Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11521 til 11540 af 63055
-
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som den... -
FEJL!
ForumindlægHEJ JEG HAR ET HURTIGT SPØRGSMÅL.. NÅR MAN TALER OM DEN GLOBALE OPVARMNING OG KOMMER IND PÅ DRIVHUSEFFEKTEN OG HAVNIVEAUET... ER DET SÅ FYSIK ELLER NATURGEOGRAFI?? Jeg har skrevet om emnet, men har sagt at jeg har brugt fysik.. hvis det er naturgeografi og jeg har lavet en fejl, kan jeg så sige d... -
Karakterer og privatskoler.
ForumindlægHvad er dit bud på Danmarks bedste folkeskole og gymnasium?Den liberale tænketank CEPOS har rangeret alle landets folkeskoler efter FSA-karakterer.Men er høje karakterer nødvendigt for en god skole?http://www.cepos.dk/cms/fileadmin/user_upload/ceposfiles/PDF/Skole_karakterliste.pdfPå det link kan... -
Jeg har meget imod min skole vejleder..!
ForumindlægJeg vil gerne på HTX men han siger at Jeg skal skrive Teknisk skole...! Hvordan kan jeg sige sådan Jeg gerne vil gå på HTX :S -
Komplekse tal - eksponentialfunktion og Euler
ForumindlægHej, Jeg har følgende to opgaver, og jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte og slutte med dem. Jeg har kigget i mine noter, men det er kun introduktion til det, ikke nogle eksempler. Er der nogle der kan hjælpe med at forklare en fremgangsmåde? -
X værdi =
ForumindlægHvordan regner jeg den her ud: 4x + 9 = 30 x = -
lyset udbredelse
ForumindlægHej - Er der nogen der kan forklare mig, hvad forstås ved "lysets udbredelse som bølge"? og hvad er en enkelt forklaring på interferens, når man taler om lys og bølge? På forhånd tak! -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
opstilling af formel?
ForumindlægDer skal opskrives en formel der angiver vægten som utryk ved længden??? Det gælder at vægten med god tilnærmelse er proportional med længden i 3. potens. -
Hvad skal en redegørelse indeholde?
ForumindlægHej Jeg har fået opgaveformuleringen: "Redegør for bevægelsesligningerne for det skrå kast." Hvad skal redegørelsen indeholde? skal jeg skrive op teorien helt fra starten og frem til bevægelsesligninger, er det nok? -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
grænsen mellem inspiration og snyd?
ForumindlægHey. Så fik det her lidt ubehagelige spørgsmål fra en lærer idag - som mente at vi vist godt kunne blive enige om at jeg ikke selv havde skrevet min opgave. Han syntes nogle passager mindede om en af de andre stille han havde læst. Normalt når jeg skriver en stil så læser jeg opgaven + tekster. ... -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
Skift af 2. fremmedsprog
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om skift af 2. fremmedsprog. Jeg har en naturvidenskablig studieretning på stx med fysik a, mat a og kemi b og som mit andet fremmedsprog har jeg spansk på b. Jeg tror bare ikke at jeg ville kunne komme til at lære det ordenligt, når det kun er på b, og da jeg ikk... -
Differentialregning
ForumindlægOpgaven lyder: \n\nEn funktion f er givet ved \nf(x)=x^2·(1-x)^9, x tilhører intervallet [0;1] \n\nBeregn størsteværdien for f. \n\nJeg har fået f9;(x)=2x*(1-x)^9 + x^2*9((1-x)^8)*(-1). Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal løse ligningen, hvis jeg sætter f9;(x)=0.\nKunne godt bruge lidt... -
For lavt snit - Tage 3.g om?
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der enten selv har eller kender nogen, som har taget 3.g om på gymnasiet med henblik på at forsøge at forbedre sit snit og komme ind på drømmeuddannelsen? Jeg står selv i den situation, at jeg kommer sandsynligvis ud med et snit mellem 10,2-10,4 med A-bonus og hur... -
prostitutes etc. rette?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der vil rette teksten? ------------------------- In Thailand child prostitutes are very wanted… because the men want virgins so they don’t get sex illness. According to the ILO convention article 138 and 182, it says that it’s not allowed for children to work full time until... -
Ubestemte pronominer
Forumindlægnogle som har tid til at tjekke 6 sætninger....oversættelse... Ubestemte pronominer 1. Nogle elever valgte at blive væk. 2. Jeg kender ingen, der er så stædig som dig. 3. Spørg ikke mig, jeg ved ikke noget om det. 4. Det er vigtigt, at de nyansatte får nogle gode råd. 5. Ingen af de danske del... -
Skole. :/
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 8 klasse jeg vil bare vide hvad kraver det at blive egnet til gymnasiet og hvor meget skal man have i gennemsnit? jeg er ikke så god fagligt og som i ved så går jeg i 8 klasse så er der kun ca. et halvt år tilbage til 9 klasse, men desværre er vi færdig med vores te...
