Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11001 til 11020 af 84813
-
En lille hjælp tak :)
ForumindlægEn funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) bestem de lokale ekstrema for f(x) og de er: -2 , 0 , 1 b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c den forstår jeg ikke?? -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
kalorimetri<33
ForumindlægI et messingkalorimeter, der har massen 220g og indeholder 600g alkohol med varmefylden 2550 J/(kg*K) og temperaturen 15,1grader, nedsænkes 1,27kg messing med varmefylden 381 J/(kg*K)og med temperaturen -19,3grader. Find fællestemperaturen, idet der ses bort fra varmeudvikling med omgivelserne ... -
Beregning af kinestiske energi osv. HJÆLP
Forumindlægopgaven ser således ud : opg 1 En Mercedes på 1800kg og en Suzuki på 850kg kører begge 40km/t. 1a. Beregn de to bilers kinesiske energier. 1b.Samme spørgsmål, når bilen kører 80 km/t. opg2 En cyklist og hans cykel vejer tilsammen 80kg 2a. hvad er den kinestiske energi ved 7 km/t. 2b. hvad er den... -
exoplaneter, Kepler og planetbaner
ForumindlægHej!Jeg er nu igang med min 3.g opgave i fysik, og har valgt at skrive indenfor området astronomi. Jeg synes det kunne være spændende at skrive om planetbaner, eftervise keplers love, impulsmoment- og bevarelse samt noget om exoplaneter.Jeg har svært ved at finde noget brugbart litteratur, selvom... -
årskaraktere
ForumindlægHeeej alle ! det er sådan at jeg har fået: 00 og 02 i fysik b :/ betyder det så jeg er dumpet? og hvis jeg gerne vil læse til audiologi, hvordan kan jeg opfylde den drøm?? mit snit ligger på 6,7 og man skal 5,4 for at komme ind på uddannelsen :( det er så træls at jeg skal dumpe fysik!! men ka... -
hjææælp tak!!!!
ForumindlægReducer mest muligt (dvs. regn ud til så kort et udtryk som muligt): a+c a-c --- * --- a-c a+c Det haster. Plz hjæalp. -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo... -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
geometri
Forumindlægi en trekant ABC er <A= 30 grader, <C= 120 grader og lACl= 20 beregn trekantens areal ? :O:O -
sin eller cos ?
ForumindlægI trekant ABC er <A 72 , b= 4,1 og c=3,8 . -beregn længden af siden a. skal jeg brug cos eller sinrelationerne ? -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
carboxylsyre - keton
Forumindlæger en carboxylsyre (R-C(=O)-OH) en keton (R-C(=O)-R)? -
en lillllllllllleeee opgaveeeeee...haster rigtig meget...
ForumindlægEn bil accelerer fra hvile til farten 72 km/s på 8,0 s med konstant acceleration.a) beregn accelerationen.a= v/t = 72/8,0 = 9 km.b) beregn, hvor langt bilen kører, mens den accelererer.72*8,0 = 576 km.c) bilen kører med en konstant hastighed på 72 km/h i 25 s. Herefter opdager føreren en forhindr... -
Medicin og gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i et lille dilemma lige nu, da jeg er i tvivl om et par ting.. Jeg ønsker meget at læse medicin!! Jeg går i 2.g pt. og har ud fra de 3 karakter jeg har fået fra fagene jeg afsluttede i 1.g et gennemsnit på 8! Jeg går kun efter 10 og 12-tallerne, så jeg kan få øget mit snit så det komme... -
strengbølger
ForumindlægNogen der vil rette min fysikrapport?Jeg er ikke den største fysiker, så det bliver en nem omgang ;)Hilsen -
hjælpemidler
Forumindlæghey,er det tilladt at bruge hjælpemidler i fysik eksamen - 9.klasse?takker -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken?
