Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11141 til 11160 af 57177
-
Flinke mennesker der ville rette min oversættelse.. Haster lidt :)
ForumindlægHej alle jer søde mennesker :) Jeg skal skrive et eventyr på eng... Men jeg plejer første at skrive den på dansk først og så oversætte til eng.. (ved godt det ikke er en god måde)... Så det ender med at det bliver oversat ord for ord, og lyder meget dansk.. Så er der ik en der vil rette min eng. ... -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
rettelse!
ForumindlægNogle der vil læse min opgave i gennem og se om der er nogle grammatiske fejl! Tak! Later in the story they decide to canoe at St. Joe River. In this part of the story the mother realizes her true feelings about Michael and Zoe. About Michael she says, “I could like him, if only he were not turn... -
HJÆLP! Hvilke gymnasie skal jeg vælge?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge hvilke gymnasie jeg ville sætte som 1. prioritet o.s.v. Jeg tænker meget på STX frederiksberg og Gefion gymnasie. Jeg har været på besøgsdag på begge gymnasier og jeg synes at der er både fordele og ulemper ved dem begge. Hvad synes i at jeg skal tage... -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
kun lidt hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hælpe mig med at tolke den sidste linje..Hele digtet handler om Pointius pilatus kone og hun drømmer en drøm om "jesus" og siger at pontius ikke skal dræbe ham...hvad mener hun i den aller sidste linje? 1) at the Nazarene altså "jesus" ikke er Gud og at pi... -
En københavner i jylland analyse
ForumindlægHejsa! Nu er det sådan at jeg i dansk trak essay og har derefter valgt teksten "En københavner i Jylland" af Dan Turèll. Har analyseret den, men kunne godt tænke mig at se en andens bud på analyseringen af den, så hvis nogen af jer har analyseret den kunne jeg rigtig godt tænke ... -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
10 prøver
ForumindlægPå ug.dk står der: "Eksamen Den samlede eksamen på stx består af mindst 10 skriftlige og mundtlige prøver og et studieretningsprojekt." fra: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-stxny Men det er da ikke MINDST 10 prøver, det ER 10 prøver, ikke? -
Hvornår giver lærerene de sidste karakter
ForumindlægHej Hvornår skal lærerene indgive de sidste årskarakter i 2. G? Er der nogle, der har wn ca. dato? Jeg har hørt at vi kan se karakterene d. 22 maj, men vil gerne vide hvornår de senest indgives. Det er STX (Gymnasium) -
Sælges: Ved det grønne bord - DVD (eksamenstræning)
ForumindlægHej :) Jeg har tre DVD'er til salg, som kan bruges i forbindelse med eksamenstræning for gymnasieelver. Jeg brugte dem selv da jeg afsluttede STX i sommers.. De tre fag jeg har DVD'er til er Dansk, Engelsk og Psykologi. (STX niveu) De giver indblik i en eksamens situation, hvor man følge... -
Tid HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave som omhandler tid hvilket jeg har svært ved. derfor vil jeg bede om hjælp her. Jeg håbernogen har tid til at kigge på det for det vil være en KÆMPE STOR hjælp for mig. :/ De ord jeg har makeret og kursiv skrevet er de ord som skal indsættes rigtigt...det der står m... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHey.. Er der ikke nogle, som lige vil være sød at rette den igennem. På forhånd tak.på dansk:JFK er titlen på Oliver Stones film om mordet på den amerikanske præsident i 1963, en kontroversiel film, som tegner til at blive årets mest omdiskuterede i USa. Samtidig med at historikere og andre sætte... -
en der kan hjælpe med engelsk? kort oversættelse
ForumindlægHej! Jeg sidder med en engelsk oversættelse, men jeg synes min nuværende oversættelse virker ret direkte oversat fra dansk til engelsk. Er der en, som kan hjælpe mig? den danske tekst lyder: Det engelske uddannelsessystem afspejler på mange måder det engelske klassesamfund, hvor adgang til overkl... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en oversættelse og er lidt i tvivl, om det er rigtigt. Det er specielt med henblik på do-omskrivningen. Nogen der lige vil kigge det igennem og specielt kigge efter fejl omkring do-omskrivningen. Her er de to små tekster: Trænger du til et nyt job? Ka’ du li’ punk ... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
Demokrati
ForumindlægHej, Jeg står fast i en opgave, og har brug for hjælp. og håber at i vil hjælpe med nogen ´små noter. Jeg har et spørgsmål i min opgave som lyder: Hvilke udfordringer har demokratiet i danmark? Tak på forhånd Hilsen mig -
Forberedelse til Engelsk terminsprøve
ForumindlægNogen der har lyst til at rette følgende opgaver? De er lavet frivilligt og er ikke til skolebrug, derfor behøver der ikke at blive rettet evt. stavefejl. Jeg vil bare gerne vide, om jeg gør noget fundamentalt forkert gramatisk:D På forhånd tak :D 1. Indsæt de korrekte former af “f... -
AKUTHJÆLP I FRANSK
ForumindlægHej Jeg har formuleret disse franske sætninger omkring skolen, som jeg håber at du vil rette for mig og forklar mig gerne fejlen :)) Il y a du monde dans ma école= der er mange mennesker i min skole J `aime la école parce que c`est tres intéressant et instructif = jeg kan lide skolen fordi de... -
Eksamen idag?
ForumindlægHvordan gik det med jer til stx matematik eksamen idag? Nåede i alle opgaver? Jeg synes den var sværere end den plejer at være, eller tror måske det bare var mig.
