Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10961 til 10980 af 63055
-
Massefylde af gas
ForumindlægHej Da jeg som 1.g9;er har været vældig stresset med lektier for tiden, har jeg overset en lektie til fysik. lektien lyder: Forsøg med massefylde af en gas skal kunne fremlægges. det går altså ud på at man skal foran klassen fremvise (i praksis) en måde, hvorpå man kan finde densiteten. da de... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi her på tirsdag, og jeg har devsærre svært ved at finde det rette svar på transformation højspænding, og forsøget dertil. Jeg håber inderligt at der findes nogle søde mennesker der kan hjælpe mig! :-) Ps. jeg går i niende klasse :-) -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Neutralisation
Forumindlæghej, jeg er i gang med en Fysik/kemi rapport om Neutralisation og jeg ved ikke helt præcis hvad jeg skal skrive der. Jeg skal gøre det samme om syre men den har jeg lavet, men hvis der er en frisk en derude vil du så ikke lige skrive det til syre også? spørgsmålet er : Hvad består en base af, hva... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa jeg vil spørge om der nogle her inde der har eller kender nogle der var taget en optagelsesprøve i Fyns hf kursus i Odense?. Jeg skal op i matematik, dansk , engels og fysik i 10. Klasse niveau. Prøven er både mundtlig og skriftlig nogle der vil skrive hvordan det vil forgå og hvad de vil ... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
hjælp !!! jeg har en mundtlig aflevering om sandsynlighed, håber at nogen kan hjælpe mig
ForumindlægVi betragter stadig den samme situation: Kast med en 4-sidet og en 6-sidet terning. Vi vil nu betragte situationen teoretisk. Dvs. vi vil beregne sandsynlighederne. 2a) Hvad er sandsynligheden for at summen bliver 2? 2b) Hvad er sandsynlighederne for de andre summer? (3, 4, 5, …) Tip: D... -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Willkommen und Abschied
ForumindlægHejer der nogen der har skrevet noget om Goethe digtet willkommen und Abschied? -
graf i nSpire ??
ForumindlægHej, Jeg har lavet en graf i nspire, men mine tal er virkelige store, så jeg kan simpelthen ikke se punkter, også når jeg zoomer ud. Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? -
Talrækker, reducering!!!
Forumindlæg -
HJÆLP PLEASE
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig følgende spørgsmål. Det haster virkelig. Forklar, hvorfor (n,r) kan bruges til at beregne antallet af forskellige delmængder, af bevis , at k(n,r)=k(n-1,r-1)+k(n-1,r) Med venlig hilsen En der virkelig har brug for hjælp -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
tier og hundreder
ForumindlægHvordan finder man ud af om et tal er tier eller hundreder? -
hjælp mig med mine ligninger, tak!
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder Løs følgende ligninger med håndkraft ( angiv både eksakt og tilnærmet løsning ) (a) 4*ex-2 = 48 (b) 9*e1,5*x = 3*e1,5*x + 3 (c) 5*e-4*x+9 = 2*ex-1 (d) ln(x+1) - ln(x) = 1 - Mine notater er væk, og jeg husker intet. Er der nogen der kan give et hint, link eller... -
Find fejlen (og forklar)
ForumindlægJeg har fået følgende sætning: A child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games som jeg har rettet til A child will be mentally damaged if learning does not include play, fun and games Jeg kan godt forklare, hvorfor jeg har sat opbremsningskomma i sidste del af... -
Tysk spørgsmål
ForumindlægJeg har nogen spørgsmål, som jeg gerne vil have tjekket igennem. Har selv rettet dem, men det kan være i kan finde nogle fejl som jeg har overset. Spørgsmål til side 37-38. 1. Warum hat Matthäi seinen Vertrag gebrochen? 2. Was will Matthäi übergeben? 3. Warum ist Matthäi nicht mehr bei uns? ... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle... -
Haveringstid?
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med følgende, da jeg virkelig gerne vil forstå det? En luftprøve fra et kælderrum indeholder 25*10^6 222^_82Rn-atomer (ved ikke hvordan jeg skal skrive det eller , det skal forestille en isotop, altså 222 nukleoner og 82 som atomets eget nummer). 222^_82Rn henfalder ved...
