Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11521 til 11540 af 95433
-
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Matematik eksamen 2008
ForumindlægNogen der har facit liste til eksamen august 2008 på A-niveau?? Vil med glæde betale -
skal mit eksamenbevis lukkes? Hjælp.
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har nogle spørgsmål vdr. mit eksamenbevis, som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med at få svar på. Hvad sker der hvis jeg vælger at gå til en sygeeksamen? Og har jeg mulighed for at søge ind på videregående uddannelse? Vil mit eksamenbevis satdig blive lukket, hv... -
Hvordan er Bioteknologi?
ForumindlægHej. Jeg er nu næsten færdig med 9. Klasse, og har bestemt mig for at tage en STX. Jeg overvejer bioteknologi, fordi jeg synes lige netop denne del af biologien er utrolig spændende. Jeg har dog hørt talrige rygter om at bioteknologi skulle give lave karakterer på grund af det er et prøvefag, og... -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
EKSAMEN
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til historie eksamen, og ville lige høre om der er nogle som har nogle gode råd?? Jeg er nemlig meget usikker på at skulle op.. På horhånd tak:) -
Hvor mange beviser i oplæg
ForumindlægHej. Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen C-niveau(HF). Her er et eksempel på et af de spørgsmål vi kan trække: Gør rede for sinus og cosinus og for deres anvendelse i beregninger i en retvinklet trekant. Redegør for beregning af arealet af en vilkårlig trekant ved hjælp af sinus. Forkl... -
Eksamensbevis
ForumindlægHey studi Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Spørgsmål ang. opstilling af funktion
ForumindlægJeg er gået i gang med matematik på B-niveau på turboforløb, det er ved at være et år siden jeg havde C-niveau, så det er meget fjernt ligenu, så jeg kan ikke finde ud af opgave b i den her opgave. Jeg kan godt se det er lineær funktion, da den vokser med en konstant på 1, men hvordan sætter j... -
Oktetreglen
ForumindlægHej allesammen! Jeg er indforstået med at alle grundstoffer gerne vil have 8 elektroner i yderste skal. Men siger man ikke at i 3. skal må der højest være 18 elektroner, og i 4. skal 32 elektroner? Så er der jo mange flere end 8 elektroner? I min bog står der: "Der er højest 8 elektroner i y... -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Penge og økonomi
ForumindlægHej, SP. Jeg har meget svært ved penge og økonomi samt renter, da der indgår alt for mange nye fagord. Kan I hjælpe mig med så mange opslag som muligt?:((( Det er svært. -
hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til prøve på HF Jeg skal op i Fysik, kan nogle for tælle mig de grund læggende regler for fysik. Noget man skal kunne? Jeg har virkelig brug for hjælp. Da jeg ikke har haft det i 2år. hvad for nogle emmer skal man kunne?. hvis i er rigtig søde kan i sp skrive lidt om det t... -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan man løser denne opgave? I en hf-klasse med 28 elever har alle eleverne besvaret en opgave. Ved lodtrækning vælges 2 blandt de 28 elever til at fremlægge deres besvarelser. a) Hvor mange muligheder er der for at vælge 2 elever blandt 28 elever, når rækkefølgen i... -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
Hjælp til eftervisning af Coulombs lov.
ForumindlægHejsa er der et sted på nettet, hvor man kan finde Coulombs lov? Jeg vil gerne se hvordan man efterviser den, da jeg gerne vil øve mig mundtligt. Hvis der ikke er en eftervisning af Coulombs lov på nettet, er der så evt. nogle søde mennesker som har lyst til at forklare mig det? :) - Jeg har sø... -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de...
