer til at foregå og hvilke hjælpemidler I må bruge.


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. november 2016 af Bruthos

En af mine bekendte var oppe til skriftlig dansk i den her uge, og hun mødte godt have noter med, men hun går også i 9.


Skriv et svar til: Jeg har spørgsmål omkring terminsprøver!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.