Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 11741 til 11760 af 17507
-
Acetylsalicylsyre og biostrukturkemi
ForumindlægHej.. Jeg har trukket kemi b mundtlig eksamen. Problemet er, at den sidste store rapport vi fik for, var til efter vi fik karakter, så jeg valgte at bruge tid på min AT, da jeg fik et stort chok over, at jeg trak AT eksamen dagen efter den sidste skoledag.. Derfor var jeg sikker på, at vi ikke tr... -
intergrale mellem cirkel og funktion
Forumindlægjeg har det problem at jeg ikke kan finde intergralet mellem en cirkels funktion og en alm. funktion. i mit tilfælde har jeg cirklen f(x) og funktionen g(x) f(x)=(x-7)^(2)+(y+3)^(2)=25 = (x-7)2+(y+3)2=25 og g(x)=((−1)/(2))*x^(2)+((9)/(2))*x-15 = g(x)=(−1/2)*x2+(9... -
Bølgelængde og kinetisk energi
ForumindlægHej igen :) Jeg har problemer med forståelsen af denne her opgave og håber der nogen som har tiden til at hjælpe opgaven lyder som følgende: Opgave 3 I et forsøg belyses en metaloverflade med elektromagnetisk stråling med forskellige frekvenser. Herved løsrives elektroner fra overfladen, og fo... -
Potensregression
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at regne en potensregression ud. Jeg kan ikke få overført et sum tegn fra word, og å er lig summerisk, men ellers har jeg har brugt følgende formel til a: n x å(log(xi) x log yi)- å(log xi) x å(log yi) ---------------------------------------------------- n x ... -
Varmefylde
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med en rapport om varmefylde, hvor jeg vha. et forsøg skulle 1. At bestemme aluminiums massefylde og varmefylde 2. At bestemme indholdet af et lod af ukendt metal ved at bestemme dens massefylde og varmefylde vha. et kalorimeter. Jeg er lidt i tvivl om forsøgets fr... -
Navnet på saltene der er fremstillet?
ForumindlægDette er et forsøg jeg skal lave - men mit spørgsmål er hvad navnene på de salte der er fremstillet hedder? FORSØG 1: At fremstille forskellige spiselige salte. MATERIALER: - 100 ml bægerglas - 2 stk. 10 ml plastsprøjter/pipetter - skriv navnene på de salte der er fremstillet. - 1... -
ligevægtsindgreb
ForumindlægJeg har lavet en øvelse og der er kommet et spørgsmål i efterbehandling som lyder: Ved hvilke indgreb sker der en ændring af ligevægtskonstanten: Mit svar er: der sker en ændring af ligevægtskonstanten i ale indgreb. Indgrebene omhandlede ædnring af stoffernes koncentration, ændring af temper... -
Windows 10 problemer
ForumindlægJeg har i flere år brugt en ældre maskine med en windows 7 version, Det er lige sket det at USB portene ikke længere virker og dermed heller ikke musen. Er der noget at gøre ved det? Jeg er derfor tvunget til at bruge en bærbar med windows 10, og oplevet en masse problemer med det. Den brugte e... -
Koncentration ?
ForumindlægSidder med en opgave omkring Landolts forsøg. Hvordan jeg skal argumentere hvorfor reaktionshastigheden V=k*(IO3-) passer med mine resultater. Og afgør k afhænger af ? Jeg har har i et skema udfyldt reaktionstiden for blandingen af vand, iodat , stivelse og hydrogensulfat i forskellige tempr... -
Vandet holdes oppe når glasset er på hovedet
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder med mit fysik eksamensprojekt, men kan ikke finde hoved eller hale i hvorfor det sker og hvordan jeg kan beregne på det. Jeg har et forsøg med et lille glas, der er fyldt til randen med vand. Der lægges så et plastikkort over åbningen så der bliver lukket tæt for luft. Når... -
Udeblivelse fra sommereksamen på KU
ForumindlægHey guys! Ville lige spørge jer om nogle ting. Jeg går på 2. semester bachelor på KU, og da jeg synes at mit studie er herre kedeligt og ikke lige noget for mig, vil jeg gerne skifte til noget andet til sommer. Dog, vil jeg gerne beholde SU i sommeferien, og ville spørge ang. sommereksamener: Hv... -
Bestemmelse af ligevægtskonstant?
ForumindlægForsøgs beskrivelse: I Buretten havde vi 0,020 Molær saltsyre i som vi stille dryppede i vores væske med 10mL Mættet kalkvand blandet med 40mL poste vand + lidt Phenolrødt (syrebaseindikator). I væsken lagde vi en magnetomrører for at blande komponenterne hurtigt og grundigt sammen. Vi røret væs... -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Fremstilling af salt ved hjælp af syre + metal?
ForumindlægHej (: Jeg skal op til fysik eksamen i morgen og er derfor i gang med de allersidste forberedselser, da jeg støder på et lille problem. Jeg skal fremstille et salt ved hjælp af en syre og metal. Jeg tror jeg har fundet en udemærket løsning, men jeg ved bare ikke hvilke mængder jeg skal bruge. ... -
Kulhydrater - smagstest
ForumindlægJeg er i fuld gang med at forberede min biologi eksamen og jeg mangler notater til et forsøg om kulhydrater. vi skulle smage på mono, di og poly sakkarider og indskrive i et skema om det var surt/sødt, udseende, stof (hvad det var vi smagte på som vi fik at vide bagefter), og om det var mono, di ... -
Uretfærdigt behandlet (-03) Mundtlig Matematik
ForumindlægHej. Jeg går på 2. år HHX og var oppe i mundtlig matematik i dag. jeg trak emnet - enhedscirklen og trigonometri. Jeg får sagt en del ting om emnet, forklaret enhedscirklen og forsøger at lave nogle udregninger på tavlen. Jeg synes selv, at emnet er svært og at der er steder jeg halter, så er k... -
Usikkerheder
ForumindlægJeg har to spørgsmål 1) Hvis man har lavet et forsøg og har fundet to sammenhørende værdier fx. x og y og har både lavet en tabel og graf over dem - hvorfor skal man så vælge to punkter længst fra hinanden for at få et nøjagtigt resultat? Hvad forskel gør det, at jeg vælger to punkter tæt på ... -
Regler for udregning af gennemsnit på VUC hf enkeltfag?
ForumindlægHey all.. :) Nu har jeg forgæves forsøgt at læse mig frem til det korrekte svar, men synes ikke at jeg kan finde det svar jeg søger, så nu prøver jeg lige at høre jer herinde ad. På min skole (Jeg tager hf enkeltfag på VUC) er der bred uenighed om hvorvidt de her nye regler for udregning af gen... -
Eksamenssynopsis i psykologi
ForumindlægJeg har netop trukket mit emne i psykologi på B-niveau og skal nu forsøge at spore mig ind på en overordnet problemformulering og disposition de næste 24 timer. Temaet lyder: Ondskabens og overgrebets psykologi. Om konsekvenser for livs - og læringsprocesserne. Mit materiale omhandlende hovedsagl... -
funktioner
ForumindlægHej Jeg vil blive meget glad ,hvis ngn kunne hjælpe mig med hvordan man løser denne opgave Til en undersøgelse af et marsvins varmeafgivelse benyttes en flamingokasse med låg. Først udføres en række forsøg med elektrisk varmelegeme i kassen. ved hvert forsøg er starttemp. 20 grader. varmelegemet...
