Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11601 til 11620 af 47924
-
Hjælp til fysik kemi spørgsmål (Alfa, Beta og Gamma)
ForumindlægHejsa jeg har fået en række spørgsmål jeg skal svare på om det er alfa, beta eller gamma. Jeg kender ik så meget til dem. Men hvis I vil hjælpe mig vil jeg være taknemlig: Hvilken slags stråling? Kernen bliver lettere efter strålingen= Der opstår en ny proton i kernen= Atomnummeret bliver min... -
Vedrørende fremgangsmåde til AT-eksamen
ForumindlægEr lidt i tvivl vedrørende fremgangsmåden til AT-eksamen: Når jeg kommer ind forklarer jeg min problemformulering samt problemstillinger, hvorefter jeg siger min hovedkonklussion til problemformuleringen. Hvad så derefter? Skal jeg så fortælle om det, jeg har skrevet i min s... -
Historie Eksamen Den Kolde Krig HJÆLP
ForumindlægHej jeg har trukket emnet Den kolde krig i min historie eksamen, jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal opstillige en problem formulering til emnet. mit udvalgte materiale er: "Verden i konflikt" v. Karl-Johann Hemmersam (s.28-29) "Den kolde krig" v. J.Hagel gyldendal 1977 (... -
STX Historie eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg snart skal op til historie eksamen, og da det er et af de fag med dobbeltvægt, ønsker man selvfølgelig en karakter i den gode ende af skalaen. Jeg ville lige høre om der evt. var nogen, som havde lyst til at dele erfaringer fra sådan en eksamen. Hvo... -
Spansk eksamen 2012 - vurdering?
ForumindlægHej studieportalen! Er der en der vil vurdere min eksamensstil til Spansk A? Den er vedhæftet. Tak!! Kirstine -
HJÆLP! Engelsk mundtlig eksamens emne
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig engelsk og jeg ved stadig ikke hvad min emne skal være. Jeg skal vælge et underemne til en af disse overemner: - South Africa - New York - Youth/Growing up - Australia Jeg har ingen ide om hvilket overemne og underemne jeg skal vælge. Det jeg hælder aller... -
Identitet - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for lidt hjælp her. Jeg har trukket det brede emne "identitet" og jeg skal så finde en tekst til det som jeg vil arbejde med men jeg kan simpelthen ikke finde en.. Jeg vil gerne at det er en tekst der omhandler dansk identitet som fx. en tidligere landsholdssa... -
Eligisk lyrik, hjælp til eksamen
ForumindlægHej, jeg er gang med at forberede mig til min afsluttende prøve i mundtlig dansk, jeg har trukket emnet eligisk lyrik, er der nogen der kan hjælpe mig med genre trækkende for hvad eligisk lyrik? :) På forhånd tak. -
eksamens opg. 4.050 (asymptoter)
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 4.050 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt..En funktion f er bestemt vedf(x)=(2x^2+x+1)/(x^2-2x+1) Bestem en ligning for hver af de to asymptoter til grafen for f Håber der nogen ... -
Mundlig eksamen: funktioner og vækst?
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på alle mine mundlige eksamensspørgsmål til om et par uger. Jeg har et spørgsmål der lyder: FUNKTIONER OG VÆKST Redegør for mindst to af de tre typer af vækstmodeller - læneær vækst, eksponentiel vækst og potentiel vækst. Det lyder meget ligetil. Mit problem e... -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma... -
Eksamens spørgsmål ( Infinitesimalregning)
ForumindlægHvordan gør jeg rede for hvordan man bestemmer arealet under en kurve? Har virkelig brug for hjælp her. Har søgt i mine matematik bøger, samt mine notater. Tak! -
Eksamens spørgsmål (Statistik og sandsynlighedsregning)
ForumindlægForklar om statistiske undersøgelser. Forklar hvordan man kan bruge statistisk test til at teste sammenhænge og ændringer. -
Differenskvotienten!! Mundtlig Mat Eksamen
ForumindlægHvordan skriver mand x^2+x ind i differenskvotienten f(x0+h)-f(x0)/h ??? Kan simpelthen ikke få mine svar til at passe, og jeg skal bruge tretrinsreglen til resten af spørgsmålet, er der er venlig sjæl der kan hjælpe mig? :-) -
Metodisk til mundt. eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvorledes man fremlægger fornuftigt til engelskeksamen. Starter man med at refere handlingen af dette stykke man er kommet op i eller starter man med at præsentere teksten generelt? Er der nogen, der kan poste en god fremgangsmåde, så ville jeg blive glad. tak! :) -
Engelsk skriftlig eksamen i folkeskolen
ForumindlægHej min lærer siger at der er en grænse på 450 ord for en engelsk stil fordi sensoren der retter den kan trække karakterer fra hvis den er for lang. Passer det? nogen lærere derude der kan svare på det? på forhånd tak -
mat eksamen 2007
ForumindlægNogen der har eksamenssættet til Matematik A STX 2007, eller blot linket til det... vil også gerne bedet om sygeeksamen hvis det er muligt -
engelsk eksamen B
ForumindlægHej,, Jeg skal have 7 i engelsk B niveau HF for at komme på mit studie.. Er der nogen eksperter der kan hjælpe mig ? Jeg ved ikke hvordan man skal gribe sådan en opgave an.. Jeg vælger altid opgave B og det er typisk sådan skrive et resume på 150 ord og bagefter karakterisere hovedperosnen dereft... -
Ideer til valg af emne til eksamen
ForumindlægEr der nogen der har ideer til emner inden for overemnet tyskland? I klassen har vi mest af alt læst tekster som omhandler tiden efter muren, og det er fs10 prøven jeg skal op i :-) I min egen korte brainstorm har jeg fået skrevet dette: Noget med Tyskland nu, eller perioden efter anden ver... -
Markedsrente + risikotillæg rentabilitetsanalyse til EKSAMEN!
ForumindlægHej med jer, Jeg har opdaget at jeg har misforstået noget i min eksamensopgave og skal op og forsvare den imorgen. Derfor er jeg sikker på, at de vil spørger ind til det som jeg har misforstået... Jeg har brug for at vide hvorfor man bruger markedsrenten + risikotillæg, når man skal sammenligne...
