Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10881 til 10900 af 63055
-
Omskrivning
Forumindlægomskriv 4x^2 - 12x + 9 til formen (ax + b) hvordan gør man det? -
??
Forumindlægy = - 1/2 + 52 hvor stor må dem maximale længde være, hvis radius er 9 cm. -
Matematik
ForumindlægOpgave: Find renten af 8500 kr. til 8% p.a. i 9 måneder. Hvordan regner man den ud? -
Rette korte tyske sætninger?
ForumindlægHvad fortæller avisen? Was erzählt die Zeitung? Avisen fortæller alt. Die Zeitung erzählt alles. Avisen fortæller undertiden læseren sandheden. Die Zeitung erzählt mitunter der Läser die Wahrheit. Hun har købt et ur. Sie hat eine Uhr gekauft. Hun har købt broderen et ur. Sie hat dem Bruder... -
Er jeg bestået? Hjælp
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i skriftlig årskarakter og 02 i mundtlig. Er det eksamenskarakt... -
HHX notater
ForumindlægHej jeg skal til at starte på den internationale linie på hhx. Jeg ved at vi i klassen vil få en forståelse af de emner vi vil arbejde med. Men jeg vil gerne have nogen mat-noter på forhånd sådan at jeg får en 100% forståelse - hvis I forstår.Mvh. Steffen. :) -
Konfidensinterval?
ForumindlægHejsa, Er der nogen herinde der ved hvad det betyder hvis konfidensinterval indeholder 1? jeg har imine noter fra klassen skrevet: hvis konfidens interval indeholder 1 så er den forskellig fra referencen... men kan simpelthen ikke finde noget der forklarer det i min bog.. noge... -
Historien om et bebudet mord
ForumindlægHej med jer. Jeg skal skrive SSO om "Historien om en bebudet mord", så jeg ville høre om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med historien før? Så ville jeg blive glad for råd eller evt. noter, hvis I har arbejdet med det på klassen. Glæder mig ellers bare til at komme igang -... -
vigtige træk i "Der Weg Zurück"
ForumindlægJeg er oppe til 24-timers eksamen, og har trukket teksten "Der Weg Zurück". Jeg ville gøre der er nogen der har gennemgået den på klassen, som kan fortælle hvilke ting jeg skal lægge meget vægt på. Muligvis hvis der var nogen der havde noter eller bare god råd til eksamen, ville jeg bli... -
Rødder i et andengradspolynom
ForumindlægHej min klasse og jeg har på forhånd fået de spørgsmål vi kan komme op til mundtlig matematik årsprøve. Et af spørgsmålene er: Du skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder ønskes rødder og belliggenhed i koordinatsystemet. Jeg har fuldstændigt glemt hvad en rod i et andengradspolyno... -
Hvilke funktioner mangler du?
ForumindlægHej Alle, Vi vil gerne gøre Studieportalen.dk til en endnu bedre hjemmeside. Studieportalen.dks formål er at tilbyde alle lige adgang til lektiehjælp, men hvilke funktioner synes du vi mangler? Skal vi have flere guides (fx en til AT -metoder?) eller har du måske en god ide til en ny funktion (F... -
Delprøve 1 fejlsætninger
ForumindlægJeg sidder med en delprøve 1, hvor jeg skal rette fejlene i sætningerne. Nogen der kan hjælpe med dette? Jeg skal aflevere meget snart, så jeg er ret presset. Håber, I vil give jer tid til at hjælpe. Fejlene skal selvfølgelig forklares. Sætningerne lyder som følger: 1. The furniture the young cou... -
Omdrejningslegeme
ForumindlægHej, jeg har fået to funktioner f og g. f(x)=x^2 g(x)=9 Jeg skal bestemme rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer ved at lade området afgrænset af graferne for de to funktioner roterer 360 grader om x-aksen. jeg finder x-værdierne for skæringspunkterne mellem de to funktione... -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Gymnasieklasseskift - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp: Jeg skal starte på STX. I en klasse jeg ikke helt bryder mig om, (her er jeg et forfærdeligt menneske og dømmer dem selvom jeg ikke har mødt de fleste før) Jeg syntes slet ikke jeg føler mig engageret og positiv omkring at starte i denne k... -
Direkte formelt bevis
Forumindlæg- Opgaven lyder på følgende måde: Betragt det logiske argument: 1. P v S ⇒ Q (præmis) 2. ¬P ⇒ (Q v ¬R) (præmis) ------------------------ R ⇒ Q (konklusion) a) Giv ved resolution et direkte bevis for det logiske argument. - Det jeg så har gjort, er at la... -
At skifte skole fra 2g til 3g
ForumindlægJeg går lige nu i 2g, jeg bor selv og har mistet kontakten til den del af familien jeg har her hvor jeg bor. Jeg har det umiddelbart fint i min klasse men når jeg så kommer ind begynder tankerne at flyde, jeg savner min familie og venner der hvor jeg er fra, så tænkte på om det faktisk ville vær... -
Proteinsyntesen
ForumindlægTranskription: Der bliver lavet en kopi af den kodende streng kaldet MRNA hvor T er udskiftet med U. Ens gener sidder på den kodende streng. Det er dem der koder for bestemte proteiner. Translation: MRNA kommer ud i cytoplasmaet til organel ribosom og TRNA kommer med forskellige koder også da... -
Download kemi-assistent her
ForumindlægDownload kemi-assistent her:http://kemi-assistent.tripod.com -
Skal der ly på??
ForumindlægHeysa! er der en der gider rette flg. sætninger? Kan ikke helt finde ud ad hvornår der skal ly på, but here we go:1. Jill er en køn pige2. Det var en interessant historie3. John maler meget smukt4. Din onkel ser meget venlig ud5. Anne svarede mig temmelig uforskammet6. Tom taler utrolig langsomt7...
