Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11621 til 11640 af 95433
-
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
trekantsberegning
Forumindlægi en trekant ABC er AB=11,9, BC=26,4 og vinkel C= 23,5 vinkel A er stump, bestem vinkel A jeg er nået frem til at der muligvis er 2 løsninger hvis jeg ser rigtig i mine noter, men hvilken relation jeg lige skal tage fat på, umiddelbart vil jeg jo mene sinus, men forstår ikke selv lige mine notat... -
Hvad handler engelsk B om?
ForumindlægSkal begynde på engelsk-B snart, og vil gerne vide hvad faget indebærer sådan generelt? Er ret stærk i det meste, måske ikke så meget analyse af tekst, er der meget af det? :D (Har ikke haft engleks c, så det er ret nyt for mig). Og er der nogle der kan foreslå noget gode bøger på engelsk... -
Bølger- har brug noget hjælp ,tak
ForumindlægGodaften derude !Jeg sidder og er igang med nogle fysik opgaver, men er simpelthen gået i stå med denne.. håber derfor der er nogle som kan hjælpe med denne opgave..opgaven lyder:Når laserlyset reflekteres frem og tilbage vil der kun ske en tilstrækkelig forstærkning, hvis der opstår en stående l... -
Beregn hastigheden v i SI-enhed
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er fornylig startet med fysik B. Dog er det nogle år siden jeg har haft det på C-niveau, hvilket gør at jeg har lidt svært ved at lave denne opgave til min fysik aflevering. Beregn hastigheden v i SI-enhed i følgende tilfælde (l=længde, t=tid): a. l=457 m t=43 s ... -
FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHEEEJ er der nogen der måske kunne lægge nogle fransk noter ind på f.eks. hvordan man analysere nogle forskellige tekster til en mundtlig fransk eksamen på b-niveau. ?? -
Kapitel 11
ForumindlægJeg står og skal bruge nogle noter til kapitel 11 i den grønne systime bog kapitlet hedder indtægter, niveauet er A og det er i første del, håber der er en der ligger inde med det. -
Engelsk Eksamen
ForumindlægHej Allesammen.. Er der nogle der har gode engelsk noter til skriftlig eksamen, som de kan undvære? ( Engelsk på A niveau ) OG ved I hvad man skal lægge vægt på når man skriver engelsk essay? :) -
Beregning af foreløbigt gennemsnit?
ForumindlægHvis man nu går i 2.g, og har fået sådan en 12-14 karakterer overført.. kan man så beregne sit "foreløbige gennemsnit" ? Fordi.. der må vel være en måde, hvorpå man kan regne det ud? Er det fx noget med, at højniveaufag tæller det dobbelte af c-niveaufag?Synes det kunne være lidt sjovt ... -
kosmologi - hubble relation
ForumindlægA hypothesis once used to explain the hubble relatoion is the "tired light hypothesis". the tired light hypothesis states that the universe is not expanding, but that photons simply lose energy as they move through space (by some unexplained means), with the energy loss per unit distanc... -
Farmaceut
ForumindlægHej .. jeg blev student i år.. og er i militæret nu, men jeg har tænkt mig at læse til farmaceut til næste år. men skal suplere nogle fag efter december måned.. mit problem er det at jeg har fået et elendigt gennemsnit fra stx pga. meget fravær og rigtig meget sygdom.. men kan se at alle er optag... -
eksamen
ForumindlægHejDen ukendte tekst man får til den mundtlige eksamen, er det en tekst man skal oversætte fra DAnsk-engelsk eller er det fra engelsk-dansk?På forhånd tak -
Radioaktivitet
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med min fysik opgave?Opgaven:Vi har set, at en fri nautron kan henfalde.1) Beregn delta m ved processen, idet det antages, at antineutrinoens masse er 0.2) Beregn den frigjorte energi ved processen.3) Er det muligt for en fri proton at hanfalde til en neutron o... -
Karaktersnit
ForumindlægJeg har svært med at tro, at det her er sådan man beregner ens karaktersnit ud. Ud fra billedet har vægtningen ikke en betydning... Hvis jeg fik 12 i en afsluttende c-fag og 12 i en afsluttende a-fag, så vil deres vægtning ikke have en betydning i min snit. De vil vægte det samme. Jeg er meget ... -
Retvinklede trekant!
ForumindlægHej, en opgave driller mig sq!!! nogle der kan stoppe den!?opg:Betragt en retvinklede trekant, ABC, med vinkel C ret. LÆngden af hypotenusen er 37,32. Vinkel A er 14,86*. Beregn længderne af de to kateter?nogle der vi sige hva man skal gøre? thanx -
Specifik Varmekapacitet
ForumindlægHeysa jeg har et lille problem har lige fået mine første rapport for. Det drejer sig om at bestemme den specifikke varmekapacitet c. Jeg er nået til det led i rapporten hvor jeg skal skrive Teorien for c..Men forstår ikke helt hvad Teorien bag c er nogle er ? nogle der kan hjælpe mig lidt på vej -
Ligevægt i et system
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring ligevægt i et statisk system. Spørgermålet er vedhæftet, se system A. Mit spørgsmål er, kan man ikke konkludere at systemet ikke er i ligevægt, da sum af kræfter i horisontal retning ikke er lig nul samt summen af kræfterne i vertikal retning ikke er lig nul? I lø... -
Intet der interesserer!
ForumindlægJeg står nu og skal til at vælge valgfag til mit andet år på gym. Er på sproglig linie, så det der selvfølgelig først springer en i tankerne, er om jeg virkelig har brug for det matematik i fremtiden. Jeg mener, jeg aner intet om, hvad jeg vil lave og hvad jeg kan læse videre som når jeg "ba... -
Reducering af udtryk med brøk
ForumindlægHej, Jeg er lige startet på et kursus i matematik fra B-A niveau efter jeg ikke har haft matematik i 3 år. Jeg har siddet med dette udtryk i en time nu, og jeg kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har prøvet med diverse regneregler uden held. Hvis det var en toleddet størrelse, ville jeg godt ...
