Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11861 til 11880 af 176852
-
Opløseligheder
ForumindlægHalløj folkens Som mange andre, står jeg og skal til skriftlig kemi-eksamen her om ikke så fandens lang tid. Jeg er ikke begyndt på oplæsningen endnu osv., men når jeg skal læse op, er der ét emne jeg skal have pløjet helt igennem: Opløseligheder. For at lette min læsning lidt, kunne jeg godt tæn... -
nv-eksamen?!
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i nv (naturvidenskab) her imorgen, og jeg skal selv fremlægge et forsøg de første 5 min. Vores lærer har sendt et dokument hvor der står de ting vi skal 'have med' (altså fremlægge om). Der står bla. at vi skal have variabel og variabelkontrol med, men eg v... -
eksamenssæt spansk A, samfundsfag A og Biologi A (sælges)
ForumindlægHej derude. hvis du snart skal til terminsprøve, og gerne vil forberede dig lidt hjemmefra sælger jeg eksammensættene til spansk A, samfundsfag A og biologi A. -
Nogle der kan hjælpe mig med kemi? :p
ForumindlægHej, skal op snart i kemi C. Vil gerne vide hvordan det kommer til at foregå. Har fået 15 spørgsmål jegs skal skrive om, desuden skal jeg snakke om et af de 4 forsøgvi har lavet. Jeg forestiller mig at jeg kommer ind, trækker et spørgsmål, f.eks. "Grundstoffer og ioner ud fra det per... -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 9'ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
Samfundsfag eksamen -
ForumindlægHeej. Jeg skal op i mundtlig samfundsfag her på mandag. Så jeg ville gerne lige spørge om hvordan det lige foregår, tid og sådan noget? (Da vores lærer ikke har givet os en hjælpende forklaring). Hvilke emner skal jeg have en god perspektiv på, begreber, hvad skal jeg fx. begynde at læse om. Jeg ... -
Disposition og prioritering af eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til AT-eksamen her i næste uge, og jeg har derfor allerede hørt hvordan det er gået for mange af mine medstuderende. Det er min erfaring, at det er vidt forskelligt hvad både lærer og censor regner med man skal snakke om i den uddybende dialog. Nogle lægger vægt på selve emnet ... -
a_cen^bund=a_cen^midt+2g hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg skal vise sammenhængen ud fra følgende formel: a_cen^bund=a_cen^midt+2g Det er et udtryk for at centripetalkraften i bunden af en rutsjebane er lig centripetalkraften i midten af rutsjebanen+2*g. Er der nogle der kan hinte mig hvorledes jeg gør det? På forhånd tak -
Hvis jeg ikke tager tysk eksamen, kan jeg stadig så starte på UNI efter sommer?
ForumindlægHej alle. Da jeg er startet på en HF efter den nye reform, er vi blevet stillet kravene 250 ekstra timer(som skal være fremmedsprog) og et fag som skal hæves til A på andet år. Tysk er ikke et adgangskrav til min valgte uddannelse(som er søgt i kvote 2), ej heller engelsk A som er mit fag der... -
tysk eksamen, HASTER!!
ForumindlægSkal op til tysk eksamen imorgen, og har skrevet en handling til en tekst. VIL virkelig sætte pris på hvis der var en der kunne rette det igennem!!! - Der Text handelt von die Erzählerin Anne und seine Mann Albert, der schon 11 Tage später ihr Hochzeit muss er in den Krieg ziehen, und sie bleibt... -
Finde konstanten a i udtrykket N = b *a^50
ForumindlægHej håber i vil hjælpe... jeg skal finde konstanten a når vi ved at fordoblingstiden er 50, og vi får ikke opgivet andet end det... N = antal rotter på forhånd tak... -
vektor a+b og a-b = diogonaler i parallelogram
ForumindlægHej jeg er ved at lave en matematik rapport, og der er et af spørgsmålene jeg ikke kan besvare. Jeg skal forklare hvorfor vektor a + vektor b, og vektor a - vektor b, kan opfattes som diagonalerne i det parallelogram som vektor a og vektor b udspænder. Håber i kan hjælpe. Tak :-) -
b*a^x
Forumindlægskriv hvert af nedstående udtryk på formen b*a^x hvor a>01) a^3*(a^-1)^a * kvadratroden af 4a2) kvadratroden af 9a * 3.roden af a / 4.roden af anogen der har en go idé -
Finansierings eksamen
ForumindlægHej, jeg studere HA erhvervsøkonomi på AU og skal i morgen op til mundtlig finansierings eksamen! Sagen er den, at finansiering så absolut ikke er yndlingsfaget og jeg føler mig meget på dybt vand. Dette betyder også jeg jeg gerne bare vil have faget overstået med den bedst mulige karakter je... -
Reduktion i antallet af eksamener fra næste år!
ForumindlægOrientering/debat Måske er det gået nogens næser forbi. Det har kun ganske kort (og meget upræcist) blevet beskrevet i medierne og rundt omkring på skolerne. Det er ihvertfald min opfattelse af kun de færreste er klar over at der fra næste år (gælder for dem der går til eksamen næste sommer) er e... -
find a f(x)= a*x^2
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave uden hjælpemidler og opgaven lyder f(x)=a*x^2 jeg skal finde tallet a.... f(x) er en funktion som afgrænser et område som skal være 2 den afgrænser bare med x aksen og grafen er afgrænset ved x=0 og x=1 jeg er fundet frem til 1/2a^2*1/2x^2 og så indsætter jeg... -
Bioanalytikeruddannelsen
Forumindlæghey people. Jeg vil gerne ind og læse til at være bioanalytiker, men Specifikke adgangskrav er matematik på B-niveau og kemi på C-niveau. Mit problem er så, at jeg har dumpede i matematik, men har tilgengæld 10 i kemi, kan jeg så komme ind eller får jeg afslag? Jeg virkelig bekymret, da jeg ikk... -
gl- Matematik B Studentereksamen
ForumindlægHej alle Fredag den 25. maj 2012 var jeg til skriftlig eksamen i Matematik på B niveau. Jeg plejer godt at kunne løse de stillede opgaver i delprøven med hjælpemidler, men dette sæt havde jeg ret svært ved... Jeg synes mange af spørgsmålene var formuleret på en forvirrende måde.. Har I de... -
Bestem a i f(x)
Forumindlægnu har jeg ledt i flere timer på en formel til at løse denne opgave men jeg kan simpelthen ikke finde noget der passer til det ! så håber dermed der nogen af jer der gider hjælpe. opgaven lyder: F(x)=100 * a^x (x) = 16 ^x = 0,5 . bestem a .. hvilken formel skal man bruge til at regne dette ud ? -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om nogle ting. Jeg ved, at man trækker et emne indenfor enten sprog, medier eller litteratur. Altså litteratur er man jo vant til fra analyse og fortolkning, men jeg håbede på, at nogle kunne fortælle lidt om eksamen mht....
