Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11901 til 11920 af 95433
-
Dumpe matematik årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man fx får -3 eller 00 til matematikårsprøve på gymnasiets 1.år? Jeg dumpede nemlig, og stort set hele min klasse dumpede, hvad sker der så? -
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller... -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Lyd, Lys & Bølger
Forumindlæghej alle :) Mangler forsøg til emnet med lyd, lys bølger, + en disposition:) er der nogen der har dettte? -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Newtons universelle gravitationslov
ForumindlægEr Newtons universelle gravitationslov "kun" en approximation? -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Hjælp til dm(f) og vm(f)
ForumindlægMatematik HF b-niveau: Betragt funktionen med regneforskriften f(x)= 2x^2 - 4x + 1 a. Find definitions- og værdimængden for funktionen. b. Bestem monotoniforholdene. c. Beregn f (0) og f (-2) . d. Løs ligningen f (x) = 0 Mit bud: a. Dm(f) = Alle reelle tal dvs R Vm(f) = [1 ; uendelig[ b.... -
HJÆLP
Forumindlægeftersigene undersøgte den italienske fysiker galileo galilei hvordan ting falder ved at smide ting ud fra det skæve tårn i pisa. tårnet er 56 meter højt a. hvad er den potentielle energi af en kanonkugle på 10 kg i toppen af tårnet? b) hvvad er den kinetiske enerige inden den rammer jorden? c) h... -
Ioner
ForumindlægJeg er i gang med at lave en fysik rapport. og jeg skal finde ud af hvad disse ioner består af: AgNo 3 CuSo 4 og Kl -
haster
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe mig skal aflevere fysik imorgen og har lavet alle opg. undtagens denne her. kan slet ikk komme igang. beregn temp. af colaen med is ud fra tellene i afsnit 4.6.12. tallene i afsnit 4.6.12: forestil dig at der bliver hældt 12g is (temp -4 C) ned i en 210g cola (temp. 25... -
Smeltevarme
ForumindlægHej! Jeg sidder her med et ret enkelt spørgsmål tror jeg, jeg ved bare ikke helt hvordan jeg skal få de -10ºC med ind i min beregning, så det håber jeg at I kan hjælpe mig med. Under en snestorm lægger der sig 4,2*10^4 kg is på højspændingsledningen. For at undgå at ledningen falder ned sk... -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
Årspøvekarakter...
ForumindlægHola...Er årsprøvekarakterer vigtige på nogen som helst måde? -
prøve - mundtlig eng.
ForumindlægJeg skal op i mundtlig engelsk i morgen og jeg er lidt på herrens mark mht. hvordan jeg skal forberede mig og hvad der egentlig sker til prøven!!! Foreløbig har jeg bare læst de gennemgåede tekster, hvis jeg skal perspektivere, men har i nogle råd til hvad man ellers ku gøre? det optimale ville ... -
Nogle der vil hjælpe mig med mine biologi notater?
ForumindlægVANDLØBSØKOLOGI 1.Forklar hvad der sker når et vandløb forurenes hhv. organisk og uorganisk stof? 2.Gør rede for vandløb? 3.Diskuter årsagerne til døgnvariationen i iltvariationen? 4.Gør rede for hvordan vanddyrene er tilpasset livet i vandmiljøet? MIKROORGANISMER OG BIOTEKNOLOGI 1. Hvad forstå... -
Mulighed for klagesag?
ForumindlægHej! Jeg var forleden oppe i Historie, og havde under voteringen til eksamen en god fornemmelse af at jeg skulle have 10. Da jeg kommer ind i lokalet og får min karkter at vide, bliver jeg ret så skuffet, da de siger at jeg får 4. Jeg har snakket videre med min lærer om karakteren, og begrundels... -
metabolisme og glukose
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med disse to spørgsmål? forklar hvordan glukose optages i cellerne i kroppens forskellige væv, - indrag herunder som minimum de insulin påvirkedeglukosetransportøre (GLUT4) forklar hvordan glukose metaboliseres cellerne (opbygning til glykagon) eller n... -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære... -
Årsprøve- Engelsk
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g og har fået at vide, at jeg skal op i engelsk mundtlig som årsprøve. Det foregår således at vi har 60min forberedelse og 30min eksamination. Hvis der er nogen derude, som har nogle gode råd for prøven, må de meget gerne skrive :-D Engelsk er nemlig ikke ligefrem min stærke s...
