Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11481 til 11500 af 63055
-
negativ kvadratrod
ForumindlægHej.. Jeg løste en 4.gradsligning ved brug af t=x^2, her fik jeg så resultatet t=1 v t=-9 Men man kan jo ikke tage kvadratroden af et negativt tal?.. Er dette så ikke en løsning? for det gælder jo at t=x^2 <-> x=kvadratroden af +-1 og kvadratroden af +-(-9) på forhånd tak :) -
Matematik studiet SDU
ForumindlægHej alle 1. Har i nogen gode råd til hvordan man forbereder sig på matematik studiet ? Har du erfaringer med oplevelser noget i dur med "oh, det skulle jeg have gjort mere ud af inden jeg startede, så jeg ikke skal sidde med det nu" ? Det ville være rigtig dejligt hvis matematikerne vi... -
Statestik Regning Haster!!
ForumindlægDet påstår, at højden i jeres klasse er mindre end højden i en tidligere klasse. Følgende højder findes på hhv jeres klasse og den tidligere klasse: Klasse 1: 1,77 1,8 1,75 1,75 1,75 1,6 1,59 1,72 1,68 1,7 1,7 Klasse 2: 1,7 1,7 1,71 1,81 1,9 1,8 1,6 1,49 1,7 Undersøg om påstanden er kor... -
Virkelighedens differentialregning eksempel?
ForumindlægHej Er der nogen, der ligger inde med et eksempel på, hvordan differentialregning bruges i virkeligheden f.eks. indenfor økonomi? Jeg tror, at jeg har styr på selve udregningerne og metoderne - Men helt ærligt: Jeg aner ikke, hvilket "problem" jeg søger en løsning på, forstået på ... -
reducering
Forumindlæghar brug for hjælp til forkortelse af a^2-6a+9 / a^2-9 Indtil videre er jeg kommet frem til: = -6a+9 / -9 Kan den forkortes mere? Mvh M-ria -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
gange og divider!! hjælp!
Forumindlæghej med jer. jeg er en uheldig pige der skal til terminsprøve i matematik om to uger og jeg kan hverken gange eller dividere store tal! er der nogen der kan hjælpe. har prøvet så meget, men min lærer forstår det bare ikke. en detaljeret forklaring på hvordan man evt. kunne skrive det ned og regne... -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de... -
Please har brug for hjælp..
ForumindlægJeg havde Fysik test i dag, og fik et 4 tal på grund af læren ikke havde sagt noget om der var opgaver bag på siden så havde overset det... Men jeg vil gerne have mange noter om Olie fra havet hvordan det bliver hentet hvordan det bliver produceret.. Jeg vil også have informatoner om mad og fedt,... -
24-timers eksamen - HASTER!
ForumindlægJeg er lige nu i gang med 24timers eksamen på 1.g. niveau i fysik - har trukket emnet 9;energiforbrug i hjemmet9;. Nogle som har trukket noget i samme stil og kan give nogle fif/råd/gamle noter? Er udemærket klar over begrebet energi, men energiforbrug i hjemmet synes jeg er et bredt bre... -
Salte - chlorid, nitrat og sulfat?
ForumindlægHej :) Jeg ved godt, at der har været mange lignende emner her på det sidste. Men jeg har et problem! Jeg skal til eksamen i morgen i fysik/kemi (FSA), og jeg kan risikere at trække: Salte. Men jeg har ingen noter til salte. Ved bare hvordan man fremstiller et salt osv. Vil I være søde og fort... -
Arkitektur og kræfter
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en SRP opgave omkring Arkitektur og kræfter, hvor jeg vil have matematik som hovedfag og fysik som bifag. Har bare lidt svært ved at komme i gang, kan i eventuel give mig nogle forslag om hvad jeg eventuel kan tage fat på.Det ville være rigtigt godt hvis i kunne henvi... -
Lyskilders frekvensspektrum
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har trukket emnet "det elektromagnetiske spektrum", og jeg har fået nogle stikord udleveret som jeg skal undersøge. Bl.a. "lyskilders frekvensspektrum", men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om det, hverken i ... -
Udledning af Epot, mgh
ForumindlægHej Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og forbereder mig på mekanisk energi. Der står i mine noter og alle steder jeg kan finde, at mgh er nem at udlede. Hvis det er mgh=½mv^2, så er den nem nok (den skal selvfølgelig omskrives og udledes), men er det virkelig bare det? Der må da være me... -
kan ikke downloade noget på studiportalen
ForumindlægJeg læser op til fysik-b eksamen, og jeg ville gerne have noget hjælp til det. Jeg har forsøgt at downloade nogle noter og rapporter, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg bliver konstant loggede af når jeg trykker på, download, og bliver bedt om at logge ind, hvori jeg eftefølgende får af vide... -
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
Renter og reduktioner!
ForumindlægJeg er ikke sikker på om jeg har regnet mine stykker med renter rigtigt, så her kommer de med resultatet. Skriv lige i kommentarerne om de er regnet rigtigt. 1. 6000 kr. i banken i 6 måneder til 9 % p.a., hvor meget bliver renten? 2. 7500 kr. i banken i 4 måneder til 5 % p.a., hvor meget b... -
Indstilling på et gymnasium
ForumindlægJeg har hørt, at man skal have et gennemsnit på over 6,00 for at blive egnet. Er det rigtigt? -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
engelske sætninger
Forumindlæger der nogen som lige vil bruge lidt tid på at rette følgende sætninger. er i tvivl hvor ofte jeg skal bruge that. og hvornår the foran navneord, der er muligvis også andet.først skriver jeg sætningerne på dansk.1. Konen ønskede, at han skulle komme tilbage.2. Kidnapperne fik gidslet til at spise...
