Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 10901 til 10920 af 132250
  • Engelsk - Free writing

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet en skriftlig fremstilling i engelsk, som jeg gerne vil have hjælp til at rette og evt. få et godt sprog. Opgaven og kravene er vedhæftede. Hvis der er nogle som er villig til at hjælpe vil jeg gerne sende min skriftlig fremstilling privat. Opgaven: Festive Celebrations ...
  • -ly i engelsk grammatik hvorfor

    Forumindlæg
    Hej allesammen er der nogle der kan fortælle mig forklaringen på hvorfor -ly tilføjes et ord på engelsk
  • AT EKSAMEN

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan at eksamen skal foregå.. Skal man sige det man har skrevet i sin synopsis? Eller hvad er det helt konkret man skal sige? Bare metode og videre undersøgelse? Eller hvordan.. Det kunne være rart hvis en med erfaring kunne forklare det På forhånd tak
  • Do's and dont's til AT-eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie.
  • Help me med kemi B

    Forumindlæg
    A)Opskriv den generelle formel for et aldehyd. B) Opskriv den generelle formel for en keton. C)Hvilke organiske forbindelser giver positiv reaktion med 2,4-dinitrophenylhydrazin? D)Hvordan kan man se, at der er positiv reaktion med 2,4-dinitrophenylhydrazin? Tak på forhånden
  • Biologi B eller Erhversøkonomi

    Forumindlæg
    Fik et brev i lørdags hvor det stod mit valgfag datalogi ikke var blevet oprettet. I det stod der også at astronomi heller ikke var blevet valgt(mit andet valg hvis det skulle være).Jeg står nu med 2 valg. Biologi B eller erhversøkonomi. Ingen af de andre fag siger mig så meget.Biologi: Fik 8 i 1...
  • Bestem, a , b og c

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har to opgaver som I kan se hernede Grafen for f(x) ax^2 +4x+c har toppunkt i (-1,2) Bestem a og c Grafen for f(x)= -x^2+bx+c i (2,1) bestem b og c Hvordan finder man a og c altså hvilken formel skal man bruge? Tak på forhånd - Ryder
  • 10 linjers engelsk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en studieretningsopgave, hvor jeg skal skrive en engelsk indledning. Jeg er bare rigtig dårlig til engelsk, så håber der er nogle der vil læse 10 linjers engelsk igennem og rette det. Så ville jeg blive rigtig glad???
  • Lille, dumt spg :b

    Forumindlæg
    Er en amatyst sammensat af mere end en mineral?
  • hvor mange point får man? STX B

    Forumindlæg
    Hvis man: 1) Får det rigtige svar (vha. CAS) men i konklusonen kommer man til at skrive noget andet? 2) Fx man skal finde tangentens ligning. Man finder f'(x) og har rigtig indtil man skal sætte tal ind i tangentens ligning. Man kommer til at bytte rundt dvs. man får fx 2x+8 i stedet for 4x...
  • B*F=S

    Forumindlæg
    hej der står min opg at hvordan udregner man en vares pris før udsalg hvis man kender udsalgsprisen og man ved at der er givet 20 % rabat udsalgsprisen er 500 kr. er det sådan her 1,20 * 500
  • Finde konstanterne a og b

    Forumindlæg
    Jeg har funktionen f(x)=ax3+b2 grafen har lok. ekstremum i A(2,2) Jeg har prøvet at differentiere og indsætte førstekoordinatet, men jeg kan ikke få noget ud af det. Er der en som vil hjælpe?
  • Hjælp MAT B. HURTIGT!

    Forumindlæg
    Hejsa! nogen der kan hjælpe med følgende opgave:
  • matematik eksamenssæt B-niveau

    Forumindlæg
    Hej folkens. Nogen der ved om det er muligt at finde alle de tidligere eksamenssæt gennemarbejdet og korrekte? Skal ikke bruge dem til at kigge efter, men derimod se hvordan de forskellige typer opgaver som man kommer ud for, skal løses.
  • BasisKemi B opg 122

    Forumindlæg
    122. Hvilken syre og hvilken alkohol skal man anvende til at fremstille methylsalicylat? Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen. Tak for hjælpen!
  • Matematik HF B-niveau

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe med flg: 4x^2-2x-12=0? Jeg tænker flg: 4*x*x-2x+2x-12+12=12+2x og 4*x*x/x=12+2x/x og 4X=12+2 og x=12/2 Og det er forkert! MVH Anne
  • Mat b - på forhånd tak

    Forumindlæg
    Hej søde medmennesker, jeg sidder fast i følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f(x)=1/4x3-x2-x+4 - bestemmelse af ligning for tangenten til grafen for i f i punkt A På forhånd tak
  • Matematik B-opgaver

    Forumindlæg
    Opgave 1 Der er givet funktionerne f(x)=2x4-3x og g(x)=4in(x)+5 bestem f'(x) og g'(x) g'(x)=4/x f'(x)=4x3-3 2x4differentieres til 4*x4-1=4x3 -3x differentieres til -3 in(x)'=1/x 5 differenties til 0 Opgave 2 En funktion f er givet ved f(x)=x3+6x2+5 Bestem samtlige s...
  • bestem a og b

    Forumindlæg
    Hej!! Funktionen f(x) = b·x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4) = 16 Bestem tallene a og b . Nogen der kan hjælpe med denne opgave ? Jeg har løst opgaven således - jeg er i tvivl om jeg har skrevet det korrekt op :/ Bestem a = log(y2)/y1) / log(x2/x1) a= log(16/2) / log(4/2) =...
  • HJÆÆLP! Geografi eksamen :)

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er ved at læse op til eksamen, men er stødt på noget med dybgrave :) og jeg forstår det ikke... Så jeg håbede lidt, at der var nogle der kunne fortælle mig: Hvad er dybgrave og hvordan opstår de?? Takk på forhånd? :D