Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11841 til 11860 af 20688
-
hjælp med bevæglse
Forumindlæg2. Benzinforbrug En bil holder på en lige og vandret vej. Med konstant acceleration opnår bilen farten 100 km/h i løbet af 14,6 s. Bilen med fører har massen 1350 kg. a) Beregn størrelsen af den resulterende kraft på bil med fører under accelerationen. Når bilen har opnået farten 100 km/h, fortsæ... -
Radioaktivitet ...
ForumindlægHar hørt noget om at der skulle være en eller anden formel for at regne halveringstid ud for et eller andet stof ?kender den ikke selv, så hvis du kender den, kan du så ikke lige give den ? -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Atomer
ForumindlægHey,nogen som kan hjælpe mig? (:Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium.Massen for et kaliumatom = 39,10uI naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af henfald... -
To-proton henfald
ForumindlægHey folks. Jeg har fået mig et lille problem med denne opgave, som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig (: Opgaven lyder: I 2005 lykkedes der for første gang at fremstille nuklidet 54Zn. Nuklidet blev fremstillet ved at beskyde en prøve af nikkel med nikkelioner fra... -
Korrekt? Resistorer
ForumindlægVil De være venlig og rette min opgave. Du skal læse nedtående opgaver for forkellige resistorer: a. U = 7,5 mV, I 0,25 mA (Beregn R) R = U* I = 7,5 mV * 0,25 mA = 1,875 Ohm b. R= 15 kOhm, U = 30 V (Beregn I) I = U/R = 30 V / 15 kOhm = 2 A c. R = 25 Ohm , I 0,38mA (Beregn U) U = R * I... -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 'look-alike' side? -
Metalbindinger
ForumindlægEr der nogen, der vil forklare, hvad metalbindinger er? Tak :) -
Lysets historik
ForumindlægHvordan er lysets historik?, Her mener jeg - de historiske gennembrud - René Descartes osv. Problemet er, at jeg ikke kan få skabt en rød linje, en lige linje, som sætter historien enkelt op. Den historiske opfattelse af lys. Nogen der kan hjælpe mig? - Evt. sende lidt links til websites, hvor... -
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Opstil regneudtryk der kobler afsat varme sammen med varmefylde, masse og temperaturændring
ForumindlægOpstil et regneudtryk der kobler afsat varme sammen med varmefylde, masse og temperaturændring. Jeg er helt på herrens mark! Opgaven er vedhæftet.. -
Håndvarme
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave om håndvarme, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Man kan få varmet sine håndflader ved at gnide dem frem og tilbage mod hinanden. A) tildel passende værdier til relevante fysiske størrelser og brug... -
hvilken retning skal jeg tage?
Forumindlæghej, her i uge 9, skal jeg vælge hvilken studie retning jeg skal tage.. jeg ved bare ikke hvad, jeg skal tage? jeg har tænkt mig af læse til læge.. nogen som kan rådgive mig? :) tak på forhånd. -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
Teori, model?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en teori og en model? -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Efter gymnasiet...
ForumindlægSå er gymnasiet snart slut for os 3g'ere og vi skal videre i livet. Men hvad skal I? Ansøgningsfristen er 5. juli så man skal snart beslutte sig! Jeg regner selv med at læse farmaceut. Andre? -
Hvad kan man sige om en guitar, som er fysikfagligt?
ForumindlægHej Hvordan kan man bruge nogle af nedenstående begreber, når man omtaler en guitar? Frekvens, bølgelængde, bølgers udbredelsesfart. Stående bølger, lydbølger, strengeinstrumenter. Interferens. På forhånd tak.
