Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 10541 til 10560 af 152757
  • Udtryk a ved c i andengradsligning ax^2 + 2x + c = 0

    Forumindlæg
    Hvordan gøres dette? Jeg er virkelig lost i, hvilket emne dette overhovedet er.
  • Er y = a⋅y det samme som y '=k⋅y

    Forumindlæg
    Sidder og forbereder mig til mundtlig matematik. Er i gang med differentialligningerne og jeg ville lige høre om: y = a⋅y er det samme som y '=k⋅y. Jeg skal nemlig behandle y '=k⋅y og har et bevis for y = a⋅y
  • Bestem en ligning for parablen gennem de tre punkter A, B og C

    Forumindlæg
    Jeg har fået punkterne (-5,5.78) (0.28,7.84) og (6.58,5.96) til rådighed. Jeg så spørge om en metode til at finde foreskriften for parablen. Meget gerne med udregninger da jeg skal lære det. :-)
  • Vis, at (a,B)^T ∈R^2 er et punkt på cirklen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået stillet en opgave, som lyder: "I denne opgave betragter vi en samling af punkter i Målet er at bestemme den cirkel i , der bedst muligt (i passende forstand) approksimerer punkterne i M. Punkterne på en cirkel med radius r og centrum i er beskrevet som løsningerne til ...
  • Bestem konstanten a således, at: f'(-1)=2

    Forumindlæg
    Halløj! En der kan hjælpe mig med at løse anden del på denne opgave. Jeg har styr på Dm! - På forhånd mange tak!
  • opg 5.075 "eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau"

    Forumindlæg
    jeg skal gøre rede for at F er stamfunktion til f F(x)=(x+1-(1/(x+1))-ln(x+1)) f(x)=((x/(x+1))^2) ved at integrere f får jeg: ((x^2-2)/(x+1))-2*ln(x+1) men jeg kan ikke få det til at passe med F nogen som har et par tips?
  • f(x)=4a^x fordoblingskonstanten T2=6 hvordan finder man a?

    Forumindlæg
  • Fysik (Telefonens virkning) - AT Fysik C og Dansk A

    Forumindlæg
    Jeg har lavet min 3.g AT synopsis om telefonen. Jeg er stadig ikke helt med på, hvordan vi kan tale sammen over afstande. Vores stemme sender lydsvingninger ud i røret (mikrofon) som laves om til elektriske svinginger (HVORDAN?) som igen laves om til lydsvingninger (HVORDAN?) når de rammer modtag...
  • f(x) = b*a^x løsning til y' = k*y

    Forumindlæg
    Hejsa Har et eksamensspørgsmål til mundtlig eksamen, hvor jeg skal redegøre for, at f(x)=b*ax er løsning til differentialligningen y' = k*y. Synes dog ikke jeg kan finde noget om det på nettet. Nogen der kan hjælpe mig frem med det?? På forhånd tak!
  • SRO i doping (anabole steroider) bioteknologi A og idræt c

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRO om anabole steroider, men jeg kan ikke rigtigt finde nogle hjemmesider der går helt ned i dybden på anabole steroider og deres virkning. Derfor ville jeg høre om i kender nogle hjemmesider eller bøger der gør det:))
  • Forever is a day in vitétnam letters home

    Forumindlæg
    hej med jer jeg kender ikke at hvorda man skrive en stil på engelsk?
  • Musikalsk analyse a Prince's nummer Kiss søges

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg sidder nu og er i fuld gang med min 24-timers 1.g musik eksamen, jeg har fået til opgave at analysere nummeret "Kiss" af Prince. Jeg ville høre om der var nogen der sad inde med en analyse af opgaven, da det ville være en kæmpe hjælp og få sat lidt gang i processen....
  • Bestem en ligning for den plan der indeholder linjen l og punktet A.

    Forumindlæg
    Jeg kan virkelig ikke finde ud af den her opgave. Nogen som kan hjælpe? :))
  • a)isoler y i ligningen -15x + 5y -45=0

    Forumindlæg
    har brug for hjælp til denne opgave^^^^
  • forklar formlen |det(vektor'a',vektor'b')|

    Forumindlæg
    ja... overskriften siger sig selv: jeg skal beregne arealet af et parallelogram der udspændes af vektor a og vektor b.... forstår bare ikke hvad det() står for?? i formelsamlingen ender formlen med: | a1 b1 | | a2 b2 | men det forstår jeg heller ikke...
  • M6: Lac leman ("opgaver i fysik - a-niveau")

    Forumindlæg
    Hey! :D Jeg har en opgave i fysik, som går ud på, at jeg skal beregne hvor meget vand vandkanonen udsender pr. sekund. Jeg ved at vandstrålen er 70 m høj og at mundingen, hvor vandet kommer ud, har en diameter på 10 cm. Men ja, det er så her jeg er gået i stå.. :/
  • Matematik STX A eksamen dec 2009 opg. 16

    Forumindlæg
    Se link. under opgave 16. Mit spørgsmål er om mit argument for at det skal være den numeriske værdi under rodtegnet er korrekt? Eller skal det være noget helt andet? Udover det vil jeg da ikke klage hvis der var nogen som gad at rette de andre opgaver selvom jeg ikke er færdig endnu. På forhånd t...
  • Koralharmonisering (a-niveau 3g) dominant kvart-kvint forudhold.

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg sidder ligenu og arbejder med en koralharmonisering, hvor jeg skal bruge en D4-5, men har fået mit papir væk (dumt.dumt,dumt) og kan ikke huske hvordan det er med bastone og fordobling i den akkord. Er der en venlig sjæl som kunne hjælpe mig, og gerne hurtigst muligt! Chrisling17
  • a) En variabel y er omvendt proportional med kvadratet på variablen x.

    Forumindlæg
    En variabel y er omvendt proportional med kvadratet på variablen x. Hvilken udtryk er korrekt ? Bestem konstanten k, når det oplyses, at værdien x=3 svarer til y=3! Hjælllp . er helt loost :(
  • søger svar på HF opgave 3 i dansk A-niveau stilehæfte

    Forumindlæg
    opgaven lyder: Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om den skønlitterære fortatter som journalist. i besvarelsen skal du karakterisere skrivemåden i Kirsten Thorups og Thomas Bobjergs artikel. Du skal desuden inddrage dele af materialet i hæfte 1.