Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11821 til 11840 af 152758
-
Overtage kollegieværelse
ForumindlægHvor lang tid overtog I jeres studiebolig inden I startede på uddannelse i august/september? -
Sammenblanding af vand og ethanol
ForumindlægHej :-) Jeg har en opgave, som jeg er i tvivl om. Den lyder på: Ved sammenblanding af ethanol og vand sker der en volumenformindskelse. Molekylerne ligger åbenbart tættere sammen i blandingen end i de rene væsker. Ved sammenblanding af 50,0 mL ethanol og 50,0 mL vand, får man 96,5 mL blandi... -
Matematik B-niveau eksamen 2008 og 2007
ForumindlægHejsa :-) Er der mon en af jer, der har et eksamenssæt fra sygeeksamen og almindelig eksamen fr 2008 eller 2007 liggende? Eller evt bare opgaver fra hæftet "matematik stx b-niveau" 2008 eller 2006? Jeg håber, at I kan hjælpe... -
FYSIK HØJT NIVEAU 2008
ForumindlægHej Er der nogel der har eksamenssættet maj-juni 2008, med besvarelser ?? Så er jeg meget intresseret i at få det .. Da det ikke er alle sæt vi har lavet i skolen, og jeg gerne vil have alle opgaverne med til skriftligeksemen som hjælpe midler. Ville jeg være meget taknemlig for . -
Naturvidenskab og værdier
ForumindlægEr der nogle af jer, der har læst Helge Kraghs "Naturviden og værdier" (bare uddraget fra eksamenssættet maj 2010), som kan hjælpe mig med noget argumentationsanalyse, altså hvilke appelformer han gør brug af? Det ville være fantastisk, da argumentationsanalyse altid volder mig proble... -
Absolut usikkerhed
ForumindlægHej Hvordan beregner man den absolutte usikkerhed???? På forhånd tak -
KEMISKE BINDINGER ! HURTIGT ;s
ForumindlægÅrsprøve i morgen i kemi (C niveau) Jeg har virkelig brug for hjælp. Har lavet ALT andet end lige det her emne, jeg kan INTET finde ud det, hverken i min bog eller noget. Er der nogle der kan forklare følgende bindinger for mgi ?? Kovalente bindingstyper, ionbinding, kompleksbinding, hydrogenbi... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Hjælp til STX Matematik dec 2012
ForumindlægHej StudieP. Jeg skal til termins fredag i Matematik STX A, og jeg prøver at samle alle eksamenssættene. Derfor håbede jeg der var nogen, som lå inde med vejlende eller besvarelse til deres d. 7. December 2012. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :) -
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ... -
Beregning af ligevægtskonstant udfra termodynamiske data
ForumindlægHej jeg har fået en opgave fra eksamenssæt Kemi A, STX, maj 2011 Den lyder: Opgave 1: Røde bade ? Et rødt bad er et bad tilsat kalium- permanganat, KMnO4. Det virker desinficerende og udtørrende og anvendes mod kløe og ved mange former for eksem, hvor der er mistanke om begyndende infe... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Vektor - bestem disse værdier af t
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave fra det gamle eksamenssæt HHX Mat A December 2009, den del med hjælpemidler og sidder i tåger over denne opgave: Opgave 1: Vektorerne a og b er givet ved: a 2 b t - 5 -4 2 Opgaven lyder: Paral... -
Integral i excel?
ForumindlægHej, Er der nogen her, der kender til en måde, hvor man kan integrere en funktion i Excel 2016? Nu ved jeg godt at, Excel egentlig ikke er egnet til den slags matematik, men jeg tænkte det kan være der er en måde. Jeg har prøvet at google mig lidt frem og læste at man kan tilføje tilføjelsespr... -
Fedtstof
ForumindlægEr der nogen kan hjælpe med at forklare det: Vi har lavet et forsøg om madolie med NaCl Blandes med vand Blandes med heptan alle tre var uopløslig 1) Forklar, hvad man forstå ved hærdning af fedtstof 2) Hvad vil det sige, at dobbeltbindinger er konjugerede? 3) Skriv reaktionsskema fo... -
Eksamen - B-niveau spørgsmål 02/01/2010
ForumindlægGodt nytår alle sammen. Sidder i skrivende stund og forbereder mig til eksamen i biologi d. 04/01. Er dog stødt mod en mur pga. følgende spørgsmål: "Forklar indvirkningen af DDT/tungmetaller og algetoksiner på nervesystemet". Har styr på at DDT er et østrogenlignende stof, og at tungmet... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Retspolitik - Spørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket samfundsfag til FSA 2016, med overemnet politik. Jeg har valgt underemnet retspolitik, og jeg vil derfor vide, om nogen af jer har nogle gode punkter, jeg kan komme ind på til afgangsprøven. Jeg har i forvejen skrevet følgende punkter: Hvad er magtens tre... -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
9 i anden - 7 i anden.
ForumindlægSøger bare svaret :) 9 i anden - 7 i anden.
