Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11281 til 11300 af 23765
-
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Udledning af stoffer
Forumindlæghej, vi skal vælge et underemne af emnet "udledning af stoffer" har i nogle underemner som er spændende at arbejde med??? I må også meget gerne komme med arbejdsspørgsmål til en problemformulering- der skal bruges 2 i Fysik og Kemi, 2 i Biologi og 2 i geografi. -
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
Tvungent A-niveau
Forumindlæg"Hvis det står til ministeren, skal alle gymnasieelever i fremtiden have enten matematik, fysik, kemi, fransk eller tysk på højt niveau." - http://politiken.dk/uddannelse/article308155.ece Bertel Haarder vil gøre det obligatorisk at vælge mindst en af de ovenstående fem fag. Iflg. Haa... -
HTX
ForumindlægHello\n\nJa, vi(9.klasserne) nærmer os med hastige skridt, et valg; hvad skal vi efter 9.klasse?\n\nMit valg falder på HTX, men jeg har nogle spørgsmål:\n\n1) Kan man kun komme ind på et teknisk gymnasium, hvis man ønsker de fagpakker, som det pågældende gymnasium udbyder?\n2) Fagpakkerne er nogl... -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
Ionbinding og konvalent binding
ForumindlægHej jeg har læst lidt om Ionbindinger og konvalent bindinger, men jeg kan ikke helt forstå hvornår de Ionbinding opstår. Jeg er med på at Konvalent binding er når to eller flere atomer går sammen og deler elektroner, og at en Ionbinding er når det ene atom tager eller giver en elektron (m... -
Matematik- HJÆLP!!
ForumindlægJa, har virkelig brug for hjælp med disse opgaver: 1) I Danmarks Nationalbank kan man også se en af bankens guldbarrer. Guldbarren har et rumfang på 647,7 cm3. Massefylden for guld er 19,3 g/cm3. Beregn guldbarrens vægt i kilogram 2) Prisen for en troy ounce guld er 556,50 euro. Hvor... -
Koncert
ForumindlægHejsa. Dette har ikke just noget med lektier at gøre, så stop her, hvis du derfor mister interessen. Mangler du, din skole eller noget andet et sjovt band til noget underholdning, bør du straks sende mig en mail: [email protected] Musikken er næsten gratis. Vi skal bare have betalt vores transp... -
Aluminium
ForumindlægOpgaven lyder: I metalindustrien bruges lasere til at skære i metalplader. En laser til dette formål kan typisk have en effekt på 10kW. Når man skærer med denne effekt i en metalplade, når varmen ikke at fordele sig i metallet, så det smelter ikke. I stedet vil metallet fordampe der, hvor lase... -
Opstilling af differentialligning
ForumindlægHar fået stillet følgende opgave: Når et varmt metalstykke anbringes i kolde omgivelser, afkøles det. I det følgende antages det, at omgivelsernes temperatur er konstant. Metalstykkets temperatur y, målt i celcius grader, er en funktion af tiden t, målt i sekunder. Under passende forudsætninger s... -
Håndtegn
ForumindlægHej Jeg surfede lidt rundt, for at finde lidt om håndtegn. Helt generelt vil jeg gerne vide mere om hvad alle de der håndtegn betyder. Jeg kender satan tegnet(heavy metal tegnet), som viser tilknytning til det dyret i os selv. Den bruges til Metal koncerter, af EMP og andre. Hip hoppere har vids... -
Ioner og ion fobindelser.. Hjæææælp
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til eksamen med er stødt ind i et par problemer som jeg simpelthen ikke kan læse mig ud, forvirrer bare mig selv endnu mere :-/ Så håber at nogle af jer søde mennesker derude gider hjælpe hurtigst muligt :-) Jeg er i gang med at gennemgå ioner og ionforbindelser m... -
sammensatte og simple ioiner
Forumindlægjeg er igang med at få læst op til eksamen i kemi c. Ioner har boldt problemer konstant og vil ikke hænge ved. jeg læser på selvstudie og har ikke haft det bedste resultat af at få det forklaret online. ionforbindelser er mellem metaller og ikke-metaller. så langt så godt. simple ioner er er at... -
Diskussionsstil
ForumindlægVi har fået stillet den opgave, at skulle skrive en diskussionsstil, på baggrund af en eller to artikler. Efter stor succes med min første sammenligning af en klumme og en leder fra weekendavisen, kunne jeg godt tænke mig at skrive en stil på samme måde.Jeg tænkte på, om der var en som havde et f... -
Retrovirus`???
ForumindlægHey folkens.. skriver SRP om hiv. Er det nogen der ved , hvad retrovirus er .. altså definition på en retrovirus? Tak på forhånd -
Ideer til 3.årsopgaven!!!
ForumindlægHejsa...!Jeg har biologi på højtniveau og vil derfor enormt gerne skrive min store skriftligeopgave inden for faget, da jeg synes det er meget interessant. Men problemet er bare: HVAD SKAL JEG SKRIVE OM? Jeg interesseret mig meget for fysiologi og anatomi, men synes også at det kunne være spænnen... -
Carbonyl eller aldehyd?
ForumindlægReducing sugars (glucose) eller andre monosaccharider - har de en carbonyl eller en aldehyd gruppe? Flere artikler blander de to sammen, og jeg bliver forvirret... De ligner jo hinanden, men alligevel ikke. -
Brændværdi
ForumindlægHej!! Jeg har fået et spørgsmål som lyder sådan: Gør rede for hvad der forståes ved brændværdi. Er der nogen som vil hjælpe mig med det.? På forhånd tak.. :)
