Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11741 til 11760 af 33009
-
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
Der er kun én hue, den er ???
ForumindlægJeg går ud fra, at de fleste af jer kender til sangen: "Der er kun en hue....." ?? Hvad er jeres holdning til den? Sjov og spas? Er det okay, at ha f.eks. en banner på vognen med sangen (indholdende sin egen huefarve selvfølgelig) -
mundtlig eksame
Forumindlægjeg skal til mundtlig eksame i samfundsfag B imorgen har fået 7 tekster som i alt fylder 15 siden. det handler og finanskrisen samligning med krisen i 70 erne fogh der har sollet en masse penge op som borgerne nu skal bøde for i form af besparelser. pension ordninger som falder og vores genratio... -
Erfaringer med 10 klasse ( folkeskole)
Forumindlæghej jeg skal tage 10 klasse, fordi jeg ikke er aktiv i timerne, er der nogle ,som har fået erfaringer med 10 klasse omkring at være aktiv... også bagefter blev egnet til gymnasiet og har det godt nu, for jeg er rigtig meget bange.. jeg kan bare ikke forandre mig :( -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Hjælp Til Fysik Eksamen
ForumindlægJeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der... -
økonomisk krise og kommunisme
ForumindlægJeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in... -
AT-årsprøve i morgen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen op til AT-årsprøve i fagene samfundsfag og historie i det overordnede emne "krig, medier og teknologi" - jeg har her valgt at beskæftige mig med golfkrigen (1990-91). Af flere personer har jeg hørt, at der i 2.g ikke lægges særlig meget vægt på metoder - jeg behøv... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været så uheldig at dumpe min skriftlige matematik eksamen i år. Mine årskarakter er 7 skriftligt og 7 mundtligt. Jeg skal også til min mundtlige matematik eksamen på fredag. Efter STX vil jeg gerne læse Historie på universitet, og der skal man jo ha' bestået Matematik B. ... -
hjælp.........
Forumindlægjeg skal aflever den her stile imorgen er der nogen der vil hjælpe mig med at rette min grammatik fejl please... Den er ikke særligt lange Læsevaner Jeg kan godt lide at læse. Det kan for eksempel være gyse bøger tegneserier , kærlighedsromaner og faglitteratur. Folk læser ... -
Agent Orange SRP
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg skriver om agent orange i bioteknologi A og historie A og har brug for hjælp til historiedelen!! Helt præcist står der i min problemformulering "Endvidere ønskes en analyse af årsagen til, omfanget og konsekvenser af brugen af ”Agent Orange”... -
Biologi og ?
ForumindlægJeg tænkte, at det ville være det letteste, hvis man lavede en tråd for de "største" fag, så man ikke fik oprettet for mange tråde omkring det samme emne, så forum heller ikke bliver for uoverskuelig. Men jeg tænkte, at man kunne komme med ideer i denne tråd, hvis man har biologi i ta... -
Fantasy hjlæp
ForumindlægHejJeg skal skrive en stil om fantasy på engelsk, jeg er fuldstændig blak overfor fantasy, så er der ikke nogle friske folk der gider at komme med lidt ideer, til hvad der kan indgå i den? :) - Mange tak! -
HJÆLP!!! stil om Grantræet
ForumindlægJeg er virkelig i krise!! Jeg har haft to afleveringer i denne uge og skal til at skrive den sidste. Det er i dansk om H.C. Andersens "Grantræet". Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god analyse af den?? Så vil jeg blive rigtig rigtig glad (Kan nemlig ikke finde nogen herinde). ... -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
D-dag, kilder og formulering
ForumindlægHey Jeg sidder og skal til at skrive min DHO, og udarbejde min problemformulering. Jeg er rimelig fastlåst på emnet D-dag, men tænkte om nogle af jer havde erfaring med større opgaver om D-dag - og derfor måske kunne anbefale nogle kilder? Jeg sidder med bogen D-Dag, af Anthony Beevor Tænk... -
Hvordan en sejr til Hillary Clinton?
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en begrundet strategi for hvordan Hillary Clinton får en sejr til det demokratiske parti? Hvordan kan man evt. komme ind på udenrigspolitiske, økonomiske og sociale aspekter? Findes der evt. en side jeg kan gå ind og kigge på og få lidt hjælp der? På f... -
Forfattersynsvinkel.
ForumindlægHej alle (: Jeg skal skrive en stil, hvor jeg skal vælge forfatterens synsvinkel. Men har glemt hvad de forskellige er. Så hvis der var nogen der ville skrive de forskellige synsvinkler, ville det være deeejligt. - På forhånd tak (: -
6 små sætninger, hjælp bedes!
ForumindlægSidder med følgende opgave: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of politi... -
Hjælp til "Pasteurs forsøg"
ForumindlægNår man snakker om "Pasteurs forsøg", så er det dét forsøg med at bevise, at liv ikke kan opstå spontant, ikke? Hvor han steriliserede nogle kolber og isolerede dem fra partikler i den atmosfæriske luft. Men i de fleste af hans eksperimenter opstod der liv i kolberne, fordi han brugte k...
