Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11321 til 11340 af 33650
-
En lille sætning
ForumindlægJeg vil gerne oversætte dette til tysk. "De karakter man får på gymnasiet, er altafgørende for ens fremtidsmuligheder. derfor prøver man at gøre alt for at få de bedste karaktere. Det kan betyde at man fravælger sine venner, sine fritidsinteresse og sit fritidsarbjde, og det kan blive meget... -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
menstruationscyklus
ForumindlægHej!Jeg skal, som så mange andre op i Biologi -C-niveau på 1. år på HTX.Jeg har problemer mht. menstruationscyklussen!Hvis nogen af jer kan henvise til noter, pdf-filer eller lignende, vil jeg blive super glad og taknemmelig.I er selvfølgelig også velkomne til at skrive fornuftige ord i et indlæg... -
Grammatik
Forumindlægder burde være en grammatisk fejl i hver er disse to sætninger, men jeg kan ikke finde dem: 1) The two girls, Sandra and Samantha, goes to different schools 2) He does not lik to walk in the forest at night, because he is afraid of wolfs -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen! Jeg har glemt hvordan man løser opgaver som denne og jeg får ikke meget ud af at læse mine noter igennem: En person indbetaler 200 kr. hver månes på en konto, hvor en månedlige ente er 0,3%. Efter indbetaling nr. n står der 87117,47 kr. på kontoen. Bestem tallet n Hvis d... -
Do + infinitiv
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat denne sætning korrekt. Nogen der kan hjælpe mig? Men det lykkedes ham ikke at få dem til at holde op, og med ét blev han angrebet af dem. But he did not success makeing them stop, and suddenly he was attacked by them. På forhånd tak. -
Kan i finde nogle fejl på?
ForumindlægFind fejlene i nedenstående sætninger, ret fejlene og forklar reglerne for det grammatiske område/emne i hvert tilfælde 1)The shops closes at 5.50pm 2)He is a complete fool since he do not know how to drive 3)The customers´ have not received the goods yet 4)The handball match went good ... -
Eng stil 300 ord. vil i rette den? hvad kan jeg skriver anderledes?
ForumindlægOpgaven lyder: Write about your greatest fear. What is it? how or why did it become your fear? can you do anything to stop fearing it? how does the human body and mind react when frightend? which physical processes take place? Kan i evt rette min stil? hvad kunne jeg gøre anderledes ? Fear assi... -
"How it is to be turned down by somebody you love" stil
ForumindlægHej ! Jeg har kigget denne engelsk stil igennem et par gange, og ville lige høre om der ikke var en der havde tid til at tjekke den igennem, som har mere forstand på det end jeg :) How it is to be turned down by somebody you love. A boy walked around in his back yard. He could still fell the sp... -
English abstract, pleeeeeeeeease hjælp!!
ForumindlægHej Alle :) Har skrevet et engelsk abstract til min SRP opgave, er der ikke en der please vil læse det igennem og finde mine grammatiske fejl? :) -er nemlig ikke særlig god til engelsk! :) På forhånd tusind tusind tak!! This study investigates immigration in USA and Denmark. It answers questions ... -
Rettelse af begyndelse?
ForumindlægWhazzup, har kigget på dette stykke igen og igen... og ja, jeg er sgu ved at være træt af det! Men hvis du kunne hjælpe mig lidt med at finde mulige stavefejl og alt de der grammatik fejl, så ville det bare være super :D Tak! I saw them again. I saw those hands against the window in my dream... -
Rettelse af hjælpesætninger til eksamen
ForumindlægHejsa Skal snart til fransk eksamen, STX, a-niveau. Er ved at øve mig i nogle gode paratsætninger, nogle des - nogle er dus. Er der nogen, der venligst vil kigge dem igennem og rette dem? - Det ved jeg ikke = je ne le sais pas - Kan du stille et andet spørgsmål? = pouvez-vous poser une autre ques... -
Moralen i Ludvigs bog...?
ForumindlægHey, er der mon nogen af jer der har haft om Ludvigs bog "Jeppe på bjerget" som kan hjælpe mig? Jeg sidder nemlig og bøvler med moralen i bogen... Er det noget med at man ikke skal lade de lavere klasse komme til magten, for så kunne der opstå kaos, og det ville nede med tyrani til sids... -
Konstruktiv kritik og gode råd søges: Problemformulering
ForumindlægHej I øjeblikket befinder jeg mig i processen hvor i jeg forsøger at producere en fin problemformulering til et opkommende AT-forløb. Fagkombinationen er Dansk og Historie. I dette forløb tages der fokus på "Ungdomsoprøret", som fandt sted både i 60'erne og 70'erne. Herfra... -
USA - union eller enkeltstat
ForumindlægHej Jeg står med fødderne dybt nede i en SRP for tiden. Og så ville jeg lige høre om I kunne hjælpe mig lidt med nogle ideer. Min opgave handler om tiden efter Uafhængighedskrigen, hvor man skulle beslutte hvorvidt det skulle være De Forenede Stater eller om hver enkelt stat skulle være et sel... -
Samfundsfaglig metode
ForumindlægHej hej. Jeg er ved at forberede mig til min at eksamen, hvor jeg skiver i fagene samfundsfag og historie. Mit emne er kropsidealet i 1800 til i forhold til i dag og hvilken rolle moderne teknologi har haft på kropsidealet i dag. I samfundsfag har jeg læst en masse om Anthony Giddens teorier og e... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget?
