Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 11681 til 11700 af 44201
-
Fyldestgørende kildeanalyse i historie
ForumindlægJeg er idag gået i gang med min SRP-opgave som handler om pestens udbredelse i københavn i 1711 og den klassiske SIR-model. Opgaven lidt hentyder til, arbejder jeg med matematik A og historie A. Jeg synes jeg er kommet meget godt for start, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at gennemskue ... -
skriftsprog vs. talesprog.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en stil for i dansk, hvor min lærer understreger at vi ikke må anvende talesprog, men vi skal bruge skrifsprog. Hvad er skriftsprog? -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Faglig suppleringskursus på VUC
ForumindlægHej alle ;-) Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går i 3.g på STX og afsluttede engelsk B sidste år. Næste år, når jeg er blevet student, overvejer jeg at opgradere engelsk til A-niveau. Mit spørgsmål er da, om min afsluttende karakter/eksamenskarakter SKAL tælle med i mit samlede gennemsni... -
Privat undervisning
Forumindlæger seriøst i problemer... Står til at dumpe i Engelsk, hvis ikke bliver bedre ... Fra hvordan der ser ud nu, så må jeg enten tage et år om, eller privat undervisning... Hvilket jeg derfor spørger her, om der nogen som er villig til at give mig privat undervisning... også gerne mod betaling.. J... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
hjælp
ForumindlægEr der en person her på portalen der er meget dygtig til engelsk?? Hvis der er kunne det være rart med lidt hjælp! Hvis du har lyst og tid selvfølgelig.. På forhånd tak! -
HJÆLP!!må man tage sin telefon med ind til eksamen?
ForumindlægMå man have sin telefon på sig til en mundtlig engelsk eksamen i 9. klasse? Eller skal man lade den være derhjemme? -
Hejsa
ForumindlægJeg har det her brev jeg skal oversætte så hvis der er nogen der er super gode til engelsk så skriv venligst til mig! -
Rettelse af en stil? ca. 1/2 side :D
ForumindlægRettelse af en engelsk stil m.m.? Sender den til jeres indbakke (hvis i kan) :D? Tak. -
oversættelse (ikke lang) haster
ForumindlægHvordan vil sige "de har ikke et stærkt bånd til deres lærer" på engelsk? og hvordan vil i sige "usikkerhed" mange tak :) -
Kildekritik
ForumindlægHvad er kildekritik? Og kan man lave en kildekritik indenfor fagene fysik og engelsk? -
finde punkter for krumning?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bøvler med at finde de steder på en given kurve, hvor krumningen er henholdsvis mindst og størst. Er der nogen som kan give mig et eksempel på dette, f.eks på kurven x^3 På forhånd tak -
Elektriker- Blandede forbindelse
ForumindlægHvordan kan man se ud fra en tegning med blandede forbindelser hvad der er parralelt og hvad der er serie forbindelser? Hvis i har nogen gode huskeregler eller et link er i mere end velkommen. Vedhæftet er der nogen blandede forbindelser bare som eksempel. -
Korrekt citation
ForumindlægNu står jeg som mange andre og skal skrive studieretningsprojekt og for mit vedkommende er det meste af mit litteratur på engelsk. Studieretningsprojektet skal imidertid være på dansk, som de fleste nok ved, og dertil kommer mit spørgsmål i relation til citation: Hvordan skal man citere en passag... -
SRP - Valg af emne med spansk og eng som fag
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SRP her i december. Har valgt fagene; spansk og engelsk. Har så derfor brug for hjælp til emne, som så mange andre. Har bare ikke kunnet et finde emne, hvor fagene spansk og engelsk indgår. Har i nogle idéer, udover mexicanske indvandere i USA og grænseproblemerne? -
Analyse og tolkning.
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder her med et engelsk essay.. Opgaven er at jeg skal analysere og tolke den, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan man gør! Nogle der kan give nogle forslag til hvordan man analyserer og tolker et engelsk essay? :-) Håber I kan hjælpe! - Simone. -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
udvekslingsstudent i USA
ForumindlægHej.. Jeg blev færdig med min student eksamen her i sommers men min engelsk karakter var ikke god nok derfor vil jeg til USA eller Canada for at blev god til engelsk. Er der nogen der ved hvor meget kost og kan man får støtten for forskel organisationer. -
Foredrag
ForumindlægHej mennesker (:Nogen forslag til et engelsk foredrag som skal køres i ca. 10 min?? - Jeg er helt udtømt for ideer..Gerne noget hvor der er mulighed for en diskution bagefter./// MWGB
